In ultimii ani, industria auto asiatica a demonstrat intregii lumi ca ambitia si perfectiunea reprezinta sigurele solutii pentru a reusi sa-ti pozitionezi propriul brand pe cele mai inalte culmi ale succesului. Constructorul Honda a abordat inca de la bun inceput aceasta strategie si si-a tratat clientii cu o experienta a condusului deosebita pentru modelele sale, cele mai bune tehnologii din domeniu si solutii tehnice de o fiabilitate iesita din comun. In cele din urma, aceste aspecte pozitive au devenit atribute definitorii pentru brandul japonez.
Echipa Voom.ro a testat Honda Accord facelift, o varianta restilizata a celei de-a opta generatii a berlinei de clasa medie, care a propus noi standarde in segment si a reusit intotdeauna sa impuna respect din partea concurentei. Da, vorbim despre un model longeviv care “fura” de mai multi ani din clientii producatorilor europeni iar prin atributele promovate de Honda a reusit sa-si formeze o clientela fidela.
Suntem siguri ca toti clientii de masini Honda pe care o sa ii intalniti in viitorul apropiat vor da dovada de o personalitate puternica, vor avea pregatita in orice moment o lista lunga de argumente privind achizitia lor si zeci de alte raspunsuri privind fidelitatea fata de marca japoneza. Nici nu trebuie sa mai adaugam ca vei fi luat in ras in cazul in care vei aduce vorba despre mitul masinii germane.
Actuala generatie Accord care este prezenta pe piata europeana inca din 2008 a suferit un usor proces de restilizare, iar producatorul japonez a mizat pe usoare retusuri la exterior si pe cateva modificari de detaliu la nivelul finisajelor de interior. Potrivit constructorului, au fost operate si cateva modificari pentru imbunatatiri ale confortului la rulare si manevrabilitate sporita pentru toate versiunile iar toate motoarele disponibile pentru acest model au fost modificate pentru a prezenta ameliorari la capitolele economie de carburant si emisii.
La exterior
Ce-i drept, tot ce am putut observa schimbat se rezuma la niste modificari discrete. A fost nevoie sa aliniem doua masini pentru o comparatie directa. Modificari notabile observam in dreptul blocurilor optice si a barelor de protectie care au fost redesenate. Farurile dispun de un look nou iar semnalizatoarele au acum finisaje clare.
Au aparut modificari si la nivelul grilei, aceasta dispune de un contur cu finisaje cromate, iar farurile de ceata si nisele din zona admisiei au fost reprofilate.
In partea din spate, sedanul japonezilor a suferit minore interventii la nivelul blocurile optice ( acestea au acum finisaje in culoarea rosie pentru majoritatea indicatoarelor) iar constructorul a optat pentru o insertie cromata in zona numarului de inmatriculare.
Pe langa paleta de culori disponibila pentru Honda Accord, varianta facelift introduce si optiunile “Alabaster Silver”, “Graphite Luster” si “Celestial Blue Pearl”.
Per total, despre exteriorul noului Accord facelift putem spune ca da dovada de aceeasi prestanta si mizeaza pe o imagine ceva mai sportiva.
La interior
Facelift-ul propune pentru interior tapiterii din materiale noi pentru scaune si panourile usilor, pentru a schimba aspectul habitaclului, iar acum putem observa ca partea inferioara a interiorului este iluminata cu albastru in cazul in care farurile sunt aprinse.
La interior se poate spune ca termenul de ordine este “liniste”. Odata ce am inchis usile si geamurile modelului de teste am putut sa apreciem gradul ridicat de izolare fonica. Chiar si in regim de exploatare nu patrund foarte multe zgomote in interior deoarece suspensia absoarbe foarte bine denivelarile suprafetei de rulare.
La interiorul Accord-ului este atata liniste deoarece noua varianta adopta o noua spuma de densitate marita in si sub capota si in zona bordului iar izolarea fonica de sub podea a fost revizuita prin utilizarea unor scuturi fonoabsorbante pe tevile de esapament.
