Teste

D de la diesel – Test Honda Civic 5D

Noul Honda Civic 5D propune o motorizare diesel mai mult decat interesanta, cu 120 de cai putere si un cuplu maxim de 300 Nm.
Cea de a 9-a generatie a modelului Civic si-a propus, si poate a si reusit, sa se aproprie si mai mult de fanii marcii nipone. Construit dupa indicatiile sau parerile acestora, noul Civic a adus un proces de domesticire peste ceea ce a fost vechiul Civic, mult mai nonconformist, mult mai putin controlabil.

Pentru noua generatie au primat functionalitatile, ergonomia si mai ales coeficientul aerodinamic, renuntandu-se la natura salbatica. Japonezii spun ca este un proces de evolutie, un salt de doua generatii. Insa pentru a dinamiza putin lucrurile era nevoie de un suflu nou, iar aceasta gura de oxigen a venit din cilindreea unui nou motor diesel: 1.6 i-DTEC. De la aceasta premiza am plecat in aventura noastra cu noul Honda Civic 5D, o masina care in afara motorului poate fi studiata in detaliu in testul nostru precedent.

Motor 1.6 i-DTEC

Cand ai o piata care alearga dupa consum cat mai mic, un nivel de emisii cat mai scazut si doreste in acelasi timp sa pastreze confortul si performanta este clar ca singura sansa pe care un producator auto o are este sa reinventeze ceva. Asta a facut si Honda, a reinventat motorul diesel, si a reusit asta fara sa aduca schimbari tehnologice iesite din comun. Pur si simplu a perfectionat pana a reinventat.Este cel mai usor motor din segmentul sau si unul dintre cele mai curate, de fapt nu poti gasi motor la 120 de cai putere in clasa sa care sa prezinte emisii mai mici de 94 g/CO2 per kilometru. Cu ajutorul unui sistem de productie nou, Honda a reusit sa reduca masa acestui motor. In plus, japonezii au redus frecarile mecanice interne aproape de nivelul la care se regasesc motoarele pe benzina.

Cu toata aceasta tehnologie in spate, motorul 1.6 i-DTEC de la Honda poate fi redus la caracteristicile de baza. Cu alte cuvinte, are 120 de cai putere, disponibili in totalitate la 4.000 rpm, si un cuplu maxim de 300 Nm, realizabil de la 2.000 rpm. Nu este un motor pentru iubitorii masinilor sportive, insa este un motor care impresioneaza la maxim prin momentul sau maxim. In orice situatie, noul diesel Honda trage, si trage aproape impresionant. Chiar daca motorul este gandit mai mult pentru clientii eco, el ofera satisfactie ci celor care doresc mai multa agilitate de la o masina. Una dintre cele mai interesante dotari este Eco Assist. Te ajuta sa conduci cu un consum mai eficient si, implicit, mai „curat”. Culoarea vitezometrului se modifica in functie de cat de economic conduci – verde indicand un condus lin, albastru o accelerare agresiva sau o franare brusca.

Una peste alta, la toata eficienta asta contribuie si transmisia cu 6 rapoarte. Destul de bine etajata si cu o cursa precisa, cutia raspunde perfect pretentiilor unui client de Honda. Pentru ca tot am facut cunostinta cu un diesel, chiar unul modern care se lauda cu eficienta, merita sa trecem in revista ca acesta beneficiaza de un consum mediu de 3,6 litri la 100 km, cu un consum urban pe hartie de 4,1 litri la 100 km. In traficul Capitalei, consumul real este mai mare, dar nu se indeparteaza semnificativ de valorile anuntate de producator. Cu toate functiile eco pornite si cu un stil de condus cat mai prietenos cu mediul se poate scoate undeva la 5,2 litri la 100 km. Din momentul in care dezactivam enervantul start-stop si apasam pedala mai serios, consumul incepe sa creasca dar media nu depaseste cu mult 6 litri la 100 km.

Dinamica & Comportament

Nu mai este un secret ca s-a pornit de la designul unui avion cu aripile integrate, un proiect al studentilor de la Cambridge, Anglia, si s-a ajuns la actualul Civic. Honda a reusit sa schimbe unele elemente, multumind clientii astfel, dar sa pastreze cadrul general atragator. Tocmai de aceea vom descoperi blocurile optice inspirate usor din Insight, stopurile de pe spate iesite mult in afara.

