Teste

E deosebit! – Mercedes-Benz E 250 CDI

De 8 mai 2010No Comments

Mercedes-Benz Clasa E reprezinta un automobil de nota E. Si asta pentru ca este elegant, extravagant, energic si economic. Sau mai bine spus, intr-un singur cuvant, este excelent. Dotata cu cele mai noi sisteme de siguranta activa si pasiva, limuzina este capabila sa se fereasca singura de accidentele des intalnite. Mai mult, versiunea testata de noi, E 250 CDI, demonstreaza ca si o masina de aceasta clasa poate fi, in acelasi timp, performanta si eficienta.

Vremurile in care clientii acestui segment optau negresit pentru motorizari pe benzina, de cilindree mare, au cam apus. Poate ca unul dintre motivele care au dat nastere acestor tendinte este chiar criza mondiala. De ce sa cheltui bani in plus pentru o motorizare foarte potenta dar care consuma si foarte mult, cand poti achizitiona o masina de lux cu un motor diesel, de 2,2 litri si patru cilindri, care ofera resurse considerabile de putere si de cuplu, precum si o eficienta ridicata a consumului de carburant? 

Exista asa ceva? Bineinteles! Dovada o reprezinta chiar masina testata de noi Mercedes-Benz Clasa E 250 CDI BlueEfficiency. Model cu o lunga si importanta traditie, Clasa E constituie si in cazul actualei generatii un automobil de prestigiu care stie sa se faca remarcat in orice ipostaza. Iar pachetul AMG sporeste si mai mult impresia placuta.

Aer nobil

Interiorul respecta aceleasi standarde ridicate. Iar acestea nu fac referire doar la calitatea materialelor si a finisarilor, ireprosabila de altfel, ci si la confort si ambianta. Faptul ca limuzina Clasa E afiseaza un aspect mai mult sau mai putin sobru, tipic unui astfel de Mercedes, tine mai mult de gusturi, deci nu se discuta. Indiferent ca este vorba despre scaune sau despre bancheta, spatiul la nivelul capului si al picioarelor este mai mult decat generos.

Totodata, accesul in interior se face usor si natural, fara sa fii incomodat la genunchi sau la cap. Acelasi aspect este valabil si la coborare. Spatiul util este completat de portbagaj; unul generos, de 540 de litri. Bineinteles, daca optezi pentru o bancheta rabatabila, atunci poti transporta si obiecte voluminoase si lungi.

Te-ai urcat la volan? Reglajele electrice ale scaunului sunt amplasate pe panoul portierei. Deci nu vei fi nevoit sa le cauti pe sub scaun sau prin alte locuri incomod de accesat in mers. Cu aceasta ocazie penalizam profilul scaunelor. Sunt intr-adevar foarte confortabile, dar odata ce mergi cu rivalul BMW Seria 5, notiunea de scaun confortabil capata valori cu totul noi.

Toate comenzile si butoanele sunt amplasate logic si sunt usor de utilizat. Bine, daca nu ai mers niciodata cu un Mercedes, este posibil sa confunzi satelitul pilotului automat cu cel destinat semnalizarii. Dar chiar si asa, adaptarea cu acest element definitoriu pentru constructorul german se face rapid. Carcotasii ar spune ca levierul cutiei de viteze, automata in cazul nostru, incomodeaza reglajul climatizarii si accesul la bricheta si scrumiera. Dar acest lucru se intampla doar in modul P (Park) al transmisiei – nicio problema in mers, in modul D (Drive).

Tinuta de drum

Drive, drive, drive… Daca ai pornit la drum, nici ca vrei sa te mai opresti. Suspensia este adaptiva in dotarea standard si, in functie de stilul de condus, isi regleaza singura taria. Astfel, parametrii de confort si de stabilitate sunt optimizati permanent. Linistea si pacea domina habitaclul, zgomotul motorului si cel produs de vant pastrand valori scazute chiar si la viteze foarte ridicate. In cazul in care esti un meloman inrait, pasionat al volumului maxim, sistemul audio cu 8 difuzoare iti va aduce si el liniste, dar sufleteasca.

Directia nu duce lipsa de precizie, ba chiar este antrenanta prin prisma raspunsului oferit in abordarea virajelor. Si tot in viraje observi ca ai de a face cu o limuzina foarte placuta la condus gratie comportamentului neutru. Motorul reprezinta o alta surpriza placuta: diesel cu cilindreea de 2.143 cmc, patru cilindri, care dezvolta 204 CP la 4.200 rpm si un cuplu excelent, de 500 Nm, disponibil in proportie maxima pe intervalul 1.600-1.800 rpm.

