Inevitabilul s-a intamplat. SUA, patria celor de la General Motors, nu mai este cea mai mare piata pentru gigantul auto numarul unu al Americii. China a devenit, cel putin in termeni de vehicule noi, cea mai mare piata de desfacere pentru GM.
Pentru a vinde si produce masini in China, legea prevede ca orice compania straina sa aiba un joint-venture cu un producator local. GM are numeroase astfel de parteneriate pentru piata chineza si impreuna au reusit sa vanda, in prima jumatate a lui 2013, 1,6 milioane vehicule. Cifra depaseste cu aproape 200.000 de unitati vanzarile GM de pe piata din SUA.
Chiar daca piata auto din China da semne de stagnare, producatorii americani sunt pe val in tara asiatica. Spre exemplu, Ford a avut in primele sase luni ale anului o crestere de 47 procente, ajungand la un total de 407.721 unitati vandute. Impactul pozitiv de care se bucura industria auto americana in China este justificat de tensiunile recente existente intre chinezi si japonezi.
Mai precis, clientii din China boicoteaza produsele nipone, iar acest aspect da castig de cauza americanilor. GM estimeaza ca vanzarile din China vor continua sa creasca si doreste ca la sfarsitul deceniului sa ajunga sa vanda 5 milioane de masini noi pe aceasta piata.