Conceput nativ cu sapte locuri si produs in SUA, la uzina BMW din Spartanburg, BMW X7 reprezinta ceea ce poate oferi mai luxos si sportiv un model din aceasta clasa. Iar in Europa, doar Mercedes-Benz GLS si Range Rover ii sunt concurenti. Nemtii au transpus intr-o caroserie impresionanta tot confortul pe care un Seria 7 l-ar putea oferi. X740d xDrive este o masina foarte mare raportata la dimensiunile uzuale europene.
Cu 5,15 metri lungime si cele aproape 2,5 tone la gol, pare un fel de avion wide-body gigant, care face manevrele de taxi pe langa avioanele “normale” narrow-body, devenite dintr-o data minuscule. Marele bavarez ofera pana la 7 locuri, iar in versiunea de fata am avut o masina echipata intr-o versiune “lounge”, cu doar doua scaune pe al doilea rand.
Fiecare scaun are actionare electrica, nu trebuie sa faci absolut nici un efort fizic pentru a muta, regla sau rabata. Accesul pe randul al treilea este facilitat de culisarea electrica automata a scaunelor de pe al doilea rand. Iar ultimele scaune nu sunt doar de complezenta, ci pot gazdui in conditii bune adulti de talie medie.
Aici, ca de altfel in toata masina, sunt si porturi USB-C si locasuri pentru sticle, toata lumea a fost tratata la aceleasi standarde inalte. Sistemul de climatizare automat cu 5 zone asigura un confort identic tuturor pasagerilor, care au si vizibilitate buna inainte, datorita podelei usor in panta, ce asigura pozitionarea scaunelor gen amfiteatru.
Lista de optionale poate sastisface cam orice moft, fie ca pasagerii de pe randul doi vor sistem propriu de entertainment , soferiul si pasagerul au nevoie de scaune cu masaj, incalzire si ventilatie, trapa panoramica Sky Lounge , fie doresc jante de 22 de inci sau suspensie Executive Drive Pro, cu garda la sol reglabila, arcuri si amortizoare pneumatice. X7 ofera practic tot ce are BMW in acest moment disponibil la nivel de echipamente de lux si asistenta a condusului.
Ultra all-inclusive
Locasuri pentru bauturi cu incalzire si racire, sistem Night Vision, piele, lemn, mocheta groasa cat doua degete in cele mai ascunse cotloane ale portbagajului, cotiera centrala si pe panoul usii cu incalzire, reglaje electrice la discretie pentru orice functie te-ai putea gandi. La volan pur si simplu urci, atat de inalta este masina si, lucru omis, trebuie sa ai grija sa nu te murdaresti de praguri, pentru ca portierele nu le acopera.
Trebuie spus ca prima impresie cand m-am asezat in scaun a fost sa zic “Dar chiar sunt foarte sus”. Iar aceasta postura aduce cu sine inclusiv un anume statut pe care il comunica X7, de dominare si intimidare pe sosea. Nu e de neluat in seama sa te trezesti in oglinda retrovizoare cu imensul calandru, care pare un zid ce inainteaza impreturbabil.
De altfel, dupa ce usa s-a inchis, interiorul devine izolat complet de ce se intampla afara. Poti deschide o carte sa o citesti ca in linistea unei biblioteci, pentru ca totul comunica relaxare si confort. Iar aceasta senzatie o ai atat pe locurile frontale, cat si pe cele de pe randul doi, ba chiar stai bine (nu la acelasi nivel) si pe al treilea rand. Nimic nu a fost neglijat sau pus pe locul doi, incat atmosfera iti scoate un usor „wow” spus in barba, doar pentru tine.
Silentiozitatea este senzationala, iar scaunele si modul in care lucreaza suspensia aduc o serenitate fabuloasa in interior. Autostrada este o parte a ADN-ului sau, acolo unde realizeaza parcursuri rapide si incredibil de confortabile. La 130 – 140 km/h nu doar ca nu se aude absolut nimic, ci motorul diesel de 3 litri mild hybrid abia daca trece de 2.000 rpm. In acest stil de rulare, pe autostrada Bucuresti – Constanta consumul s-a stabilizat la 8,6 l/100 km.
Un Seria 7 al SUV-urilor
Suspensia are antidotul pentru absolut orice denivelare, absorbind elegant si foarte silentios aproape tot ce iese in calea masinii. Dacă setezi sistemul de rulare in modul Comfort obtii o setare potrivita pentru uzul cotidian, care te va satisface in majoritatea situatiilor de drum. Trecand in modul Sport, X7 accede intr-un registru dinamic si mai incisiv, cu un raspuns imediat al turbodieselului. Cutia cu opt trepte schimbă excelent in modul automat si doar la un condus sportiv, cu frane de motor si retrogradari frecvente, este nevoie sa apelezi la padele.
Totusi, X7 nu poate fi comparat cu un X5 la incisivitate si usurinta de a-l conduce pentru ca are un centru de greutate mai ridicat, iar kilogramele suplimentare se simt in curbe. Insa in ceea ce priveste silentiozitatea, pare ca sub capota nici nu se afla iun diesel.
Componenta mild hybrid face insesizabile repornirile la semafor, cand intra in actiune sistemul Start&Stop, de parca motorul nici macar nu s-ar opri. Nu exista nici cea mai mica trepidatie specifica unui diesel, ori vreo rumoare specifica. Chiar daca nu mai are in gama versiunea cu patru turbine, BMW foloseste aportul electric (dat de motorul electric de 11 CP) pentru a obtine o reactivitate excelenta. Sunt 340 CP la 4.400 rpm si un cupu maxim de 700 Nm, intre 1.750 – 2.250 rpm, ceea ce face ca masina sa aiba o rezerva de putere impresionanta in orice moment.
Pentru oras, BMW X7 este o masina mare, cu care gasesti mai loc greu de parcare pe strazile mici din centrul oraselor. Plus ca diametrul de bracare de 13 metri nu iti permite sa te joci cu el la intoarcerile din trei miscari, care se fac… din cinci. Altfel, cu garda la sol reglabila si sistemul xDrive, se pot face iesiri in natura chiar pe terenuri mai denivelate, unde trebuie avut grija insa la ampatamentul mare, de 3.105 mm, care limiteaza unghiul ventral la un maxim de 19,8 grade.
Ce trebuie retinut dupa ce un asemenea test este ca Seria 7 isi are echivalentul in acest SUV imens si extrem de elegant. Este o masina linistitoare si lucrata impecabil, cu dotari de hyper lux si facilitati de transport peste tot ce a avut BMW pana acum in gama. In acest moment, versiunea cu facelift se poate comanda deja, aducand in plus un design putin mai controversat si o plansa de bord noua.