Desfasurat sub egida viitorului automobilistic in care masina electrica si autonoma si-a asigurat intaietatea, Salonul Auto de la Paris 2016 reprezinta totodata si o imagine fidela a industriei auto contemporane.
Evenimentul automobilistic de la Paris, organizat o data la doi ani, si-a pierdut din importanta de alta data intr-o lume a internetului care castiga tot mai mult din atentia marilor jucatori de pe piata auto. O serie importanta de producatori au preferat sa nu vina la Paris, altadata locul suprem printre saloanele auto ale lumii, invocand principii financiare si reflectand, de fapt, ca importanta targului de masini este incet-incet, dar sigur, istorie.
Cu toate acestea, lumea merge mai departe iar Parisul a dat prin motor show-ul sau cateva exponate care au impresionat si a dat uitarii pentru moment ca internetul, epoca digitala, este singurul loc in care lucrurile mai conteaza.
Daca modelele de serie au nevoie de un marketing agresiv inainte de orice prezentare oficiala, conceptele raman sa joace in continuare rolul rotii pentru o lume auto in care frumusetea gestului a devenit profund cantarita financiar.
Astfel, Mondialul Automobilelor de la Paris a scos in fata cateva realizari estetice si tehnice de exceptie, fie ca au fost indelung anuntate si pregatite, fie ca au ramas secrete pana in ziua in care cortina a cazut si covorul rosu a facut cale catre ele.
Voom.ro a selectat cateva masini/concepte care au facut din aceasta editie a Salonului Auto de la Paris o borna intre prezentul, tot mai marcat de viitor, si viitorul tot mai imaginar.
Renault Trezor concept deschide en fanfare salonul auto
Renault impresioneaza din primele ore ale noii editii a Salonului Auto de la Paris prin conceptul de masina electrica si autonoma Trezor. Cu un design futurist, conceptul cu doua usi de la Renault se remarca prin deschiderea inovatoare a cockpit-ului si un design exterior din care se vor inspira viitoarele modele ale marcii.
Mercedes prezinta noul concept electric Generation EQ
Din punct de vedere stilistic, conceptul EQ arata ca un GLC din viitor, cu acoperisul lui panoramic si curbat sau interiorul futurist. Nu in ultimul rand, oglinzile inlocuite cu camere video si plansa de bord formata dintr-un display alungit, o evolutie a ceea ce putem vedea pe noul E-Class, sunt elemente care contribuie la viziunea futurista a conceptului.
Ferrari dezvaluie noul Aperta, LaFerrari fara acoperis
Ferrari a reusit sa transforme cel mai rapid model din istoria sa – LaFerrari – intr-o masina si mai apetisanta, si a facuta asta prin lansarea noii versiuni decapotabile Aperta.
Audi prezinta noul Q5
Cu o lungime de 4,66 mteri, o latime de 1,89 m si o inaltime de 1,66 m, noul Q5 aduce mai mult spatiu pentru pasageri si pentru bagaje. In functie de pozitionarea scaunelor din spate, Q5 ofera minim 550 litri in dreptul portbagajului si maxim 610 litri capacitate de stocare.
Noul Concept X2 aduce un nou design BMW
BMW a impus o linie de design pentru sedanuri, una pentru crossovere si asa mai departe. Prin noul concept X2, BMW propune practic o noua estetica pentru gama X, reimaginandu-si felul in care ar putea arata un crossover coupe.
VW prezinta conceptul electric I.D
VW anunta ca noul concept electric va sta la baza unui model electric revolutionar, construit pe baza noii platforme Modular Electric Drive Kit. Prototipul VW beneficiaza de un motor electric cu 168 cai putere si o transmisie automata cu o singura viteza care trimite puterea catre puntea spate. Baterial litiu-ion este amplasata sub podea
Noul Land Rover Discovery
Land Rover Discovery este proiectat sa ofere confort, siguranta si adaptabilitate ca niciun alt SUV din lume, marca britanica numindu-l „cel mai bun SUV de familie din lume”. Cu un sasiu din aluminiu, Discovery salveaza nu mai putin de 480 kg.
Peugeot 5008 pastreaza configuratia cu 7 locuri, dar schimba stilul
Lansat la Salonul Auto de la Paris, noul Peugeot 5008 este mai inalt, mai lung si vine cu o garda la sol mai mare in comparatie cu vechiul 5008. Designul este mai atreactiv, iar alura de SUV va convinge, cu siguranta, un numar mai mare de clienti. Noie dimensiuni au permis cresterea spatiului destinat bagajelor, care acum ajunge la 780 litri, atunci cand al treilea rand de scaune este pliat in podeaua porbagajului.