
Dinamica pietei auto s-a schimbat radical de cand China a devenit piata numarul unu la nivel mondial. Salonul auto international a ramas insa o constanta de neclintit, un reper de imagine pentru intreaga industrie. Lumea auto continua sa-si etaleje tot ceea ce este nou in cadrul unor astfel de evenimente organizate cu fast si urmarite cu un interes din ce in ce mai mare.
Dar geografia saloanelor auto s-a schimbat. In ultimul deceniu am fost martorii prabusirii capitalei mondiale a automobilismului – Detroit. Odata cu orasul, industria, a cazut din gloria sa si NAIAS, concurat ca popularitate in ultimii ani de saloanele similare din New York si Los Angeles. Mai repede decat a cazut Detroit s-au ridicat noi capitale auto, cum ar fi Beijing, cum ar fi Shanghai.
Auto China sau Salonul Auto de la Beijing devine din ce in ce mai important si mai stralucitor. Marii jucatori de pe piata prezinta la aceste evenimente nu doar ultimele noutati specifice pietei din China, prezinta chiar si noile trenduri la nivel mondial. China incepe sa dea ora exacta pe piata auto mondiala. Dincolo de cutremurul acestei schimbari, unele lucruri nu se schimba niciodata, iar diversitatea aproape efervescenta a pietei chineze continua sa ofere unele momente cu adevarat nostime.
De la epoca clonelor, ajungem in epoca esecurilor de altfel absolut normale ale inceputurilor unei oarecare originalitati. Una peste alta, China progreseaza, chiar si in domeniu auto, progreseaza chiar daca cateva automobile autohtone s-au umplut de vulgarul si nostimul uratului. Sa vedem care sunt cele mai urate masini ale Salonului Auto de la Beijing pentru a intelege mai bine!
Hawtai SUV Shengdafei
Debutul sau la Beijing n-a fost tocmai placut. SUV-ul este un hibrid, si nu in sensul clasic al termenului, ci in sensul ca amesteca o serie de elemente stilistice deja intalnite pe alte modele. De fapt, Hawtai este o salata de Hyundai iX 35 cu Toyota RAV 4 peste care s-au adaugat cateva ingrediente locale care numai rolul de intregire estetica nu-l au.
Changfeng liebao Q6
Suntem in 2014 iar marcile occidentale prezinta ultimele noutati ale lumii auto la Beijing. Printre ele, producatorii locali nu se dezmint si vin cu un model bazat pe a doua generatie a lui Mitsubishi Pajero. Pentru prospetime, s-a adaugat ceva din noul Jeep Grand Cherokee iar rezultatul final este unul absolut grotesc.
Hongqi L5
Un chinez bogat, primul cetatean care detine aceasta limuzina, a platit 800.000 de dolari pentru o masina care a fost destina autoritatilor de la Beijing. Chinezii au vrut sa-l faca sa arate ca un Rolls-Royce dar nu prea le-a iesit. Cea mai scumpa masina chinezeasca a esuat, insa, in dorinta de a evidentia stilul retro.
Lifan 330
Numele nu ne spune nimic, dar infatisarea ne arata ca este clar un Fiat 500L in hainele unui Mini. Modelul este un argument in plus ca industria auto chineza a evoluat de la clonarea unui model la imbinarea a doua modele, semn ca originalitatea necesita timp.
Lifan Luis Figo
Un alt SUV, o alta copie. Elementul de originalitate este figura fostului mare fotbalist portughez Luis Figo, a carui imagine a fost gravata pe capota unui model Lifan ce reda aproape identic, desi mai putin reusit, liniile unui Toyota RAV 4.