Stiri

Demonstratie de forta pentru noul SL

De 28 octombrie 2021No Comments
;;;;;;;;;;;

Sunt atatea noutati si repere tehnice de cel mai inalt nivel, incat noul model poate fi considerat o vitrina a elitismului si performantei. In primul rand, acum se numeste Mercedes-AMG SL, pentru ca este produs de AMG la uzina din Affalterbach. Apoi, se intoarce la configuratia de 2+2 locuri si soft top, dupa o pauza de 20 de ani. Legatura cu inaintasii sai se regaseste si in alte detalii, precum cele 14 lamele verticale cromate ale calandrului, transpuse direct din grila primului SL din 1952.

Doar ca SL nu se rezuma doar la o colectie de detalii interpretate modern, ci vine cu o avalansa de noutati tehnice. Caroseria de 4,7 metri lungime, cu ampatament de 2,7 metri (+10 cm fata de generatia trecuta) are dedesubt o platforma din aluminiu compozit, care garanteaza o rigiditate mai mare cu 50% comparativ cu vechea platforma tehnica. Eliminarea hard topului a condus la o coborare a centrului de greutate, iar acoperisul textil a permis o economie de 21 kg. In plus, nu mai este atat de intruziv in spatiul de bagaje (intre 213 si 240 litri). Ca si detaliu functional, se pliaza/deschide in 15 secunde, pana la o viteza de 60 km/h. Pe capacul portbagajului este integrat si un eleron care se ridica la depasirea a 80 km/h si are mai multe pozitii, in functie de viteza.

In habitaclu, plansa de bord este inspirata de la noul S Class, fiind lipsita aproape in totalitate de butoane fizice. Domina ecranul central, tip portret, de 11,9 inci, a carui inclinare poate fi reglata intre 12 si 32 de grade. In spatele volanului este integrat un alt display, de 12,3 inci, cu efect hiper-analogic, precum il denumeste Mercedes-Benz (adica tridimensional).

Volanul are brate duble la orele 3 si 9, cu butoane haptice si padele pentru transmisia automata 9G Speedshift MCT AMG. Scaunele frontale au integrat sistemul Airscarf, iar in cazul versiunii Performance AMG, se ofera optional sistemul Multicontour, ce modifica configuratia suporturilor laterale ale scaunului in functie de stilul de condus. Chiar daca sunt prezente, cele doua scaune posterioare sunt conepute pentru persoane de pana la 1,5 metri inaltime.

Pentru prima data in istorie SL are tractiune integrala 4Matic+, motoarele disponibile fiind un V8 biturbo, de 4 litri, ce dezvolta 585 CP si 800 Nm (SL 63 4Matic+) sau 476 CP (SL 55 4Matic+). SL 63 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,6 secunde si atinge o viteza maxima de 315 km/h. In viitorul apropiat se vor lansa noi motorizari, inclusiv un plug-in hybrid, cu tehnologie AMG E Performance.

In ceea ce priveste sistemul de rulare, este prezent cunoscutul Active Ride Control AMG cu control hidraulic activ, ce inlocuieste barele antiruliu, la care se adauga diferential autoblocant, suporturi active pentru motor si functia de ridicare a putii fate cu 3 cm si memorarea obstacolelor cu ajutorul GPS-ului. Sistemul de franare are discuri ceramice, iar echiparea de serie include si punte spate directoare.

Share