Teste

Desant Mercedes-Benz la baza Academiei Titi Aur

De 22 septembrie 2016No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

mb-day-1-068

Totul s-a întâmplat într-o singură zi.  Ca să ajungi la Academia Titi Aur în zorii zilei trebuie să te trezeşti cu noaptea-n cap. E ca şi cum ca să vezi stelele pe cer, trebuie să fie noapte. Unele dintre ele nici nu mai sunt acolo de mult timp, dar noi continuăm fatidic să le vedem, în viteza luminii. Nu sunt o persoană matinală, trezitul cu noaptea-n cap mă face ursuz. Mai întâi mi se strânge stomacul, după care mi se deschid larg ochii şi în corp se instaurează o oboseală contrară aparenţelor. Chestia asta va dura toată ziua.

Pe drumul care desparte cartierele mărginaşe ale Bucureştiului, ajunse de lux, de Academia Titi Aur ne leagănă un Mercedes-Benz bătrân. Trag măsuţa înşurubată în spatele scaunului din faţa mea şi găsesc un cuţit. Un cuţit de friptură, un cuţit de tacâm. La radio se aude un matinal enervant cu doi prezentatori cretini care behăie în zadar. Aleg să ridic măsuţa înapoi ca şi când nimic nu s-ar ascunde acolo. Aleg să-mi închid în cap îngrozitorul matinal şi să privesc la provizoratul construit pe marginea drumului. Nu poţi număra stelele pe cer, că-s prea multe, dar nici casele frumoase de pe marginea drumului, că nu sunt deloc. S-a construit mult, dar în zadar, ca behăiala celor doi prezentatori de la radio. Noroc cu legănatul autocarului Mercedes-Benz, noroc că nu ţine mult. În zorii zilei, odată cu primele căscături matinale, apar şi stelele de pe circuit. „Welcome to the World of the Stars”: Clasa B Electric Drive, C Coupé, C 350e, noua Clasa E, Clasa G, GLC Coupé, GLE Coupé, GLE 500e, Mercedes-AMG A 45 4M, Mercedes-AMG C 43 4M, Mercedes-AMG GLA 45 4M, Mercedes-AMG SLC 43. Adio, bătrâne autocar!

Test-drive cu 12 modele Mercedes-Benz

mb-day-1-057

Treaba stă în felul următor şi totul s-a întâmplat inevitabil într-o singură zi. Test off-road, test on-road, test de siguranţă, test de viteză pe circuit, cu AMG-uri. Test, test, test, test. Îmi place senzaţia unui volan ros de timp între propriile mâini. Este felul prin care poţi palpa amintirile. Aşa se naşte intimitatea dintre om şi maşină. Dar în acea zi…n-avea să fie cazul. Credeţi-mă, că e mai bine să nu te ataşezi de un Mercedes-Benz.

Mă trezesc de-a binelea într-un briefing matinal. De fapt, cafeaua e cea care mă trezeşte. Vor cădea stele în ziua asta şi vom asista năuciţi la acest spectacol. Trecând de la un asalt la altul al modelelor Mercedes-Benz, rişti să dai uitării multe dintre senzaţii, să-ţi scape printre degete detaliile care altă dată s-ar fi dovedit de-a dreptul picante. Dar e bine şi aşa. Sărind dintr-o maşină în alta, nu poţi să nu remarci tiparele Mercedes-ului de astăzi. Acele elemente comune pe care le vei întâlni pe aproape orice model al mărcii, de la obiecte la comportamente.

Desantul din off-road

mb-day-1-082

Ar putea face excepţie nemuritorul G-Class care te strânge în braţe în hârtoapele amenajate special într-o secţiune a bazei de pilotaj dedicată off-road-ului. Maşina asta, G-Class, are o robusteţe aproape tandră. Se lipeşte într-un fel ciudat de fundul tău şi nu dă greş niciodată, dar niciodată. Plus că nimic nu-i este imposibil, nici o pantă abruptă, niciun viraj cu diferanța mare de nivel, nicio râpă afundată, nimic. Maşina asta creează o legătură unică între volan şi tine, dar te vei ataşa de ea de la trântitul absolut necesar al uşii. De exteriorul ei clasic nici că nu mai vorbim, de blocajele spatelui şi toate cele lucruri cunoscute pasionaţilor de off-road.

Desantul din on-road

mb-day-1-098

Una dintre cele mai mari atracţii ale evenimentului Mercedes-Benz România era şi o ocazie de a ne întâlni cu noul GLC Coupe. Noul venit în gama SUV-urilor cu personalitate a fost testat pe drumurile publice, în afara bazei Titi Aur, alături de Clasa B Electric Drive, C Coupé, C 350e. Trecând de la o maşină la alta, m-am lovit de două chestiuni: elementele comune specifice mărcii respectiv individualităţile specifice fiecărui model în parte.

Dincolo de estetică şi interiorul familiar al lui B-Class Electric Drive, maşina cu propulsie electrică a fost în mod evident experiența aparte din cadrul acestui calup. De altfel, a fost şi o frumoasă repriză de linişte între atâtea şi atâtea motoare Mercedes care îţi zornăiau în cap. Lipsa motorului tradiţional te îndeamnă la un nou tip de experienţă, una în care te apropii senzitiv de suprafaţa de rulare, una în care zgomotul liniar al cauciucurilor îţi desenează noi conexiuni în creier. Să conduci o maşină electrică înseamnă un nou tip de experienţă la volan. Cumva nu te mai bucuri de ceea ce îţi oferă automobilul de sub tine şi te concentrezi pe monitorizarea sistemului de reîncărcare al vehiculului în funcţie de felul în care conduci. Dacă nu te interesează câţi kilometri mai ai la autonomie, atunci vei fi entuziasmat de felul în care B-Class ED ştie să accelereze sau de liniştea calmă a călătoriei electrice.

