Teste

Cu un pas inainte – Test Sandero Stepway

De 6 iunie 2013No Comments

Noul Dacia Sandero Stepway este modelul aparte din gama Dacia. Desi in esenta ramane o Dacie, Stepway aduce un plus care cu siguranta va fi apreciat in special de publicul european.

Dacia si-a incheiat campania furibunda de lansari odata cu aparitia noului Logan MCV. Odata pus punct (pentru moment), putem trage cateva concluzii iar diversitatea gamei pare sa fie prima dintre acestea. Nu vom discuta aici despre gama, chiar daca totul pleaca de la un singur model –Logan- ci mai degraba despre cea mai speciala componenta a acesteia: noul Stepway.

Vazut ca o versiune personalizata a hatchback-ului Sandero, noul Stepway este o combinatie interesanta pentru segmentul B.  In esenta ramane un hatchback, dar peste el s-au trasat si liniile specifice unui SUV. Cel mai personalizat model din gama Dacia este intregit prin kit-ul special de caroserie, nivelul de echipare superior de la interior si nu in ultimul rand de nuanta superba de vopsea Bleu D’Azurite. Pretul, mai mare pentru o Dacie obisnuita, ramane insa la un nivel senzational pentru un model care iese in evidenta prin dotarile sale si garda la sol usor ridicata.

Cei mai putin obisnuiti cu acest fenomen, nu trebuie sa-si faca iluzii cum ca Stepway ar fi o masina de off-road. Stepway nu este destinata clientilor obisnuiti si se adreseaza in mod special celor care doresc un plus de imagine. Calitatea principala a modelului romanesc nu este nivelul de accesorizare, ci pretul. Ca de obicei.

Motor

Am testat singura motorizare diesel din gama. Propulsorul de 1.5 litri cu 90 de cai putere are rolul unui economist feroce in vremuri de austeritate. Este metoda ideala de a calatori cu putin stil in plus la un pret cat mai mic. Sub capota am regasit un turbodiesel celebru pentru gama Renault despre care se poate nota ca ofera cei 90 de cai putere la 3.750 rpm si un cuplu maxim de 220 Nm la 1.750 rpm. Valorile relativ cuminti se dovedesc a fi satisfacatoare si corecte pentru modelul Dacia. Cu reprize bune in fiecare dintre cele 5 trepte ale cutiei, Dacia Stepway devine o companie placuta atat in mediul urban cat si la drum lung. Daca propulsorul este un plus evident, cutia este un minus evident.

Etajarea prea scurta, lipsa unei trepte in plus si faptul ca schimbatorul agata, si agata serios, nu pot fi placul utilizatorului. Insa dupa o perioada de obisnuinta, cel aflat la volan va trece si peste aceste neajunsuri.  Sandero Stepway este prevazut cu un rezervor de 50 de litri iar la un consum mediu de 4.0 litri la 100 km; calculul hartiei zice ca autonomia ar trebui sa depaseasca 1000 km. In mediul urban, Stepway consuma 4,6 litri la 100 km iar in afara orasului ajunge la 3,7 litri la 100 km.

Sunt cifre oficiale, insa adevarul este ca ele depind foarte mult de traficul real, de stilul de pilotaj si nu in ultimul rand de viteza cu care se merge. Media inregistrata de noi a ajuns la 5,9 litri la 100 km, cu o mare parte din drum parcusa in afara orasului. Daca este activat butonul Eco, raspunsul pedalei de acceleratie este mult mai slab insa si cifrele consumului scad. 

Dinamica & Comportament

Cel mai personalizat model Dacia are nevoie de timp pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, mai precis de 11,8 secunde. Iar viteza maxima se opreste la 167 km/h. Lucrurile stau mai bine cand vine vorba despre comportamentul acestei masini. Orientat catre confort,  acest Sandero usor inaltat si-a pierdut din manevrabilitatea modelului de baza, insa nu cu mult. Ruliul este mai pronuntat pe virajele sofisticate, un dezavantaj care vine odata cu plusul evident al unei garzi la sol mai mari. Astfel, trecerea peste denivelarile din asfalt sau alte obstacole specifice asfaltului romanesc devine mai confortabila. Directia gandita sa ofere feedback suficient este totusi usor enervanta cand vine vorba despre precizie. Ramane, insa, un aspect minor, iar suspensia confortabila se va asigura ca soferul ramane destul de relaxat.  Ideea e ca Stepway are un feeling usor diferit fata de Sandero, insa in esenta dinamica modelului ramane aproape la fel.

Design

Despre Sandero s-a spus, s-a scris ca arata demential, chiar si pentru o Dacie.  Iar cand imediat a aparut Stepway in lumina reflectoarelor, efectual de wow a fost si mai puternic. Desi poate fi comandat in mai multe culori, fara nuanta Blue d’Azurite nu prea are caz. Efectul oferit de aceasta culoare minunata este unul tamaduitor pentru ochii privitorilor.

La exterior este un peisaj al ornamentelor. Bara fata usor schimbata, bara spate cu ornamentele ei negre, bosajele pronuntate ale rotilor, cu rame negre,  si pragurile laterale descriu o imagine menita sa ofere o usoara nota de sportivitate.  Mai mult, jantele de otel cu care este prevazut modelul imita aproape perfect jantele din aliaj, ceea ce confera un plus stilistic evident. Modelul straneste curiozitatea si atrage privirile publicului romanesc. Este fara indoiala cel mai reusit automobil Dacia de la Duster incoace. 

Interior

Noul interior Dacia si-a facut loc si in Stepway, dar a adus si cateva plusuri. Inscriptia Stepway sta la loc de cinste pe spatarele scaunelor iar tapiteria este de o calitate superioara fata de ceea ce ofera in mod obisnuit Sandero.  Materiale au o calitate buna, sistemul Media Nav este la locul lui si este extrem de eficient mai ales cand vine vorba despre navigatie. Ne-am jucat intens cu el si merita toti banii ceruti de Dacia. Interiorul pare sa devina usor-usor punctul forte al grupului Renault, chiar si pentru modelele sale low-cost, cum sunt cele de la Dacia. Fata de generatie precedenta, lucrurile au crescut semnificativ si asta nu doar ca se vede, dar – mai important – se si simte.  Pentru cei care doresc si mai mult, exista optiunea unei tapiterii din piele. Portbagajul ofera spatiu suficient si poate gazdui pana la 320 de litri.

Concluzie

Stepway este contrapunctul din gama Dacia. Modelul pare sa contrazica toata filosofia asta a simplitatii si eficientei cu care Dacia a castigat o parte importanta a publicului european. Chiar si pretul pare usor piperat pentru o Dacie, dar este fara rival pentru segmentul asta hatchback-urilor cu garda usor ridicata menita sa-ti ofere iluzia unui crossover. Versiunea de baza a modelului, cea echipata cu motorul 0.9 TCe, are un pret de plecare de 10.950 euro cu TVA, iar modelul testat de noi pleaca de la 12.350 euro cu TVA.

[widgetkit id=6]

Share

Leave a Reply

thirteen − seven =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373