Blog

Designerul sef Tesla: BMW i3 e ca o mobila Ikea

De 11 decembrie 2013No Comments

Asist de ceva vreme la tentativa de denigrare a oricarei masini care ar putea deveni un concurent real pentru Tesla, ma refer la popularitate nu la un model cu acelasi statut si pret, pentru ca Tesla nu are de aparat acum doar Model S, ci intregul comcept de automobil electric pe care il promoveaza.

Din pacate pentru ei, nu mai avem mult de asteptat pana cand automobilul electric nu o sa mai fie privit ca o extravaganta, iar Tesla o sa fie doar unul dintre producatorii de masini electrice. Perspectiva de a deveni “banali” i-a ingrozit pe cei de la Tesla atat de tara, incat au inceput sa arate cu degetul spre concurenta si sa-i caute „nod in papura”.

Aproape ca am trecut cu vederea comentariile de”miliardar excentric” ale lui Elon Musk despre Chevy Volt, care in viziunea creatorului Tesla “nu este in stare sa faca nimic bine”. Insa acum am aflat parerea designerului sef despre BMW i3 si nu pot sa spun ca-mi place postura de “judecatori” pe care si-au asumat-o cei de la Tesla, fara ca cineva sa-I fi rugat.

Franz von Holzhausen este responsabil de felul in care Model S imbina stilul Jaguar cu cel Maserati si este omul din spatele altor modele mai mult sau mai putin celebre, cum ar fi Pontiac Solstice, Saturn Sky sau conceptul Mazda Kabura. Nu cred ca ar aprecia ca alt designer sa afirme public ca toate modelele enumerate mai sus au foarte multe in comun.

Intr-un interviu pentru Auto Bild, acesta a spus ca nu e sigur ca i3 “indeplineste criteriile de baza ale unui model BMW” si ca in cazul acestui model sloganul “ultimate driving machine” nu se aplica, masina neavand trasaturile necesare. Cu alte cuvinte, nu se ridica la nivelul celorlalte modele BMW.

BMW i3 in sine nu este o amenintare pentru Testla, insa va urma un model mai mare, ce ar putea sa primeasca numele i5, care se va apropia extrem de mult de noua berlina la care lucreaza acum Tesla si care va fi pozitionata sub Model S

BMW i3 e ca o mobila Ikea

Remarca referitare la mobila Ikea nu e neaparat rautacioasa si se refera la functionalitatea si originalitatea interiorului lui i3, insa von Holzhausen nu apreciaza desigul exterior pe care il considera ciudat si neconventional. Cu alte cuvinte, dupa ce ca este primul automobil electric realizat din carbon si are sistem de propulsie cu range extender, care lipseste la Tesla, mai arata si bine. Asta-i culmea tupeului!

Share

Leave a Reply

four × 4 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373