Special

Circuite faimoase si adrenalina pura

De 25 septembrie 2013No Comments

Pe langa competitiile serioase care se desfasoara aici, circuitele isi deschid portile pentru ca oricine sa isi puna la incercare bolidul personal. Iata sase dintre cele mai cunoscute circuite auto ale lumii.

Paul Ricard, Le Castelet – Franta

Pista ce poarta numele magnatului din lumea bauturii pastis, Paul Ricard, mai este cunoscut drept circuitul de la Le Castelet. Este un circuit lung de 5,8 km amplasat in sudul Frantei in apropierea orasului Marsilia. A fost construit in 1969. Inca de la deschidere, a fost considerat unul dintre cele mai sigure circuite din lume. La acea vreme, se puteau deriva trei tipuri diferite de traseu. Pista originala era insa dominata de linia dreapta Mistral lunga de 1,8 kilometri. Circuitul de la Le Castelet a fost gazda Marelui Premiu al Frantei incepand cu 1971. Cursa de Formula 1 a ramas aici pana in 1990 cand a fost mutata pe circuitul de la Magny-Cours. Dupa moartea patronului Paul Ricard, pista a fost vanduta grupului Excelis, o companie detinuta de Bernie Ecclestone in 1999. A fost apoi modernizata si astazi este unul dintre cele mai avansate centre de testare auto din lume. Aici isi au sediu scoli de motorsport auto si moto, iar in complex exista si o pista de karting la standardele cele mai inalte. Pista de langa Marsilia a fost si gazda a numerose reuniuni de pasionati auto. De exemplu, in acest an a gazduit Festivalul Mini United, cea mai mare reuniune a proprietarilor de automobile Mini.

Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola – Italia

Autodromo Enzo e Dino Ferrari este o varianta pentru cei care vor sa viziteze Italia. Circuitul este celebrul pentru Marele Premiu de Formula 1 al Statului San Marino, dar si pentru moartea lui Ayrton Senna. Are aproape 5 km si este un circuit destul de tehnic. Este aproape de orasele Imola si Bologna, iar pentru cei care ajung aici este obligatoriu sa viziteze si sediul, si muzeul  Ferrari de la Maranello. Posibilitatile de cazare sunt bune, iar drumul din Romania nu este extrem de lung. Imola este unul dintre putinele circuite din lume care se parcurg in sensul invers al acelor de ceasornic. Doar pistele de la Istanbul, Singapore, Coreea, Interlagos si Yas Marina din Abu Dhabi mai folosesc acest sens. Poate cel mai celebru viraj de pe autodromul Enzo e Dino Ferrari este curba Tamburello. In configuratia originala acest viraj amplasat chiar dupa linia de start era parcurs cu viteza maxima. Este locul unde Ayrton Senna avea sa isi gaseasca moartea dupa un impact la viteza mare cu zidul de protectie pe 1 mai 1994 in timpul Marelului Premiu al Statului San Marino. Ulterior, virajul a fost modificat. Circuitul nu se mai afla in calendarul Formulei 1 in acest moment, dar a fost modernizat, iar organizatorii locali spera sa revina.

Ascari Race Resort – Spania

Cel mai luxos loc din Europa unde poti imbina pasiunea pentru curse cu o vacanta premium este Ascari Race Resort. Amplasat in sudul Spaniei in apropiere de istoricul orasel Ronda, este la o aruncatura de bat de Malaga si statiuni ca Marbella sau Estepona. Circuitul are 26 de viraje si o lungime de 5,425 metri. Pentru cei care vor sa-si ridice nivelul de adrenalina, dar nu vor sa isi aduca aici supercarul personal pot inchiria direct la circuit un automobil performant si chiar monoposturi. Este perfect pentru evenimente corporate datorita facilitatilor de cazare si ale restaurantului de cinci stele. Tot resortul de la Ascari este foarte nou. Constructia pistei si a facilitatilor anexate au inceput in 2002 si au fost folosite prima data in 2003 la lansarea automobilului Ascari KZ1. Astazi, Ascari are un club exclusivist de membri si isi modernizeaza permanent facilitatile pentru a oferi acestora tot ce este mai bun. Interesant este ca circuitul de peste cinci kilometri are in componenta viraje celebre inspirate de curbe cunoscute ale circuitelor din lumea intreaga: Karrousel-ul de pe Nurburhring, Eau Rouge de la Spa si multe altele.

