Echipa Oak Racing obține titlul din 2013 la clasa LMP2 în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC), în timp ce echipa G-Drive Racing își trece în palmares victoria decisivă în cursa de 6 ore de la Bahrain, etapa finală a campionatului.
Bolidul francez cu numărul 35 de concurs al echipei Oak Racing, un Morgan Nissan special pregătit pentru anduranță, a intrat în cursă ca favorit la titlu, având nevoie să termine al cincilea pentru a-și asigura victoria finală în campionat. Trioul format din Bertrand Baguette, Ricardo Gonzalez și Martin Plowman a condus o cursă fără cusur de la început și până la sfârșit, terminând pe poziția a patra la general și aducând echipei titlul campionatului, în timp ce echipa G-Drive Racing a obținut cea de-a patra victorie a sezonului, încheind cursa pe primul loc la clasă și pe a treia poziție la general.
Primul viraj a văzut la clasa LMP2 din finala WEC o dramatică răsturnatre de situație în cursa de 6 ore de la Bahrain. Echipa G-Drive Racing a condus la clasa sa încă de la început, dar o strategie de a folosi un carburant diferit a făcut-o să cedeze conducerea celor de la Pecom. După două ore și 40 de minute, echipa rusă a recâștigat conducerea cursei cu cei de la volanului bolidului Oreca Nissan, profitând de pe urma unei geșeli a celor de la Pecom.
Ambele mașini Morgan Nissan ale celor de la Oak Racing, favorite la titlu, au pierdut primul tur de pistă, și numai după trei ore de cursă, când competiția se afla la jumătatea ei și urma să intre în faza de noapte, mașina cu numărul de concurs 24 a intrat în competiție pentru un loc pe podium, în timp ce mașina cu numărul 35 de concurs ocupa poziția a cincea, alergând astfel cursa de care aveau nevoie pentru a-și securiza titlul în campionat.
Forțând cursa pentru a-i ajunge din urmă pe lideri, un incident a oprit efectiv cursa pentru cei de la Pecom, lăsând mașinile Dunlop, cea cu numărul 26 de concurs a celor de la G-Drive și cea cu numărul 24 de concurs a celor de la Oak Racing, să își dispute întâietatea pentru victorie. Următoarea clasată a fost echipa Greaves Motorsport, care a făcut o cursă bună și care, în ciuda faptului că a pierdut timp cu o supapă, a demonstrat că piloții ei, printre care se numără și pilotul începător venit din Nissan GT Academy, Wolfgang Reip, pot impune un ritm puternic.
Ritmul s-a îmbunătățit semnificativ la clasa LMP2 de la vizita din 2012 pe acest circuit de curse de la Bahrain, timpii din calificări fiind chiar mai scurți decât cei din cursă, după cum a arătat-o timpul obținut de mașina cu numărul 24 de concurs al Oak Racing în 2012 cu cel mai bun timp pe tur de 1:53.603 și cu un tip în calificări de 1:52.368, față de timpii obținuți de aceeași mașină anul acesta cu 1:51.718 media pe patru tururi și cel mai rapid timp pe tur obținut în calificări de 1:50.666, cu aproape 2 secunde mai rapid decât anul trecut, și cu cel mai bun timp pe tur al cursei de 1:52.751.
Matt Rees, inginer DUNLOP:
„Felicitări celor de la Oak Racing că au obținut victoria finală în campionat și că s-au impus cu mașina cu numărul 24 de concurs pe locul doi în serie. Au avut un sezon bun și merită să obțină titlul. Echipa G Drive Racing s-a comportat excelent în etapele de sfârșit de sezon, câștigând patru curse din ultimele cinci. Performanța tuturor echipelor noastre este demnă de lăudat. Toate au muncit din greu, iar eforturile noastre comune au dat roade și sunt deja o bună premisă pentru 2014.”
Despre Dunlop
Dunlop este unul din producătorii de anvelope de înaltă şi ultra-înaltă performanţă lideri la nivel mondial, cu un impresionant palmares de succese în motorsport. Dunlop este partener tehnic pentru GreenGT și AMG Customer Motorsport.
Experienţa extinsă a Dunlop în cursele de profil a condus la dezvoltarea de tehnologii inovative pentru anvelopele proiectate pentru condusul auto de zi cu zi. 2013 reprezintă a 125-a aniversare a Dunlop și a introducerii anvelopei pneumatice de către fondator.
După primele recorduri de viteză, Dunlop a sărbătorit şi primul său triumf în cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1924, şi este cel mai de succes producător de anvelope, cu 34 de victorii în această cursă. În 2012, anvelopele Dunlop au fost alegerea campionilor LMP2 la European Le Mans Series și FIA World Endurance Championships și, per ansamblu, alegerea campionilor VLN Endurance Championship.
Anvelopele Dunlop au fost în top într-o serie de curse de turisme peste tot în lume, printre care şi populara competiţie Australian V8 Supercar și Campionatul Britanic de Turisme BTCC.
Cele mai recente anvelope Dunlop pentru stradă sunt incluse în echiparea originală a unor vehicule extrem de apreciate precum Jaguar, Audi, Mercedes, VW, Renaultsport şi BMW.