Este greu de crezut ca o cursa cum este Canada poate fi decisa in ultimele tururi. Totusi, exact asta s-a intamplat duminica, atunci cand o alegere proasta a dat peste cap, parca intr-o singura clipa, tot clasamentul.
In timp ce Massa zacea, – imi pare rau sa o spun – din nou, undeva la granita dintre puncte si “multumim ca ati participat”, coechipierul sau se lupta cu rechinii din Formula 1. ÈÂi spun rechini pentru ca, pe toata perioada in care a condus cursa, Alonso a parut mic si neajutorat pe pista. De unde a plecat problema? Echipa l-a lasat peste 40 de tururi pe pista, gandindu-se ca spaniolul o sa faca un miracol si o sa le tina piept lui Hamilton, Grosjean, Perez si mai apoi Vettel, in conditiile in care masina este aceeasi practic cu cea din 2007, cauciucurile soft erau mai mult decat uzate, iar sistemul DRS – pe care am ajuns sa il urasc – le ofera un avantaj enorm celor din urma.
Patru pozitii si “umilinta” de a fi invins de un Sauber Ferrari, toate in numai 10 tururi. Atat de mult i-a costat pe cei de la Ferrari aceasta aventura. Echipa care este in stare de cele mai rapide schimburi ar fi putut uimi, dar nu a facut decat sa isi dezamageasca fiecare fan.
Mentionam DRS-ul, pe care nu de mult si un comentator de la The Guardian il acuza ca distruge spectacolul, deoarece multi oameni se uita la Formula 1 pentru depasiri. Intr-adevar, pe ultima “suta de metri” a circuitului nu ar fi contat foarte mult, dar sistemul DRS a fost important cand Alonso a reusit pentru cateva secunde sa ii ia fata lui Hamilton cu intrarea tarzie la boxe. Nu spun ca nu ar fi trecut pana la urma britanicul, dar imi e dor de luptele acelea aprige, momentele in care vanatorul trebuie sa gaseasca solutii de a depasi, nu sa apese un buton.
Cursele aduc mari surprize sezonul acesta. Aici nu vorbesc despre Hamilton, Ferrari sau Red Bull. Pe podium a urcat un Lotus (Grosjean) pilotul unei echipe care a revenit in Formula 1 cu probleme, dar care acum este hotarata sa arate ceva. Sa nu mai spun de Perez, mexicanul care parea ca taie totul in jurul lui in drum spre podium, intr-un Sauber cu motor Ferrari, pana la urma o masina de la care nimeni nu avea pretentii prea mari.
Clasamentul este mai strans decat niciodata si poate aduce orice, chiar si un al optulea castigator. Poate Grosjean, pentru ca de la Alesi – nici el foarte prolific in ceea ce priveste victoriile – nu am mai vazut un francez care sa conteze, sau poate un Schumacher pana acum urmarit de ghinion. Cert este ca, daca o sa o tinem tot asa, cel mai probabil ne uitam la un campionat castigat de pilotul care iese constant pe locul doi.