Teste

Conceput in trafic – Test Chevrolet Spark

De 24 octombrie 2013No Comments

 

Chevrolet Spark a ajuns la varsta la care aproape orce masina primeste un facelift. Nu ca ar fi avut neaparat nevoie, dar asa e moda. Pentru masinutele de oras designul nu ar trebui sa fie foarte important, pentru ca in primul rand ar trebui sa conteze cat este de practica. Dar asta e pura teorie, stim prea bine ca in practica designul, adica ambalajul, inseamna totul, indiferent de destinatia masinii, marime sau segment de pret.

Design – Confort

Chevrolet Spark a adoptat din start un design mai unghiular, cu grupurile optice supradimensionate, si putem spune ca a reusit sa-si construiasca o personalitate puternica in acest fel. Faceliftul vine sa accentueze elementele care formeaza limbajul de design Chevrolet, oferind modificari subtile pentru a mentine forma „proaspata”.

Sub forma “sic” se ascunde insa o caroserie cu cinci usi care are un singur scop, oferirea unui spatiu interior cat mai generos. Daca forma farurilor ar putea sa lasa loc de discutii, spatiul interior inchide toate gurile pentru ca la acest capitol Spark sta foarte bine. Chiar daca masina masoara 3,5 m lungime, nimeni nu se va plange de lipsa de spatiu pe locurile din fata si, surprinzator pentru dimensiunile masinii, nici pe cele din spate. Caroseria inalta faciliteaza accesul in habitaclu, insa pozitionarea prea sus a clantei usilor din spate necesita cateva “exercitii” pentru a fi manevrata cu usurinta.

O data instalat la volan, ai in fata un bord inspirat de la motociclete, exact ca la modelul Aveo, insa acolo si farurile urmeaza aceeasi idée. Vitezometrul si turometrul sunt practic pozitionate chiar in spatele volanului si initial ai impresia ca le poti atinge din greseala. De fapt, Chevrolet chiar vrea sa le atingi pentru ca a pus acolo butoanele computerului de bord, o solutie nu foarte elegant insa care a ajutat la mentinerea pretului la un nivel cat mai scazut. Pare complicat, insa daca ai degetele mai lungi vei putea apasa butoanele fara sa iei mana de pe volan. Pe mijlocul plansei de bord exista un loc care lasa senzatia ca ascunde un display de mici dimensiuni, in realitate acolo aflandu-se doar cativa martori care nu au mai incaout pe bordul “motocicletei”.

Partea de jos a consolei centrale este foarte spatioasa si aduce la un loc suportul pentru pahare, conectorul USB si un spatiu de depozitare generos.  

Nu putem vorbi de o calitate ireprosabila a finisarilor, dar nici motive de dezamagire nu avem. Ne-am fi dorit ca totul sa fie finisat impecabil si cu cele mai bune material, insa pentru categoria de pret din care face parte Spark, finisarile sunt oarecum la acelasi nivel cu concurenta.

Spatiul pentru bagaje este, exact cum va steptati, destul de mic. In portbagaj puteti pune cuparaturile pentru o zi langa geanta pentru laptop si… cam atat. Sigur, exista posibilitatea de a rabata bancheta, caz in care spatiul util devine apreciabil.

Motor – Cutie de viteze

Chevrolet Spark are sub capote un motor de 1,2 litri care produce 82 CP. Nu suna impresionant, iar sentimental va ramane valabil si dup ce te vei urca la volan. Putere este suficienta pentru traficul din oras, insa pentru a beneficia de ea trebuie ca turometrul sa se apropie de zona rosie, ceea ce inseamna ca zgomotul motorului incepe sa fie deranjant.  Daca valorile acceleratiei sau ale vitezei maxime nu au cum sa atraga atentia, consumul insa va fi pe placul celor care s-au obisnuit in ultima vreme cu motoarele diesel. Chevolet se lauda cu un consum urban de doar 6,6 l/100, nu la fel de redus ca in cazul unui motor diesel, dar si pretul de achizitie al masinii este pe masura.

Maneta schimbatorului de viteze este pozitionata la podea, in ciuda trendului general de a o monta in consola si este, in general, mai usor de manevrat. Schimbarea treptelor se face usor, fara a fi insa foarte précisa, primele trei trepte fiind calculate pentru a asigura un demaraj cat mai bun.

Dinamica – Performante

Pentru un parcurs urban, Chevrolet Spark poate fi masina ideala. Char daca are “doar“ 82 CP, acceleratile pana la 50-60 km/h se realizeaza mai repede dacat ne-am fi asteptat. Si directia se comporta in acelasi stil “iute”, fiind necesare miscari minime pretru a schimba directia de mers. Cu alte cuvinte, masina este foarte agila in traficul urban, iar pozitia m ai inalta la volan ajuta la “orientare”.

In afara localitatilor situatia se schimba simtitor. Atat motorul cat si cutia de viteze cu cinci trepte se vor dovedi repede depasite de situatie daca viteza de deplasare este mai mare de 110 km/h. Evident, locul lui Spark nu este pe autostrada, dar face fata situatiei pentru deplasari ocazionale.

Concluzie

Cei care doresc un Chevrolet Spark identic cu cel pe care l-am testat, trebuie sa scoata din buzunar suma de 11.420 de euro. Versiunea superioara, LTZ, dispune de senzori de parcare, spoiler sport sau volan imbracat in piele ce include si comenzile instalatiei audio si este disponibila doar cu motorul de 1,2 litri.

Modelul de baza insa este mult mai competitiv ca pret, la cei 8.505 euro, insa vine echipat cu propulosrul de un litru si 62 CP si fara aer conditionat.

Versiunea testata de noi a reusit sa iasa in evidenta in traficul urban, culoarea rosie avand cu siguranta o mare parte din “vina”, si sa ofere o experienta placuta la volan. Cand masina are o lungime totala de doar 3,5 metri, spatiile de parcare sunt ceva mai numeroase iar spatiul interior generos ne-a facut sa suportam mai usor aglomeratia urbana.

 {gallery}Test Chevrolet Spark{/gallery}

 

 

Share

Leave a Reply

one × one =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373