Chiar daca la aceasta ora in China vehiculele electrice nu ocupa un segment foarte larg, iar cele autonome nu au voie sa circule pe drumurile publice, autoritatile au prezentat un plan ambitios de dezvoltare pentru ambele categorii.
Guvernul chinez vrea sa transforme drumurile pubice din aceasta tara in unele mai sigure si mai putin poluate. A fost elaborat un plan pentru urmatorii 15 ani, in care vehiculele autonome vor ocupa un procent de 20% pana in 2025, iar cele electrice vor „acapara” 40% din piata de masni, pana in 2030.
Planul este destul de ambitios, avand in vedere ca in acest moment producatorii de automobile nu pot testa masinile fara sofer pe drumurile publice, dar aceste lucruri se vor remedia, cu ajutorul catorva schimbari legislative ce vor fi propuse cat mai curand.
China pune vehiculele electice, hibrid si cu pila de combustibil in aceeasi categorie a „vehiculelor verzi”. Viitorul este promitator pentru acestea, deoarece piata se va extinde de la 330.000 de exemplare livrate in 2015, la peste 15 milioane pana in 2030. Asadar, asigurarea unei retele de incarcare este la fel de importanta ca dezvoltarea in continuare a tehnologiei folosite pentru baterii. In acest moment, in China exista 57.000 de locatii in care pot fi incarcate masinile electrice, numarul acestora urmand sa creasca pana la cinci milioane pana in 2020, 20 de milioane pana in 2025, ca in cele din urma sa ajunga la 80 de milioane in 2030.