Robotii si tehnologiile avansate devin tot mai pregnante in vietile noastre, motiv pentru care prestigiosul cotidian american The New York Times se intreaba, intr-un articol dedicat semnat de Claire Cain Miller, ce se va intampla cand aceste masinarii se vor fi gasit vinovate de incalcarea legii.
Mai precis, NY Times intreaba cine va fi raspunzator pentru un accident sau incalcarea de orice fel a legii cand masinile autonome vor deveni legale. Deocamdata, sistemul autonom care ghideaza o masina sa poata functiona fara sofer se afla in teste si este absolut clar ca in urmatorii ani tehnologia va putea fi utilizata de scara larga.
La fel de invitabil este ca aceasta tehnologie sa aiba si erori iar intrebarea pe care publicatia o pune devine una justa. Cand o masina autonoma va parca pe un loc interzis sau cand o masina autonoma va rani sau chiar ucide un pieton, cine va raspunde?
Avocatii victimelor vor lua urma banilor si vor cere despagubiri producatorilor acestui soft care permite masinii sa mearga singura, insa NY Times cere o dezbatere cu privire la rolul autoritatilor in apropiata noua ordine mondiala. Este o intrebare la care codurile rutiere din urmatorii 6-7 ani vor trebuie neaparat sa raspunda.