Teste

Combinatia ideala din Mlada – Skoda Superb Combi (test-drive)

De 8 februarie 2011No Comments

Atunci cand confortul, spatiul, performanta si eleganta se reunesc sub aceeasi caroserie, putem vorbi despre o combinatie ideala. Iar aceasta se aplica perfect in cazul versiunii Combi a Skodei Superb. Istoria modelului dateaza dinaintea celui de-al Doilea Razboi Mondial si se imparte in doua mari capitole.

Prima aparitie Skoda cu apelativul Superb a avut loc in 1934, cu final de capitol in anul 1942 – timp in care pe linia de productie din Mlada Boleslav au circulat nu mai putin de sase variante Superb. Apoi a intervenit o perioada lunga de pauza.

Cea de-a doua generatie Superb a fost lansata abia in 2001, iar prima caracterizare a fost aceea de imbinare, reusita ce e drept, a modelelor Volkswagen Passat si Skoda Octavia. Insa adevarata schimbare de atitudine a avut loc in anul 2008, cand Skoda a prezentat a treia generatie Superb in cadrul salonului auto de la Geneva. Atunci, gratie designului original si spatiului deosebit de generos, Superb a stabilit un nou reper important in propria istorie.

Ceea ce a urmat, versiunea de caroserie Combi, este exact subiectul acestui test. Skoda a dezvoltat acest model pentru cei ce doresc acelasi nivel de eleganta si de confort, de care da dovada versiunea cu caroserie in trei volume, cu un plus de spatiu la nivelul portbagajului. Habitaclul nu este doar primitor, ci foarte bine dotat, toate elementele functionale si de confort fiind la locul lor. Nici detaliile de efect nu lipsesc. Spre exemplu, Superb te protejeaza de ploaie chiar si dupa ce cobori, deoarece este dotat cu umbrela, asemenea unei limuzine care se respecta.

http://www.youtube.com/watch?v=CsdSxWH5UE8

Volumul total de depozitare, fara rabatarea banchetei, este de 633 de litri. Prin coborarea scaunelor din spate, volumul total ajunge la 1.865 de litri, cu suprafata plana de incarcare si o lungume de 1,9 m. Aceste cifre se intalnesc mai greu in randul break-urilor cu pretentii premium. Caracterul practic este completat de sistemul automat de deschidere/inchidere a portbagajului, prin intermediul a patru butoane pozitionate pe cheie, in partea de jos a hayonului, pe consola centrala si, respectiv, pe usa soferului.

In interior predomina rafinamentul cu care Skoda ne-a obisnuit, cu materiale si finisari de calitate. Lista de dotari standard este atat de bine pusa la punct, incat nici cele mai carcotase pareri nu pot identifica elemente lipsa. Iar cele care „lipsesc” din dotarea standard, se afla cu siguranta pe lista optionalelor. Superb dispune de toate dotarile de siguranta si confort cu care se poate lauda un automobil modern. Lipsesc doar pretentii precum masajul in scaune, ori ecranele montate pe tetiere. Spatiul destinat pasagerilor este atat de generos incat, chiar daca scaunele din fata sunt culisate la maximum catre spate, ocupantii banchetei isi pot intinde picioarele fara probleme. Nici pozitia soferului nu este mai prejos, aceasta asigurand aceleasi valori pozitive ca orice alt loc din masina. Ca sofer, dupa o cursa fara oprire de cateva sute de kilometri, cobori mai odihnit decat la urcare.

Motorul testat, 2.0 TDI de 170 CP, emana discretie in exploatare, zgomotul si vibratiile fiind insesizabile. In dreptul cuplului motor avem 350 Nm, valoare disponibila in procent complet in intervalul 1.750-2.500 rpm. Reprize bune si un demaraj pana la prima suta care necesita circa 9 secunde – acestea sunt performantele pe care le ofera acest motor impreuna cu transmisia automata cu dublu ambreiaj DSG. Masa proprie de aproximativ 1,5 tone, nu reprezinta un inconvenient in dreptul performantelor. Varianta combi nu se simte deloc greoaie.

Cele sase rapoarte se schimba in conformitate cu intentiile soferului, rezultatul final, din punct de vedere al comportamentului rutier, traducandu-se printr-un condus relaxat si incitant. Tinuta de drum confirma caracterul polivalent al Skodei Superb. Este o masina echilibrata care, dupa parcurgerea unei serii de viraje, te face sa uiti ca te afli la volanul unui break. Pretul de pornire pentru Skoda Superb, in varianta Comfort 1.4 TSI 125 CP M6, este de 19.272 de Euro, cu TVA inclus. Versiunea testata si, totodata, cea de top, Elegance 2.0 TDI 170 CP DSG, costa 28.792 de Euro, cu TVA inclus.

Verdict

 

Skoda Superb Combi este, asemenea versiunii sedan, o masina care degaja eleganta si sobrietate fara evadari in taramul grandomaniei. Reprezinta un exemplu in ceea ce priveste „break-ul total” si nu ofera emotii decat la cautarea unui loc potrivit pentru parcare. Vorbim, totusi, despre o masina de 4,8 m lungime.

Share

Leave a Reply

four × 4 =