Noul GLC Coupe este disponibil standard cu sistemul DYNAMIC SELECT, care oferă cinci moduri de rulare (ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ şi INDIVIDUAL) şi o suspensie sport. Noul model va debuta în showroom-uri în 8 versiuni de motorizare, care încep cu diesel-ul în 4 cilindri cu 170 cai putere şi continuă cu GLC 220d şi 201 CP, GLC 250d 4MATIC, 208 CP GLC 250 4MATIC, 2.0 litri hybrid GLC 350 e 4MATIC Coupé cu 316 CP şi GLC 43 AMG. Mai târziu va fi disponibilă şi versiunea GLC 63 AMG cu 510 cai putere.

Odată cu DYNAMIC SELECT am putut testa grosso-modo dacă nu cinci, măcar trei tipuri de dinamici oferite de acelaşi automobil Mercedes-Benz. În funcţie de modul de rulare selectat şi de înălţarea respectiv coborârea suspensiei, GLC Coupe se transformă de la un SUV blând şi confortabil într-o maşină agresivă cu un puternic ADN sportiv.

Bazat pe SUV-ul GLC, noua versiune GLC Coupe imita mai degrabă stilul lui GLE Coupe, prin aceeaşi configurafie pentru linia acoperişului sau designul posteriorului. Noul model vine cu o lungime de 4.730 mm, o înălţime de 1.600 mm, crossoverul coupe este în realitate mai lung dar mai mic de înălţime decât modelul GLC.

Cu un ampatament similar – 2.870 mm -, Mercedes spune că GLC Coupe nu pierde din dimensiuni faţă de GLC, în afara zonei portbagajului, unde nu se mai poate depăşi un volum de 491 litri. Cu alte cuvinte, putem confirma că cele două modele pot fi uşor confundate şi în ceea ce priveşte comportamentul lor pe şosea, cu un plus de agilitate în cazul maşinii mai mici, şi un plus de eleganță în dreptul celei mai mari. Treaba asta cu acoperirea unui spectru larg de clienţi, a dus la expansiunea gamei de automobile şi obligatoriu la uniformizarea ei. Pentru a înţelege ce înseamnă un Mercedes-Benz în acest secol, nu e nevoie să le conduci pe toate, e aproape suficient să conduci doar unul. Desigur, există şi excepţii.

Desantul din Clasa E

mb-day-1-086

Instructorii Academiei de Pilotaj Titi Aur au pregătit un test de siguranţă mai mult decât interesant. În primul rând, au pregătit un test psihologic şi în al doilea rând un test de siguranţă. În faţa unui orizont automobilistic în care maşina va face tot mai mult iar şoferul tot mai puţin, ne-am întâlnit cu noul E-Class. Spuneam că pentru a înţelege Mercedes-Benz e suficient să conduci un singur model, ceea ce considerăm că este în continuare cumva adevărat. Când te urci în noul E-Class îţi dai seama că ai greşit. Că dacă n-ai mers cu E-ul sau S-ul, n-ai înţeles absolut nimic. Şi aceasta aserţiune e la fel de adevărată. Nici nu trebuie să vezi cât şi cum poate merge acest model. E suficient să te uiţi la el din scaunul şoferului mai ales, să priveşte la îmbinarea aia năucitoare între cele două ecrane masive ale planşei de bord şi lemnul care sculptează vizual restul bordului, cu aeratoarele lui frumoase sau cu designul excepţional al difuzoarelor care vor parai că radiourile pe vremuri când maşina intra în frânare bruscă. Şi maşina asta ştie să frâneze. Nu ascundem că frânează şi singură, dacă în faţa ei apare de nicăieri un pieton. La 20 km/h te vei zdruncina serios, deoarece sistemul autonom acţionează din scurt. O face până la 60 km/h, când frânarea este progresivă şi în funcţie de distanță vine mai mult să asiste şoferul. Dacă şoferul este cu capul în nori, maşina se va opri şi singură. Frumuseţea noului Clasa E are astfel mai multe fațete, unele văzute, altele invizibile.

Desantul AMG

mb-day-1-058

Se iau pe rând, Mercedes-AMG A 45 4M, Mercedes-AMG C 43 4M, Mercedes-AMG GLA 45 4M, Mercedes-AMG SLC 43 şi se dansează cu ele pe porţiunea de viteză a circuitului Academiei Titi Aur. Nu trebuie să spunem acum care şi cum s-a comportat mai bine, pentru că pe un circuit e vorba despre felul în care cel aflat la volan se ţine de trasa ideală, de cât curaj are să meargă mai repede, să frâneze mai bine, să intre mai încet în viraj şi să iasă cât mai rapid din el. Ţine puţin de îndemânare şi foarte mult de cunoştinţe. Mai ţine şi de câtă mâncare ai în stomac, de cât de bine ai dormit şi alte chestiuni umane. Dincolo de aceste lucruri, modelele AMG au demonstrat că n-au nimic omenesc în ele. Că sunt maşini construite pentru plăcerea pură de a conduce. Că limitele lor sunt mult dincolo de limitele unui şofer obişnuit. Că ele oricum pot merge mai departe decât mulţi dintre noi pot. Că cel mai bine e să te laşi dus de această senzaţie AMG şi să uiţi de totul altceva, că doar eşti pe circuit. E ca şi cum la finalul zilei te întinzi pe iarbă cu manile încrucişate sub cap şi ai privi la cer iar din el ar cădea stele.

 

Share

Leave a Reply

20 − nine =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373