
In cadrul programului C-Cubed, ce prevede lansarea a trei noi modele pentru pietele internationale pana in 2024, Citroen a prezentat primul dintre ele. Se numeste C3, dar nu are legatura cu versiunea europeana si nici nu va fi comercializat pe continentul nostru. Acest C3 a fost dezvoltat si urmeaza a fi produs la fabricile Citroen din India si America de Sud (Brazilia), fiind special conceput pentru particularitatile drumurilor de aici. Citroen a prevazut cresterea acestor piete si doreste sa fie prezent cu modele dedicate, pentru a se situa intre preferintele publicului.

Spre exemplu, India va deveni in curand cea de-a treia piata de desfacere la nivel mondial, estimandu-se ca in 2025 vanzarile de automobile sa depaseasca 4 milioane de unitati. Dintre acestea, 23% vor fi din segmentul B. Productia lui Citroen C3 va fi integrata 90% local, datorita unui joint venture intre Grupul Stellantis si CK Birla Group. Noul model are o garda la sol de 180 mm, specifica unui SUV si bandouri de protectie de jur-imprejurul caroseriei, specificatii ce il fac potrivit drumurilor din aceste regiuni. Din punct de vedere estetic, partea frontala mixeaza elemente de la C4 si C3 Aircross, in vreme ce hayonul vertical si stopurile monobloc reprezinta un detaliu specific acestuia.

Noul C3 are 3,98 m lungime (versiunea europeana are 4 metri lungime, iar C3 Aircross are 4,16 metri) si un ampatament de 2,54 metri, identic cu C3-ul hatchback. Modelul emergent nu foloseste platforma tehnica a omonimului sau european, ci o evolutie a celei CMP, folosita de C4, DS 3 Crossback, Peugeot 208 si 2008). Interiorul este simplist, majoritatea comenzilor fiind inglobate si accesate de pe displayul de 10 inci, unde pot fi proiectate telefoanele smart prin aplicatiile Android Auto si Apple CarPlay. Citroen anunta un habitaclu foarte incapator, cu o inaltime generoasa si portbagaj de 315 litri. Noul model C3 va intra la vanzare in prima jumatate a anului viitor.