Manifesto este atat conceptul cu care Dacia puncteaza abordarea sa si mai atenta asupra laturii outdoor, dar si o stare de fapt, o declaratie a marcii cu privire la evolutia designului, imaginii, materialelor si motoarelor.
Conceptul este un fel de buggy care ofera libertate de miscare: fara usi, fara geamuri si fara parbriz. In afara de designul spectaculos, Dacia Manifesto propune cateva solutii ingenioase pentru un vehicul outdoor: un singur far care poate fi detasat usor si folosit pe post de lanterna, huse pentru scaune care se pot transforma in saci de dormit, volan si plansa din bord realizate din pluta, baterie dedicata extractibila, ce furnizeaza electricitate prin intermediul unei prize casnice, asigurand astfel, in caz de nevoie, energia necesara pentru diferitele activitati in aer liber. Mai mult, interiorul este impermeabil, putand fi spalat cu furtunul cu apa.
La fel ca in cazul modelelor de serie recente, Manifesto nu dispune de ornamente cromate, iar principalele elemente din plastic ale caroseriei au un continut important de material reciclat. Denumit Starkle®, acesta este obtinut din transformarea polipropilenei si nu necesita vopsire. Va fi folosit cu preponderenta la exterior, fiind rezistent la zgarieturi, usor de curatat si cu proprietati bune anti-imbatranire.
Anvelopele de tip „Airless” constituie un alt element inovator al conceptului, fiind in acelasi timp ecologice si economice. Principalul avantaj al acestei solutii este durabilitatea – nu pot face pana si pot fi pastrate pe toata durata de utilizare a vehiculului. Conceptul Manifesto nu va deveni un model de serie, insa constituie un reper si un punct de pornire intr-o noua era a marcii Dacia.
Un nou logo, noi culori, noi showroom-uri
Asa cum am mai prezentat aici, noile modele dacia vor avea o noua grila si un nou logo, iar pe calandru vor aparea insertii de culoare alba. pe hayon sau capacul portbagajului (in cazul lui Logan), numele Dacia va fi scris cu litere cu fonrt mare, in vreme ce denumirea modelului va fi de tipul sticker.
Literele stilizate D si C se regasesc inclusiv in centrul jantelor de aliaj sau capacelor ornamentale, iar paleta de culori a primit doua nuante noi: Lichen Kaki si Gri Urban. In acelasi timp barele de pe plafon , scuturile si carcasele oglinzilor retrovizoarevor fi vopsite in culoarea Gri Megalithe.
La randul lor, showroom-urile se vor transforma si nu numai la exterior, ci si in interior vor fi adaptate la noile tendinte corporate, cu nuante kaki, verde, maroniu, bej si portocaliu. De asemenea, accentul pe interactiunea online este mai puternic, Dacia urmand sa lanseze sau avand deja gata diverse aplicatii (My Dacia este cea mai cunoscuta in acest moment).
In fine, in viitor versiunile ECO-G (alimentate benzina/GPL) vor putea fi asociate si cu transmisia automata, iar Jogger lanseaza un kit outdoor, format dintr-o cutie modulabila (masa de 15 kg), care se poate transforma in pat interios, la care se adauga un cort montat in continuarea portbagajului. Solutia va fi translatata si inspre Duster si Bigster.