Va ganditi ca la o masa totala de 1,7 tone aceasta motorizare dezamageste clientul de limuzine premium, avid de putere? Nimic mai fals. Motorul se descurca onorabil, iar cuplul de 500 Nm isi spune cuvantul ori de cate ori are ocazia. Performantele dinamice sunt mai mult decat corecte, iar consumul este foarte eficient. Computerul de bord indica cifre reprezentative, mai degraba, pentru modele din clasa compacta.

Ce nu ne place este transmisia automata cu doar cinci rapoarte. Cu toate ca aceasta schimba rapoartele aproape insesizabil, in modul Confort este destul de lenta. Este adevarat ca modul Sport sporeste agilitatea, dar creste si consumul odata cu favorizarea turatiilor ridicate. Consumul urban declarat este de 7,8 l/100 km, putin sub cifra obtinuta de noi. O a sasea treapta ar fi adus un consum mai mic. Cu o transmisie manuala cu sase rapoarte in dotare, consumul urban declarat este mai mic cu aproape 1 l/100 km, situandu-se in jurul valorii de 6,9 l/100 km. Apropo de zona urbana, cele mai multe dintre masinile cu transmisie automata nu iti permit relaxarea piciorului drept. Fie ca este vorba de un semafor, fie ca traficul este foarte aglomerat, dupa franare trebuie sa deselectezi modul Drive, ori sa stai cu piciorul infipt in pedala de frana. In cazul de fata, sistemul activ de franare dispune de functia Hold. Odata oprit la semafor, apesi o singura data frana mai puternic, iar masina nu va mai pleca din loc decat la prima atingere a acceleratiei.

Mai mult decat sigur

Paragraful destinat sigurantei aproape ca nu isi are rostul. Si asta pentru ca modelul testat de noi reprezinta un exemplu in materie de siguranta activa si pasiva. Alaturi de sistemele ABS si ESP, o necesitate pentru orice tip de automobil, limuzina din testul nostru dispune de airbaguri frontale, laterale si pentru genunchi, detectare a starii de oboseala a soferului, avertizare la nerespectarea marcajelor benzii de deplasare, avertizare vizuala in momentul prezentei unui alt vehicul in ‘unghiul mort’. Sistemul inteligent de pilot automat nu are doar functia de a pastra o viteza constanta, ci poate fi setat si pentru a pastra o anumita distanta fata de vehiculul din fata. In acest caz singura misiune ca sofer este sa mentii directia. Daca autovehiculul din fata incetineste sau franeaza complet, apoi se pune din nou in miscare, Clasa E face exact aceleasi lucruri, fara pericole. Tuturor acestor functii li se adauga sistemul Pre-Safe, care detecteaza momentele in care riscul de impact este foarte ridicat, actionand in consecinta, in special prin franarea automata. Este adevarat ca unele dintre aceste tehnologii figureaza pe lista optionalelor. Insa importanta este disponibilitatea celor mai importante tehnologii de siguranta prezente la ora actuala in industria auto.

Pretul de baza pentru modelul E 250 CDI BlueEfficiency este de 37.400 de euro fara TVA. Printre cele mai importante dotari optionale se numara tapiteria din piele 1.690 de euro, pachetul de asistenta la rulare 2.150 de euro, sistem de memorare a pozitiei scaunelor 1.250 de euro, incalzire si ventilare a scaunelor fata 1.050 de euro scaune spate incalzite 335 de euro, trapa panoramica 1.680 de euro, transmisie automata 1.850 euro, sistem multimedia Comand APS cu magazie DVD si interfata media 3.000 de euro, pachet sport AMG 2.500 de euro, pachet Avantgarde 2.850 de euro si multe altele. Asa se face ca preturile dotarilor optionale urca suma totala a modelului testat la 62.720 euro fara TVA.

Verdict

Atunci cand vine vorba despre siguranta, Clasa E reprezinta un etalon in acest segment, si nu numai. Suspensia adaptiva, directia antrenanta, confortul la rulare si comportamentul neutru fac din orice calatorie la bordul Clasei E o reala placere. Motorul diesel de 2,2 litri merita toate laudele. Nu acelasi lucru il putem spune despre transmisia automata, cu cinci rapoarte, care nu doar costa in plus, dar isi pune amprenta asupra caracterului dinamic si a eficientei consumului. Si nu intr-un mod pozitiv. Pentru cei care nu isi doresc neaparat o cutie automata, recomandam alternativa manuala, cu sase rapoarte. Altfel, rafinament total si tehnologie de varf. Intr-un cuvant… Mercedes!

 

http://www.youtube.com/watch?v=S4f7DAgi1K8

Share

Leave a Reply

one × five =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373