Teste

Covorul zburator – Test BMW X7 M50d

De 21 februarie 2021No Comments
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Cand este vorba despre un BMW care costa, in echiparea de fata, 130.911 euro, are 400 CP oferiti de un motor legendar cvadri-turbo si isi duce cei sase pasageri intr-un confort regesc, nu ai cum sa nu fii fascinat. Iar acest X7 M50d chiar asta emana: fascinatie.

La 5,15 metri lungime si aproape 2,5 tone cat cantareste, pare un Airbus A380 care traverseaza pista, in regim de taxi, printre avioane care, de altfel relativ mari, devin, dintr-o data, mici si neinsemnate. X7 nu este un X5 mai mare, nicidecum. Conceput nativ cu sapte locuri si produs in SUA, la uzina BMW din Spartanburg, marele SUV bavarez reprezinta ceea ce poate oferi mai luxos si sportiv un model din aceasta clasa. Iar in Europa, doar Mercedes-Benz GLS si Range Rover ii sunt concurenti.

Bilete la Business class

Modelul testat vine cu pachetul optional cu sase locuri (871 euro), grupate pe cele trei randuri. Fiecare scaun are actionare electrica, nu trebuie sa faci absolut nici un efort fizic pentru a muta, regla sau rabata. Bineinteles, ca accesul pe randul al treilea este facilitat de culisarea electrica automata a scaunelor de pe al doilea rand si nu este vorba despre doua scaune de complezenta, ci acestea pot gazdui in conditii bune adulti de talie medie.

Aici, ca de altfel in toata masina, sunt porturi USB-C si locasuri pentru sticle, in vreme ce sistemul de climatizare automat cu 5 zone (974 euro) asigura un confort identic tuturor pasagerilor. Acestia au si vizibilitate buna in fata, indiferent unde ar sta, datorita podelei usor in panta, ce asigura pozitionarea scaunelor gen amfiteatru. 

Lista de optionale poate sastisface cam orice moft, fie ca pasagerii de pe randul doi vor sistem propriu de entertainment (2.716 euro), soferul si pasagerul au nevoie de scaune cu masaj, incalzire si ventilatie, trapa panoramica Sky Lounge (922 euro), fie doresc jante de 22 de inci (1.435 euro) sau suspensie Executive Drive Pro, cu garda la sol reglabila, arcuri si amortizoare pneumatice.

X7 ofera tot ce are BMW in acest moment disponibil la nivel de echipamente de lux si asistenta a condusului. Cu un ampatament de 3,1 metri nu e de mirare ca spatiul interior este imens, cel putin pe primele doua randuri. Iar materialele sunt fara cusur. Am incercat sa gasesc o portiune, cat de ascunsa care sa nu fie capitonata cu mocheta sau sa nu fie imbracata in piele, ori cu finisaj luxos si nu am gasit. Piele, alcantara, mocheta, toate imbraca interiorul masinii, facandu-l la fel de primitor precum un business lounge.

Fiind o masina inalta, ar fi fost nimerit ca portierele sa ascunda cumva si pragurile, pentru ca acestea, o data murdarite trebuie sa ai grija sa nu le atingi cand intri sau iesi din masina. In cazul in care va faceti calcule pentru bagaje, in confiuratie cu doua randuri de scaune sunt disponibili 750 de litri, iar daca se ridica din podea si ultimele doua, mai raman 326 de litri. Inclusiv partea inferioara a hayonului, gen bena, este actionata electric. 

Locasurile pentru pahare din fata schimbatorului de viteze au sistem de racire si incalzire (277 euro), iar cotiera centrala si sectiunea de pe usile fata, unde se reazama cotul se incalzesc, de asemenea, cand se porneste incalzirea scaunelor (461 euro). La volanul lui X7 te afli sus fata de sol, o senzatie vadita de dominare a soselei. Poate unii soferi nu vor simpatiza total cu aceasta postura, fiind diferita de cea intalnita in X5.

