
Desfasurata in weekend-ul 12 – 13 iunie, competitia „Cel mai 4×4”, aflata la editia numarul 21, a adunat 15 modele, care au fost testate si jurizate atat pe traseul de viteza in coasta dintre Leresti si barajul Rausor, cat si in ascensiunile off-road din jurul platoului saua Prislop, Bucegi.
Categoria „Cel mai 4×4 SUV” a fost castigata de Kia Sorento Hybrid, in cel mai aglomerat segment din concurs, un segment in care lupta a fost extrem de stransa. Distins deja cu titlul de Masina Anului in mai multe tari europene si declarat drept cel mai bun Kia al tuturor timpurilor, Sorento Hybrid s-a impus in fata lui Suzuki Across plug-in hybrid, Jaguar F-Pace, Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, Ford Kuga AWD si Seat Ateca.
„Este inca o dovada a calitatilor incontestabile ale lui Sorento, a carui evolutie in ultimii 18 ani rezoneaza cu brandul Kia ca intreg. In timp ce modelul a fost initial lansat in 2002 ca un automobil utilitar de teren, cea de-a patra generatie s-a transformat in ceva mult mai atractiv. Este un model important pentru Kia, mai ales acum ca reprezinta, de asemenea, prima utilizare a electrificarii pentru ‘nava-amiral’.”, a declarat Dan Chitaru, presedinte Kia Romauto.

Cea mai facila victorie a obtinut-o Jaguar F-Pace, care este „Cel mai 4×4 SUV Premium”. Prima treapta a podiumului de la categoria „Cel mai 4×4 SUV verde” a fost adjudecata de Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. „Suntem onorati de faptul ca modelul Eclipse Cross PHEV a castigat unul dintre cele mai importante premii in contextul actual: „Cel mai 4×4 SUV verde”, premiu care imbina cele doua tendinte clare ale pietei auto la nivel mondial: SUV si electrificare. Este unul dintre cele mai ecologice sUV-uri actuale, datorita fuziunii intre tehnologia electrica inovatoare si cea clasica pe benzina, care genereaza un consum de doar 1.9 l/100km si emisii de CO2 ultra-scazute.” a declarat Mihai Petre, Director Marketing M Car Trading.
Introdusa in premiera anul trecut, categoria 4×2 a reunit de aceasta data patru modele, trei dintre acestea fiind proaspat lansate, astfel ca batalia pentru primul loc s-a dat pana in ultima clipa. Renault Arkana a strans cele mai multe voturi si si-a adjudecat titlul de „Cel mai 4×2 SUV”. Victoria noului SUV coupe oferit de Renault a fost adjudecata la doar un punct distanta de noul Opel Mokka. Celelalte doua modele concurente la categoria 4×2 au fost Hyundai Bayon si Dacia Duster GPL. „Cand spui «Cel mai 4×2», asteptarile sunt ridicate. Suntem mandri de acest titlu si multumim organizatorilor si participantilor pentru incredere si aprecieri!”, a declarat Cecilia Tudor, Managing Director Renault Cluster SEE.
Noul Land Rover Discovery s-a impus in fata unor modele extrem de performante, precum Jeep Wrangler, Ford Ranger Raptor si Isuzu D-Max, castigand titlul „Cel mai 4×4 off-road”. Cu o capacitate exceptionala in teren accidentat, sustinuta de o transmisie performanta si o suspensie foarte avansata, dublata de o calitate de top a interiorului, cu echipamente specifice segmentului de lux, Land Rover Discovery a strans adeziunea juriului. „Noul Discovery nu este doar masina care duce o poveste de succes mai departe, ci o masina care rescrie istoria in segment. Capabilitatile acestui model, confortul, tehnologiile avansate si modul cum se impune pe orice tip de teren, i-au oferit un loc fruntas la categoria off-road, demonstrand ca nu exista provocari de netrecut pentru brand-ul Land Rover.”, a declarat Mihai Ivanescu, CEO Premium Auto.
Ford Ranger Raptor a fost favoritul majoritatii membrilor juriului, care l-au votat pe primul loc in categoria Cel mai 4×4 Pick-up. „Ford Ranger reconfirma pozitia de lider incontestabil in segmentul sau, iar versiunea Raptor este varful gamei, unde ADN-ul Ford Performance isi spune ferm cuvantul.”, a declarat Cristian Prichea, Director General Ford Romania, Compania Nationala de Vanzari.