Teste

Directia de control – Test cu Laguna Coupe

De 2 octombrie 2012No Comments

Prevazut cu o directie pe toate cele 4 roti – 4Control – Renault Laguna Coupe este o pata de culoare bine venita in gama producatorului din Hexagon.

Renault a dat cu putin parfum frantuzesc asupra gamei de vehicule doar pentru a-i oferi un aer important. Asa a ajuns Laguna 4Control si toata gama producatorului francez sa fie prinse in Collection 2012. Exercitiul in sine intineaza conceptul de facelift, insa nu-l respinge in totalitate. Cu toate acestea, vom numi Laguna Coupe un facelift. Chiar daca doar LED-urile aplicate blocurilor optice si cateva alte minuscule accente de personalizare vin in sprijinul ideii. Un Laguna pus sa fie Coupe pare pretentios, dar francezii iubesc Coupe-ul – si tot ceea ce e pretentios -; e aproape un sentiment patriotic pentru ei. Designul avangardist si directia speciala au ramas, si la a doua intalnire cu Laguna Coupe, la fel de interesante, eleganta si rafinamentul esteticii primind un raspuns pe masura din partea performantelor dinamice pe care masina le detine.

Motor

Sub capota am regasit acelasi motor diesel cu 180 de cai putere. Cilindreea 2.0 dCi este singura motorizare pe care Laguna Coupe o are in visterie. Fara sa atinga culmile segmentului, propulsorul se descurca mai mult decat decent prin cei 180 de cai putere disponibili la 3750 rpm si mai ales prin cuplul maxim de 400 Nm, realizabil la 2.000 rpm. Spectacolul acestui motor este programat sa inceapa la peste 2.500 rpm, moment in care nu veti ajunge cu greu pentru ca pedala de acceleratie trimite imediat impulsul catre motor. Motorul urca rapid in turatie si ofera satisfactie de cate ori pedala este actionata cu hotarare iar cutia cu 6 rapoarte ofera o timonerie excelenta si optimizeaza eficient consumul.

Producatorul francez prezinta un consum mixt de 6.2 litri, unul urban de 8,1 litri si unul extraurban de 5,3 litri.Pentru a va apropia de aceste cifre –noi n-am reusit- trebuie sa va concentrati mai putin pe dinamica si agilitatea masinii si mai mult pe un schimbul eficient al vitezelor. Astfel, daca mergeti usor subturat am putea spune ca cifrele afisate de Renault pot fi oneste. La testul nostru, am reusit un consum urban de aproximativ 9,5 litri la 100 km si unul extraurban de 6 litri la 100 km.

Dinamica & Comportament

Adevarul este ca Renault Laguna Coupe mai mult arata decat demonstreaza. Daca vorbim despre performante sportive, nu incape discutie ca lucrurile au ramas la fel de inexpresive, motiv pentru care o motorizare pe benzina in plus n-ar fi stricat deloc. Astfel, Coupe-ul alearga de la 0 la 100 km/h in 8,5 secunde si poate atinge maximul de 223 km/h. Nu sunt performante iesite din comun, insa daca luam in calcul si alte aspecte, precum pretul sau consumul, lucrurile nu stau deloc rau.

Am vazut cum tendinta francezilor de a forta un tip de model care avea reprezentare doar in zona premium nu vine intotdeauna in sprijinul lor.

Primul raspuns in ceea ce priveste comportamentul vine din partea acestei gaselnite a inginerilor Renault care se cheama 4Control. Soferul va observa de indata cum masina vireaza diferit, chiar ciudat s-ar putea spune. 4Control ajuta vehiculul sa reziste caracterului subvirator si o face in mod diferit, in functie de configuratia virajului. Intr-un viraj larg, rotile din spate vor vira usor in sensul in care curba se deschide. Intr-un viraj strans, comportamentul rotilor din spate este opus celor din fata. Astfel masina are o traiectorie fara cusur pe orice tip de viraj.

Acest sistem tehnologic are si dezavantajele sale, pentru ca directia este un pic prea moale pentru pretentiile unui coupe. Francezii au incercat sa corecteze prin implementarea unei suspensii tari, specifica masinilor sport, lucru care ajuta la stabilitate si tinuta de drum dar care deranjeaza cand rotile intalnesc denivelarile din asfalt.

Design

Laguna Coupe pastreaza de la sedan look-ul frontal, cu botul alungit si blocurile optice menite sa-i tina isonul. Alaturarea LED-urilor, venita odata cu facelift-ul, nu face decat sa corespunda noilor tendinte din lumea modei auto. Bara frontala a suferit cateva modificari minore si cam atat. Lucrurile cu adevarat interesante incep de la stalpul A incolo.

Laguna 4Control exprima exact ideea de coupe si isi asuma acest lucru, pentru ca nu multi sunt cei care privesc masina mai mult cu mirare decat cu admiratie. Linia curbata foarte pronuntat a acoperisului si spatele specific de Laguna pot starni pozitiv sau negativ ochiul privitorului. Trebuie recunoscut ca din spate, Laguna Coupe arata ciudat, lucru care naste doua sentimente diametral opuse: ori iti place de mori, ori deloc. Stopurile de lumini masive au fost usor reconfigurate odata cu acest facelift minor. Masina isi arata stralucirea in momentul in care o privesti din lateral, datorita acestei linii clasice pe care o descrie dar si in momentul in care observam aripile spate in care si-au gasit loc si o parte din stopurile de lumini. Este cert ca designerii Renault au reusit sa straneasca controverse odata cu acest model, care din anumite unghiuri pare o capodopere iar din altele este parca prea avangardista.

Interior

Habitaclul nu aduce modifcari fata de ceea ce exista pe Collection 2012. Odata cu trecerea timpului si aparitia unor noi modele pe piata, orice interior, oricat de reusit ar fi, se devalorizeaza sau devine plictisitor. In cazul Lagunei raman desigur materialele de calitate buna pentru o marca care nu e premium sau finisajele executate corect. Laguna Coupe nu difera cand ne uitam la consola centrala, la ceasurile de pe bord sau volan de ceea ce ofera in general cam toata gama francezilor, insa aduce un plus de confort.

Spatiul mai mult decat suficient pentru un coupe si materialele folosite – imitatia de piele care acopera plansa de bord printr-o cusatura incrucisata mai mult decat reusita- pedalierul din inox si insertia de aluminiu polisat din dreptul pasagerului fata ridica nota de eleganta si ofera satisfactie. Scaunele dispun un confort placut si se inscriu in atmosfera oferita de interior iar LCD-ul controlabil prin joystick-ul de pe consola nu vine decat sa sporeasca placerea ocupantilor.

Concluzie

Vazuta ca o masura salvatoare, macar la nivel de imagine, pentru dezastrul care s-a ales din cea de a treia generatie a modelului Laguna, versiunea Coupe a ajuns sa aiba o identitate proprie. Laguna 4Control este un coupe asa cum se obisnuia pe vremuri iar acest lucru nu poate decat sa atraga respectul pentru Renault. Francezii au dorit sa ofere o alternativa mai ieftina la Mercedes C-Klasse Coupe si Audi A5 coupe, celelalte doua masini cu doua usi prezente pe segmentul D. Designul curajos si tehnologia 4Control, cu rotile din spate care vireaza, constituie sarea si piperul acestui model care este comercializat la un pret de 32.600 euro cu TVA. 

 

Share

Leave a Reply

3 + seven =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373