Noul proprietar Fisker Automotive este un chinez. Unul bogat. Lu Guanqiu a fost unul dintre oamenii de afaceri care a putut vizita Casa Alba alaturi de presedintele chinez Hu Jintao, in 2011, chiar daca averea lui numara doar 3,1 miliarde de dolari, o suma relativ mica pentru topurile chinezesti ale celor mai bogati oameni.
Lu Guanqiu nu are doar conexiuni la Beijing, are si ceva bani, si mai multe ambitii. A preluat Fisker, o tanara marca auto dedicata automobilelor ecologice, si doreste sa transforme muribundul brand in ceea ce este Tesla Motors.
Lu Guanqiu vrea chiar mai mult, vrea sa depaseasca Tesla, si este dispus sa dea totul pentru cauza. Presedintele grupului Wanxiang, companie care tocmai a platit 150 de milioane de dolari pe Fisker si care anul trecut achizitionase furnizorul de baterii litiu-ion A123 Systems, are ganduri mari pentru mobilitatea electrica si pentru buzunarele sale, sau ale Wanxiang.
„Voi cheltuie fiecare banut pe care Wanxiang il face pentru masinile electrice. Vom cheltui oricat de multi bani trebuie pentru a reusi, sau vom cheltui totul pana cand Wanxiang va inceta sa mai existe”, spune miliardarul din China.
Chinezii detin odata cu Fisker o fosta fabrica GM – Wilmington – si doresc ca acolo sa inceapa productia de masini electrice si asamblarea modelului hibrid plug-in Fisker Karma. Dupa aceasta faza, urmeaza sa produca masini electrice si in China. Pana atunci e insa un drum lung, oricat de multi bani ar putea Lu sa cheltuiasca. In acest moment, expertiza Wanxiang se limiteaza la autobuze electrice.
Dar seful producatorului chinez stie ca drumul va fi lung si apeleaza la posteritate pentru terminarea lui: „Acum ne concentram sa putem produce in SUA, dar drumul e inca lung. Daca eu nu voi apuca sa-l termin, fiul meu il va continua. Daca el nu-l termina, atunci nepotul meu o va face”.