Pana la mine, totul este filtrat , in sensul ca aproape nici un zgomot nu deranjeaza linistea habitaclului, fie ca sunt cu piciorul in gaz, ori la viteze mari. Silentiozitatea acestui model este senzationala, iar scaunele si modul in care lucreaza suspensia aduc o serenitate fabuloasa in interior. Pentru ca tot vorbeam despre X5, plansa de bord este cam aceeasi, apare selectorul pentru reglarea garzii la sol, dar ecranele TFT sunt aceleasi. Pe mine nu m-a deranjat neapart, dar trebuie sa mentionez ca turometrul afiseaza in sens invers acelor de ceas. Sistemul de infotainment are si control prin gesturi, in standard, dar mai poate fi accesat atat tactic, cat si de la butonul rotativ de pe consola.

Cruiser de lux

400 CP la 4.400 rpm, 760 Nm intre 2.000 si 3.000 rpm, 5,4 secunde de la 0 la 100 km/h. Cifrele in sine sunt spectaculoase, dar X7 M50d trebuie condus pentru a descoperi ca este mult mai interesant decat pe hartie . In primul rand, usurinta cu care accelereaza, de la orice viteza si oricat de mult ar fi incarcat, iti deseneaza un zambet pe fata. Nu m-am regasit niciodata in situatia in care sa retrogradez manual, pentru ca simpla apasare a pedalei dezlantuie un raspuns puternic si continuu al masinii, cu o rezerva de putere si cuplu permanenta.

Iar daca vreau chiar mai mult, atunci modul Sport, alaturi de programul sport al cutiei Steptronic aduc un aplomb exploziv masinii. Chiar daca litera M din denumire inseamna pachet M aerodinamic, sistem de franare M Sport, diferential M Sport si evacuare M Sport, X7 este intotdeauna atent auditiv cu pasagerii sai. Cine cauta drama auditiva nu o va gasi aici. Nu este un avion de lupta, cu un business jet silentios, dar extrem de rapid.

Directia activa integrala si suspensia Executive Drive Pro, cu bare stabilizatoare electromecanice mentin masina aproape la aceeasi inaltime de sol in timpul rularii pe suprafete denivelate sau la franari mai puternice. Totusi, masina are 2,5 tone masa proprie, care urca, in cazul incarcarii pana spre 2,9 tone, ceea ce se simte in curbele in care intru rapid. Ruliul este prezent, dar intr-o maniera predictibila, iar directia face o treaba foarte buna. Ofera o precizie chiar la unghiuri mici de rotire a volanului, iar progresivitatea ajuta cand se merge mai rapid. In schimb nu va asteptati sa fie la fel de directa precum este la un Seria 5, pentru ca aici are un feedback mai filtrat. 

BMW X7 este o masina mare, iar acest lucru se vede cel mai bine in oras sau, mai bine zis, intr-un oras aglomerat. Stradutele mici nu sunt cel mai bun teren, iar diametrul de bracare, de 13 metri, poate face uneori ca o intoarcere din trei miscari se sa faca din cinci. Altfel, cu garda la sol reglabila (pana la un maxim de 22 cm) si sistemul xDrive, se pot face iesiri in natura chiar pe terenuri mai denivelate, unde trebuie avut grija la ampatamentul mare, care limiteaza unghiul ventral (19,8 grade).

Sigur, nu sunt multi cei care vor iesi in off-road, mai ales cu versiunea M50d in particular si cu X7 in general. O vor folosi mai degraba ca optiune la un zbor Bucuresti – Cluj si retur. Pentru ca X7 este un devorator de kilometri in cel mai ridicat confort. Aceasta versiune, cu patru turbine a motorului de 3 litri, va ramane una dintre cele mai rafinate tehnologic solutii adoptate pe un diesel. Un motor exceptional, cu un consum foarte bun si resurse dinamice incredibile. Locul sau va fi luat de un mild hybrid, tot de 3 litri, insa pasionatii cu siguranta ii vor duce dorul.

Share