Agresivitatea partii frontale a crescut, renuntandu-se la designul integrat si mergand pe mana unor unghiuri ascutite. Insertiile de LED-uri si suprafata mare a gurilor de aerisire sunt noutati interesante, la care se adauga aripioara stil BMW amplasata pe acoperis sau acoperisul vitrat, un exercitiu stilistic de toata frumusetea. Judecand rezultatul final, putem afirma ca noul Civic s-a orientat catre designul specific al modelelor hibride, unde nu se face rabat de la niciun element care poate imbunatati aerodinamica.

Modelul testat de noi are nevoie de 10,5 secunde pentru a ajunge la 100 km/h si atinge viteza maxima de 207 km/h. Sunt valori normale pentru un diesel de 120 de cai putere si pot satisface clientii fara pretentii de performanta. Mai importanta este satisfactia pe care o ofera cuplul mare si felul in care se simte masina sub sofer. Acceleratia si cutia va ajuta sa adoptati un stil usor ofensiv, iar pe de alta parte sistemele Eco sunt perfecte pentru soferii mai linistiti.

Clientela de compacte doreste mai mult confort, lucru sesizabil si in cazul noului model Honda. Inginerii niponi au mers pe mana unei suspensii mai moi si a unei directii asistate. Plusul de confort venit odata cu acestea nu poate fi pus la indoiala, insa in mod uimitor nici comportamentul sportiv nu sufera. Setarile sunt diferite, insa rezultatul final aceste acelasi iar tinuta de drum este ireprosabila. Dinamica masinii pe viraje a ramas oarecum neschimbata fata de vechea generatie, un plus mai mult decat considerabil.

Design

Nu mai este un secret ca s-a pornit de la designul unui avion cu aripile integrate, un proiect al studentilor de la Cambridge, Anglia, si s-a ajuns la actualul Civic. Honda a reusit sa schimbe unele elemente, multumind clientii astfel, dar sa pastreze cadrul general atragator. Tocmai de aceea vom descoperi blocurile optice inspirate usor din Insight, stopurile de pe spate iesite mult in afara.

Agresivitatea partii frontale a crescut, renuntandu-se la designul integrat si mergand pe mana unor unghiuri ascutite. Insertiile de LED-uri si suprafata mare a gurilor de aerisire sunt noutati interesante, la care se adauga aripioara stil BMW amplasata pe acoperis sau acoperisul vitrat, un exercitiu stilistic de toata frumusetea. Judecand rezultatul final, putem afirma ca noul Civic s-a orientat catre designul specific al modelelor hibride, unde nu se face rabat de la niciun element care poate imbunatati aerodinamica.

Interior

Orientat in special catre sofer, spatiul interior destinat acestuia seamana cu un cockpit de Formula 1 sau al unui avion de vanatoare. Calitatea superioara a materialelor folosite, nivelul exceptional al finisajelor, imbinarea dintre bord si usa, vizibila la deschiderea portierei, sunt elemente care arata un avans stilistic si tehnologic. Noul volan este imbracat intr-o piele mult mai fina si arata cu adevarat impecabil. Plansa de bord este orientata exclusiv catre sofer, un exercitiu destul de riscant pentru o masina destinata unui numar de cinci pasageri.

Cu toate acestea, estetica nu este principiul de baza de la care a plecat dezvoltarea interiorului, ci ergonomia, lucru care nu este deloc putin judecand dupa nivelul exceptional atins de noul Civic. Honda mentine sistemul de rabatare Magic Seats pentru bancheta din spate si creste volumul portbagajului pana la 467 de litri. 

Concluzie

Cand te urci intr-un diesel de 120 de cai putere, fie el unul care pune in miscare noul Civic, nu ai mari sperante. Te gandesti mai intai de toate la consum, la eficienta, te sperii de ideea de zgomot sau de vibratii. Fiind de generatie noua, propulsorul Honda a raspuns cu brio problemelor vechilor diesel-uri si a adus un plus la capitolul consum. Poate cea mai mare calitate este consumul, dar cea mai satisfacatoare ramane cuplul de 300 Nm. Masina prinde aripi tocmai datorita modului in care motorul lucreaza cu transmisia si acestui element extrem de important in lumea auto de pretutindeni. Honda Civic 5D este o masina potrivita pentru toate varstele, pentru ca reuseste sa impace, intr-un mod uimitor, si capra si varza. Sa fie si ecologica, sa poata fi si agila. Si ramane la latitudinea ta pentru ce optezi. Modelul nipon are un pret de catalog, pentru nivelul de echipare Sport – cel testat de noi – de 21.812 euro cu TVA.

Share

Leave a Reply

4 + 17 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373