Daca tot am terminat cu lucrurile noi de la interiorul sedanului japonez trebuie mentionat ca fanii marcii se bucura de acelasi nivel de calitate. Indiferent unde privesti, totul impune respect pentru calitatea materialelor si a finisajelor. Plasticele de la interior sunt foarte placute la atingere, la fel si materialele de pe bord iar excelentele scaune de pe varianta Executive vin cu tapiterie de piele.
Se vede clar ca inginerii Honda au lucrat foarte mult la capitolul ergonomie, bordul si consola centrala a masinii remarcandu-se prin simplitate si prin functii care pot fi accesate cu usurita de utilizatori, iar finisajele sunt demne de tot respectul, japonezii fiind atenti la toate detaliile.
La capitolul spatiu, vorbim de o berlina care pune accent foarte mult pe confort. Interiorul este foarte generos si poate acomoda trei persoane de peste 1,80m pe bancheta fara prea mari batai de cap. Acelasi lucru este valabil si pentru ocupantii locurilor din fata, care se bucura de spatiu suficient pentru genunchi/cap si de foarte multe locasuri de depozitare, pozitionate in portiere si in consola centrala. Portbagajul care are un volum de 464 de litri asigura suficient spatiu pentru bagajele celor cinci ocupanti care vor calatori in deplin confort.
Cifre si comportament dinamic
Dupa cum bine stim, producatorul japonez ramane fidel motoarelor aspirate iar sub capota am intalnit unitatea de 2 litri, cu patru cilindri, care produce 156 CP si un cuplu maxim de 192Nm. Acest motor face parte din portofoliul Honda de mai multi ani, dar cu toate acestea, unitatea aspirata de 2 litri ne-a impresionat prin putere si elasticitate.
La nevoie, poate suna foarte bine ( in termeni sportivi) dar acesta se achita cu brio de sarcina mai ales in cazul unui model axat pe confort, asa cum este Honda Accord.
Motorul aspirat cuplat la o cutie manuala cu sase trepte poate propulsa sedanul pana la o viteza maxima de 215 km/h si asigura un sprint 0-100 km/h in putin peste 9 secunde.
Despre consum, trebuie mentionat din capul locului ca nu trebuie sa va speriati de cifrele produse de un motor aspirat. Honda Accord facelift a consumat 10,5 litri in regim de exploatare urbana fara a menaja pedala ( consum comparabil cu cel al unor hatchback-uri des intalnite in tara noastra) si a afisat 6.8 litri/100km in urma unui test-drive de 550 km ( 75% extraurban ) .
La capitolul feeling, stabilitatea si tinuta de drum ale modelului Accord sunt impecabile, asa cum le stiam inca din 2008. Daca ar fi sa carcotim putin, am spune ca nu suntem fani declarati ai sistemelor de directie asistate electric.
Concluzie
Honda Accord facelift nu ne-a dezamagit asteptarile, ba chiar a venit cu cateva plusuri care au impresionat. Chiar daca in clasa sedanurilor medii concurenta este ridicata, tu, clientul familist sau “la costum”, care doresti o masina spatioasa si nu faci compromisuri cand vine vorba de calitate ( si mai ales doresti sa te distantezi de optiunile tuturor muritorilor de rand care fac alegeri in aceasta clasa pe baza unei mentalitati de turma) te poti indrepta fara probleme spre Honda Accord facelift.
Pretul de baza pentru acest model este de 24.168 euro pentru varianta Elegance achipata cu acelasi motor. Noi am testat varianta Executive, adica pachetul maxim de optiuni care pot fi regasite pe Honda Accord ( de la scaune cu reglaj electric si tapiterie din piele pana la dotari precum trapa, GPS, sistem audio de inalta fidelitate, camera pentru marsarier, faruri Bi-Xenon adaptive, senzori de parcare, iar lista poate continua pret de mai multe paragrafe) iar pentru aceasta optiune clientilor li se pregateste o factura de 30.368 de euro. Un pret pozitionat spre limita superioara a segmentului, dar sa nu uitam ca discutam despre un nivel de echipare maxim iar clientii aflati in cautarea calitatii si a fibilitatii isi pot justifica usor diferenta de pret.