Caracterul sportiv al modelelor BMW este pus cel mai bine în valoare, evident, pe exemplarele cu două uşi. Recenta “ajustare” a denumirii acestei categorii nu influenţează cu nimic nesajul pe care aceasta îl transmite, dar creează o oarecare confuzie care putea foarte bine să fie evitată după părerea noastră. Pana una alta, Seria 3 Coupe se numeste acum simplu Serie 4 şi este mai atractiva ca niciodată.
Design / Confort
De fiecare dată când BMW scoate un model nou, mai ales unul cu două uşi, acesta arată inevitabil mai bine decat generaţia pe care o înlocuişte şi de fiecare data avem impresia ca mai bine nu se poate. Totuşi, constructorul german ne demonstrează de ceva vreme că mereu e loc de mai bine, iar noua Serie 4 e dovada cea mai buna.
Linia general[ a caroserie nu s–a schimbat prea mult faţă de generaţia precedentă, însă partea frontală mult mai agresivă preluată de la berlină şi silueta joasă schimbă total caracterul noului coupe, care nu este în nici un caz maşina ideală cu care să treci neobservat.
Un element din ce în ce mai rar întâlnit, chiar şi la maşinile sport, este reprezentat de portierele fără ramă, care au un farmec aparte cae completează lista detaliilor care fac din Seria 4 un model special.
Confortul oferit de locurile din faţă nu iese din parametrii constructorului german, adică o poziţie joasă şi scaune cu o susţinere laterală foarte bună pe care am apreciat-o imediat. Scaunul şoferului oferă suficiente reglaje astfel că şi cei mai pretenţioşi îşi vor găsi poziţia ideală, iar felul în care BMW pune comenzile la dispozitia celui aflat la volan nu mai are nevoie de nicio prezentare.
Motor / Cutie de viteze
Vremurile în care motoarele diesel erau rezervate breack-urilor si maşinilor de teren au trecut de mult. Nivelul de peformaţă la care au ajuns acum le permite acestora să fie clasificate drept sportive, iar în cazul celor de la BMW media de performanţă este depaşită cu mult. Astfel, chiar şi un „banal” diesel de doi litri în patru cilindrii poate susţine fără probleme prin performanţe caracterul impus de linia caroseriei, iar cei 184 CP se dovedesc a fi foarte bine antrenaţi. Puterea este similară cu a versiunii de bază cu motor pe benzină, 420i, diferă însă valoarea cuplului maxim, care este evident mai mic şi care trage în jos si pretul cu aproximativ 3.000 de euro.
Dacă optaţi pentru motorul diesel e bine să luaţi în calcul şi transmisia automată, care este oferită opţional pentru acestă motorizare, şi care reuşeşte sa ascunda plaja mai îngusta de turaţii în spatele unei schimbari promte a treptelor şi a unui soft care nu se „balbâie”.
Dinamica /Performante
Cu un motor care răspunde prompt la apăsarea pedalei de acceleraţie şi o tracţiune spate, 420d respecta „reţeta” BMW chiar şi pentru modelul de intrare în gama. 184 CP nu sunt foarte mulţi, asta inseamnă că acceleraţiile nu vor împresiona pe nimeni în mod deosebit nici în realitate şi nici pe hartie, unde demarajul până la 100 km/h se realizează în 7,5 secunde. Lucrurile stau mai bine în cazul vitezei maxime care este cu doar 10 km/h mai mică faţă de modelele limitate electronic la 250 kmh.
Dar BMW a pastrat un as în manecă şi de acestă dată şi a pregătit câteva “surprize” plăcute atunci când este activat unul dintre modurile “Sport” sau “Sport+”. Cu o amortizare mult mai fermă şi un răspuns diferit la apasarea acceleraţiei, combinate cu limitarea intervenţiei sistemelor electronice de control a traiectoriei, 420d devine foarte agil si placut la condus, fapt care ne-a făcut să uităm pentru o vreme de cifrele din fişa tehnică.
Concluzie:
BMW 420d este motorizarea diesel de intare in gama ce oferă o putere similară cu „omologul” 420i pentru ca nici una dintre părţi să nu se considere defavorizată. Dacă pentru modelul pe benzină constructorul german cere 37.820 de euro, versiunea diesel va scoate din buzubarul clienţilor suma de 40.796 euro.
Ca în cazul oricărui model BMW, echiparea de serie este destul de sumară, dând posibilitatea fiecăruia să-şi personalizeze maşina după bunul plac. Aveţi toate şansele ca preţul să crescă sinţitor, dar veţi fi răsplătit pe măsură de echipamentele rezervate modelelor premium.
Veşnicii rivali, Audi şi Mercedes, oferă modele similare, dar care nu sunt chiar concurente direct, fiecare dintre ele fiind construit după filozofii diferite, aşadar alegerea unuia dintre ele este doar o chestiune de gust.
420d oferă performante foarte bune, dacă ţinem cont că este vorba de motorizarea de intare în gamă, însă la un preţ care ne aminteşte că exclusivitatea si plazonul se plătesc.
{gallery}Test BMW 420d{/gallery}