Unul dintre cele mai cautate cuvinte pe internet, dintre cele existente in categoria automobilistica, este “Ferrari”. Acest lucru se intampla si in China, unde autoritatile blocheaza pe motoarele de cautare din tara termenul, astfel incat acesta nu poate fi gasit pe site-uri.
Problema nu are legatura cu brandul italian direct, doar cu ceea ce reprezinta el. Calutul Cabrat a devenit simbolul opulentei intr-o societate comunista in care s-a dezvoltat o elita tanara si extrem de bogata. Copiii elitei comuniste achizitioneaza tot mai multe astfel de supercaruri pentru a iesi in evidenta, lucru care nu este in acord cu politica regimului de la Beijing.
Prima data cand Ferrari a disparut din mediul online chinez s-a intamplat in 2011, cand fiul unuia dintre liderii partidului comunist, Bo Xilai, a fost surprins pe strazile din Beijing intr-un Ferrari rosu pe care nu avea cum sa si-l permita din veniturile sale. Cuvantul Ferrari a fost din nou banat in momentul in care un investitor chinez a lovit alte doua masini la Singapore.
Tot pentru o scurta perioada, in 2012, a urmat cazul fiului unui lider comunist ucis intr-un accident de circulatie. Tanarul se afla la bordul unui Ferrari iar motoarele de cautare au impus din nou cenzura pe cuvantul Ferrari.