Teste

Confort european – Test cu Hyundai i30 CW

De 15 august 2013No Comments

i30 este modelul care a adus marca Hyundai la acelasi nivel cu modelele concurente provenite din europa si face, intr-un fel, legatura stilistica intre acestea din urma si cele japoneze.

Intr-un segment in care concurenta este nemiloasa, i30 a reusit sa se impuna si sa castige respect prin calitatea finisarilor si pretul atractiv.

Momentul restilizarii lui i30 a fost folosit de catre coreeni nu numai pentru a aduce la zi designul masinii, dar si pentru a face un salt calitativ. Hyundai i30 se afla acum in postura de concurent cu drepturi egale in segmentul compact, rezultat al politicii de dezvoltare

Design / Confort

Hyundai i30 este o masina proiectata si construita special pentru piata din Europa, recompensa regasindu-se imediat in cifrele de vanzari care au aratat ca europenii au apreciat acest lucru. Dupa facelift, designul a devenit mai dinamic iar elementele moderne au facut ca acest model sa fie apreciat nu numai pentru functionalitate dar si pentru felul cum arata. Chiar si versiunea break, pentru care functionalitatea este cuvant de ordine prin definitie, reuseste sa ne faca sa-I acordam cateva minute pentru a studia liniile caroseriei si stam sa ne gandim daca nu cumva forma este mai echilibrata decat a versiunii cu cinci usi.

Habitaclul ne-a inpresionat placut prin finisarile de buna calitate si senzatia de unitate. Forma bordului este ceva mai complicata,dar citirea instrumentelor se face usor. Nu avem nimic de reprosat nici felului in care au fost organizate butoanele de pe consola centrala sau comenzile computerului de bord care se afla doar pe volan. Exista un buton, tot pe volan, care ofera posibilitatea de a alege intre trei tipuri de asistare a directiei, o solutie practica de a “personaliza” masina pentru a se potrivi cu gusturile soferului.

Totul este modern si functional iar singurul lucru care ne aduce aminte de modelele Hyundai de generatie mai veche este lumina albastra intensa care lumineaza bordul. Sincer, ne-ar fi placut ceva nou si discret.

Motor / Cutie de viteze

Propulsorul 1.6 CDRI este placut in utilizare si rafinat. Nu ii vei auzi glasul decat atunci cand ai nevoie de toata plaja de turatii, iar acest lucru se intampla destul de rar in trafic. Cei 128 CP obtinuti la 4.000 rpm sunt de ajuns pentru o masina de familie, chiar si atunci cand este incarcata pentru vacanta. Cuplul de 260 Nm furnizat inca de la 1.900 rpm este responsabil pentru usurinta de care masina da dovata la accelerare si de elasticitatea motorului care nu necesita retrogradari prea dese. Etajarea celor sase trepte ofera un compromis intre performanta si consum, iar maneta schimbatorului de vitze este suficient de precisa pentru ca schimbarea treptelor sa se faca usor.

Dinamica / Performante

Cu o lungime de 4.485 mm, Hyundai i30 CW ofera spatiu suficient pentru cinci pasageri, cei aflati pe bancheta avand o rezerva generoasa de spatiu pentru picioare. Spatiul destinat bagajelor are o capacitate de 528 litri, care poate fi extins insa prin rabaterea banchetelor, astfel creandu-se o suprafata de incarcare aproape plana. Foarte practice s-au dovedit spatiile de depozitare din podeaua portbagajului care ajuta la pastrarea lucrurilor sub control.

Motorul diesel de 128 CP este capabil sa accelereze pana la 100 km/h in 11,2 secunde si permite atingerea unei viteze maxime de 193 km/h. Valori medii care s-au dovedit insa mai mult decat sufuciente in majoritatea situatiilor. Cel mai important la un brake este totusi consumul, care in cazul de fata are o valoare medie declarata de 4,5 l/100 km, si un consum urban de 5.3 l/100 km. Valorile sunt mai optimiste decat cele reale, dar consumul de combustibil reuseste sa ramana unul dintre atuurile principale ale acestui model.

Concluzie

Hyundai i30 cw raspunde tururor nevoilor unei familii, aducand in plus un design modern si dinamic care imprima un plus binevenit de personalitate. Spatiul interior este genros cu pasagerii, iar toate bagajele necesare unei familii plecate in vacanta isi vor gasi locul in partbagaj. Hyundai a rchipat acest model cu dotarile esentiale pentru o masina de familie, fiind prezenta  si functia de racire pentru torpedou.

Foarte important este si pretul, desigur, modelul testat de noi avand un pret de pornire promotional de 17.773 de euro. Versiuea break nu beneficiaza si de motorul CRDI de 110 CP, cei interesati de o versiune mai ieftina avand la dispozitie doar motorul 1.6 GDI de 135 CP disponibil  de la 16.248 euro.

[widgetkit id=54]

 

Share

Leave a Reply

four × two =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373