
Cifra de vanzari a celor doua companii a inregistrat si anul trecut o incetinire a cresterii, motivele fiid aprecierea monedei coreene si concurenta din ce in ce mai puternica, in special din partea modelelor produse in China.
Compania a pierdut teren in Statele Unite, a doua piata ca volum dupa China, si a reusit sa vanda in 2013 7,86 milioane de vehicule, in crestere cu 4,1% fata de anul precedent, insa suma se alfa sub estimarea de opt milioane facuta de Bloomberg News.
Moneda coreeana Won s-a apreciat cu 8% fata de Dolar si cu 12% fata de Yen, fapt care a contribuit deasemenea la scaderea veniturilor.
Chung Mong Koo, boss-ul Hyundai/Kia a declarat ca acum target-ul este cresterea vanzarilor Hyundai cu 3,8 % pana la 4,9 milioane de vehicule anual, in timp ce Kia va trebui sa avanseze cu 4,7%, pana la un volum de 2,96 milioane de unitati.