Special

Cele mai interesante BMW-uri Seria 5 din toate timpurile

De 23 octombrie 2016No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

bmw_5_series_allApărut pe piaţă în 1972, BMW Seria 5 a fost în permanentă un etalon pentru clasa din care face parte, iar cele peste cinci milioane de exemplare vândute în întreaga lume stau mărturie că germanii au făcut, mai mereu, exact ce trebuie.

Cu ocazia lansării pe piaţă a celei de-a şaptea generaţii, ne-am gândit să trecem în revistă cele mai „bune” exemplare ale seriei 5 şi nu ne vom referi aici doar la cele mai performante, ci la maşinile care, în decursul timpului, ne-au pus pe jar imaginaţia.

five-best-bmw-5-series-models-2BMW M550d xDrive F10

Noul Seria 5 este „sedanul” aşteptat de mulţi fani ai mărcii ca un model reformator, statut ce i se potriveşte, în ciuda unui design pe care îl putem caracteriza drept conservator pentru o marcă ce în urmă cu nişte ani i-a dat mâna liberă lui Chris Bangle. Chiar şi în aceste condiţii, nu ne putem scoate din minte forţa brută a modelului M550d xDrive. Lansat în 2013, acesta ne arată că nu numai motoarele pe benzină pot anima o sportivă, ci şi un diesel. Cei şase cilindri în linie şi un număr de trei turbine reuşeau să ne convingă de priceperea inginerilor BMW de a construi un motor care să fie comparabil ca performanţe şi vibraţii cu unul pe benzină.

Fără să facă parte oficial din familia „M”, acesta era mai bun decât fratele său vitreg când venea vorba de bani, adică la achiziţie şi, mai important, la consumul de combustibil.

bmw-m5-2005-1280-01BMW M5 E60

Evident, nu putem vorbi de Seria 5 fără a lua în calcul şi acele „bestii” cu motor şi patru roţi pe care unii le denumesc, banal, M5-uri. Pentru un BMW Seria 5, gama începe cu o motorizare decentă, continuă cu ceva deosebit şi se termină cu un propulsor care te poate face să transpiri în timp ce te ţii cu greu de volan. După care urmează M5.

Aşadar, toate versiunile M5 construite până acum sunt senzaţionale şi suntem convinşi că viitorul ne va aduce până la urmă şi ceva „electrizant”, însă dacă punem faţă în faţă toate modelele de până acum, ochii ni se vor opri, fără ezitare, asupra generaţiei E60, singura care a îndrăznit să-şi înghesuie un V10 aspirat sub capotă. O adevărată demonstraţie de forţă, M5 E60 este o bestie ce are nevoie de un dresor foarte priceput pentru a da tot ce poate, dar este şi primul M5 oferit în două versiuni de caroserie, sedan şi touring.

Modelul M5 E60 a fost ultima generaţie M5 europeană disponibilă şi cu cutie de viteze manuală (şase trepte).

five-best-bmw-5-series-models-1BMW 540i E39

Cea de-a patra generaţie a Seriei 5 a avut dificila sarcină de a „cuceri” continentul american. Constructorul german s-a pregătiţi conştiincios la toate materiile, a „împrumutat” designul modelului mai mare, Seria 7 şi a pus la bătaie toată tehnologia pe care o avea la dispoziţie în materie de siguranţă şi confort. Rezultatul? Un sedan premium care a reuşit din prima să intre în clasamentul „10Best list” al publicaţiei Car and Driver, iar Consumer Reports a acordat modelului 530i cel mai mare punctaj.

Deşi gama disponibilă în Statele Unite începea cu modelul 528i, publicul a apreciat cel mai mult modelul 540i, ce oferea 290 CP produşi de un V8 clasic, nu numai pentru performanţe, dar şi pentru numeroasele elemente de siguranţă aflate la bord ce făceau senzaţie la acea vreme, ca DSC, airbag-uri laterale pentru locurile din spate sau cele pentru cap.

five-best-bmw-5-series-models-3BMW 525ix E34

Construită între 1988 şi 1995, cea de-a treia generaţie a Seriei 5 este şi unul dintre cele mai fiabile modele ale acelor timpuri, dar pentru că este un BMW, reputaţia se bazează în special pe inovaţie şi performanţă. Seria E34 nu este „doar” a treia generaţie, ci este primul Seria 5 oferit cu motorizare V8 şi primul cu tracţiune integrală.

Deşi la acea vreme termenul de 4×4 era asociat cu modelele off-road, 525ix construia fundaţia pentru sistemul ce azi este cunoscut sub numele de xDrive. Transmisia integrală era oferită doar în combinaţie cu motorul de 2,5 litri şi 190 CP, iar repartiţia cuplului se făcea în proporţie de 36% pe puntea faţă şi 64% pentru cea din spate, însă putea varia în funcţie de aderenţă. BMW 525ix E34 a fost construit în aproape 10.000 de exemplare.

five-best-bmw-5-series-modelsBMW M535i E12

Lansată în 1972 în versiunile 520 şi 520i (115 CP şi 125 CP), prima generaţie Seria 5 primea, un an mai târziu, primul său motor cu şase cilindri în linie, 525, ce dezvolta 143 CP.

Cel mai performant model al acestei serii urma să apară în 1979, cu lansarea lui M535i care oferea, pentru acel an, un număr impresionant de cai putere, anume 210 CP. Cu o masă totatal de doar 1430 kg, M535i punea în valoare foarte bine performanţele motorului şi continua construirea imaginii sportive, după tiparul lansat de 2002ti.

Deşi era pentru prima oară când se folosea inscripţia „M”, BMW a adăugat o suspensie sport şi tratamentul special pe care în aplică şi azi modelelor sale ce fac parte din aceeaşi serie, M, adică un kit de caroserie discret şi câteva ornamente şi culori speciale care să le diferenţieze de restul gamei.

Share

Leave a Reply

15 + 13 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373