
Reputatia construita in jurul marcii Volvo a reusit sa creeze un segment de clienti fideli care apreciaza in primul rand confortul si eleganta.
Standardele nu se schimba nici in cazul modelelor de la baza gamei care reusesc sa se faca remarcate si apreciate, chiar daca se intersecteaza oarecum cu alte marci “de volum”. In cazul lui V40 designul este cel care garanteaza succesul, insa constructorul suedez a considerat ca e loc sa pluseze putin si a lansat o versiune Cross Country, reusind sa se delimiteze clar de celelalte modele din segment doar prin cateva artificii estetice.
Confort / Design
Limbajul de design dezvoltat de Volvo are un aer tineresc si dinanic ce se potriveste foarte bine cu un hatch ceva mai generos de talia lui V40. In partea frontala se remarca imediat luminile de zi LED pozitionate in locul unde ar trebui sa fie proiectoarele, iar partea de jos a spoilerului de culoare neagra ne atrag atentia ca avem de-a face cu un model deosebit.
Garda la sol mai mare permite soferului sa stea cu 40 mm mai sus fata de modelul V40 standard, acest lucru asigurand o mai buna vizibilitate in trafic, dar si ceva aptitudini off-road pentru versiunile cu tractiune integrala.
Insa indiferent de versiunea de motorizare, confortul oferit de cele doua scaune din fata va fi acelasi. Consola contrala ofera un spatiu de depozitare in spate, specific marcii, care este util, chiar daca accesul se face ceva mai greu. Gruparea butoanelor de pe consola centrala face ca accesarea fuctiilor masinii sa se realizeze cu usurinta, de ajutor fiind si displayul central.
Volvo nu a renuntat la ceasurile de bord analogice, ins acestea sunt afisate acum pe un ecran. Avantajul este ca designul acestora se schimba substantial in functie de modul setat, Sport, ECO sau Confort, iar zona in care se afla acul virtual al vitezometrului este evidentiata.
Pasagerii de pe bancheta nu vor avea nici un motiv de nemultumire, daca sunt doar doi. Cel de-al treilea loc ar trebui folosit doar in situatii de urgenta din cauza tunelului median care incomodeaza. Multumita garzii la sol inaltate, accesul in habitaclu se face foarte usor, transformand masina intr-un vehicul foarte bun pentru oras.
Motor / Cutie de viteze
Volvo V40 Cross Country a fost construit pentru a oferi mai multa libertate celor cu spirit de aventura si se achita foarte bine de acesta sarcina, insa pentru asta e nevoie de modelele din partea superioara a gamei (T4 si T5) care ofera tractiune integrala.
Versiunea testata de noi, D2, are ca scop economia de combustibil si reducerea noxelor, avand un nivel al emisiilor de CO2 de doar 99 g/km. Pentru asta constructorul suedez a apelat la un motor turbo-diesel de 1,6 litri care produce 115 CP si 285 Nm. Tractiunea se realizeaza doar pe rotile din fata, prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu sase trepte.
Cu o masa proprie de 1.485 kg, V40 Cross Country D2 reuseste sa atinga 100 km/h dupa 11,9 secunde, iar viteza maxima este de 185 km/h. Asta inseamna ca masina se va descurca foarte bine la viteza de croaziera pe autostrada, insa nu poate fi vorba de un caracter sportiv.
In schimb, aceasta motorizare s-a dovedit foarte potrivita pentru aglomeratia din oras unde sistemul start/stop si-a facut datoria si a pastrat nivelul consumului de combustibil la un nivel foarte bun, nu insa atat de optimist ca cei 4,2 l/100 km anuntati de constructor. Chiar daca performantele motorului sunt departe de a fi impresionante, totusi cei 285 Nm si etajarea buna a cutiei de viteze parmit reprize foarte bune in oras.
Diamica / Performante
Cum spuneam si la inceput, una din caracteristucile principale ale modelelor constructorului suedez este confortul. Acest lucru se face simtit incepand cu forma scaunelor si antifonarea buna a habitaclului si pana la suspensii care filtreaza foarte bine denivelarile din asfalt. Toate functiile masini par sa fie setate in acest sens, chiar si atunci cand este ales modul Sport.
SI etajarea cutiei de viteze favorizeaza confortul, sacrificand o parte din performante in favoarea unor acceleratii constante si a unei elasticitati foarte bune.
Concluzie:
Volvo V40 Corss Country face parte dintr-un segment unde putini constructori s-au aventurat. Chiar si in aceste conditii, modelul suedez reuseste sa impresioneze cu un design deosebit si prestanta specifica Volvo. Motorizarea de baza ofera performante suficiente pentru orice fel de activitate, insa se preteaza cel mai bine la condusul in oras.
Bineinteles, exclusivitatea se plateste, iar la acest nivel pretul nu reflecta doar cantitatea ci si calitatea. Pentru 24,950 de euro cu tot cu TVA primiti o masina care va va rasplati investitia, insa tentatiile din lista de dotari optionale sunt multe.
{gallery}Test Volvo V40 D2 Cross Country{/gallery}