Nurburgring Nordschleife – Germania

Vechiul circuit de la Nurburgring nu mai are nevoie de nici o prezentare. Este Mecca pentru orice pasionat al automobilului. Este locul unde orice automobil este testat la sange inainte de a fi lansat. Este Iadul Verde, asa cum este cunoscut printre piloti. Nurburgring Nordschleife este unul dintre cele mai vechi circuite din lume. A fost constuit in anii ’20 in muntii din apropiere de Nurburg. Dupa al Doilea  Razboi Mondial, pista de peste 20 de kilometri a inceput sa fie gazda Marelui Premiu al Germaniei. Are 154 de viraje si este extrem de dificila si tehnica. De aceea, a devenit astazi un loc venerat de orice pasionat auto. Oricine poate alerga aici. Este nevoie de un automobil sau o motocicleta si de 26 de euro. Acesta este pretul unui tur pe Iadul Verde. Patru tururi costa 95 de euro, dar e deja prea mult pentru un incepator. Sunt 80 de kilometri de viraje negociate la maximum, iar Iadul Verde musca. Zilnic au loc accidente cauzate de piloti amatori prea zelosi. Langa celebrul Nordschelife exista si o pista mai noua numita circuitul GP. A fost construita in 1984 si a gazduit Marele Premiu al Europei si al Germaniei la Formula 1 in cateva ocazii.

Silverstone – Marea Britanie

Este probabil cel mai cunoscut circuit din Regatul Britanic si asta intr-o tara unde exista un circuit aproape oriunde. Silverstone este insa unul dintre cele mai vechi si cu o traditie pe masura. A fost construit pe fosta locatie a unei baze RAF din al Doilea Razboi Mondial. Cele trei piste amplasate in forma de triunghi se regasesc in designul circuitului de astazi. Silverstone a fost folosit prima data pentru o cursa de automobile in 1947. Circuitul permanent a fost format in 1950 si a ramas practic neschimbat pana in ziua de azi. Circuitul de la Silverstone are o lungime de aproape sase kilometri si este unul dintre cele mai rapide din lume. A devenit celebru deoarece a fost aproape mereu gazda Marelului Premiu de Formula 1 al Marii Britanii. Dar pe langa cursele ce se desfasoara aici cu regularitate, Silverstone este folosit de numeroase marci auto pentru a demonstra clientilor sai ce pot face masinile lor. Pentru cei care doresc sa experimenteze senzatiile unui pilot de monopost, acest lucru este posibil la Silverstone. De la 100 de lire se poate inchiria un monopost. Cu un training prealabil, poti apoi experimenta aproximativ o ora de senzatii tari.

Monticello Motor Club – SUA

 

Dupa atatea circuite europene, este timpul sa trecem oceanul pentru o mica excursie in Statele Unite ale Americii. Pentru ca si Statele Unite sunt pasionate de motorsport, cei din apropierea New-York-ului nu puteau sta cu mainile in san. Monticello Motor Club este un fel de Ascari Race Resort american. Este o pista de 6,6 kilometri construita pe baza fostului aeroport Monticello. Acest circuit ar fi trebuit sa primeasca Marele Premiu la Formula 1 al Statelor Unite incepand cu acest an, dar cursa va fi gazduita de un nou circuit ce este construit in apropiere de Austin, Texas. Asa ca proprietarii circuitului de la Monticello au creat un Club exclusivist pentru americanii amatori de senzatii la volan. Aflat la doar 90 de mile de centrul Manhatann-ului, circuitul are 22 de viraje plus urcari si coborari ce aduc aminte de pistele europene. Este situat la poalele muntilor Catskill, intr-o zona verde si impadurita. Pentru cei care nu vor sa isi supuna automobilul personal la chinuri, se poate inchiria un Cadillac CTS-V impreuna cu un program complet de instructaj pentru o zi plina de adrenalina. Pretul pentru acest program este de 1.565 dolari.{gallery}Circuite{/gallery}

Share

Leave a Reply

13 − twelve =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373