Echipa Hyundai Shell World Rally Team este pregatita pentru Raliul Marii Britanii, ultima provocare din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Cea de-a XIII-a etapa din sezonul 2014 este programata in acest sfarsit de saptamana pe specialele de macadam din Tara Galilor.
Dupa Raliul Spaniei de luna trecuta, desfasurat pe o suprafata mixta (asfalt si macadam), etapa din Marea Britanie se desfasoara in totalitate pe macadam, fiind unul dintre raliurile clasice pe aceasta suprafata. La ultimul raliu din acest sezon, echipa Hyundai Shell World Rally va lua startul tot cu trei modele Hyundai i20 WRC, care vor fi pilotate de echipajele Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul (#7 Hyundai i20 WRC), Juho Hänninen si Tomi Tuominen (#8 Hyundai i20 WRC), iar Hayden Paddon si John Kennard (#20 Hyundai i20 WRC) vor puncta pentru Hyundai Motorsport N.
Avand cartierul general la Deeside in nordul Tarii Galilor din 2013, Raliul Marii Britanii este una dintre cele mai vechi si legendare etape din WRC. Prima editie s-a desfasurat in anul 1932, iar acest raliu face parte din calendarul mondial inca din sezonul de debut din 1973. Specialele de macadam din Tara Galilor sunt foarte rapide si noroioase, fiind unele dintre cele mai tehnice si solicitante probe din calendarul competitional.
Echipa cu sediul la Alzenau, in Germania, a participat in urma cu doua saptamani la o sesiune de teste de cinci zile in Tara Galilor, cu toate cele trei echipaje, obiectivul fiind de a identifica cele mai bune setari pentru ultima etapa din 2014.
Si in Tara Galilor, echipa Hyundai Shell World Rally vrea sa obtina un rezultat pozitiv si in acelasi timp sa acumuleze cat mai multe informatii pentru dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC.
“Raliul Marii Britanii este o etapa dificila, cu o serie de parametri greu de prezis. Obiectivul nostru este sa incheiem in top cinci aici. Cu Thierry, Juho si Hayden avem trei piloti cu experienta pe macadam si am vazut in trecut ca Juho se descurca foarte bine in conditii dificile. Thierry a obtinut un rezultat bun in 2013, iar Hayden a facut progrese de la o etapa la alta”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.
Pentru Neuville aceasta este a treia prezenta in Raliul Marii Britanii, un eveniment cu amintiri placute pentru tanarul belgian, dupa ce anul trecut a incheiat pe podium si si-a asigurat titlul de vicecampion mondial in aceasta etapa.
“Este un sentiment special sa revenim in Tara Galilor, locul unde am obtinut o performanta remarcabila anul trecut. Anul acesta vom face totul pentru a incheia acest raliu fara probleme si vom incerca sa avem un ritm bun inca de la inceput. Raliul Marii Britanii va fi o etapa foarte dificila, cu schimbari dese de aderenta si este foarte important sa descoperi toate capcanele in timpul recunoasterilor, pentru a avea o dictare buna. Cu siguranta va fi o provocare interesanta”, a mentionat Neuville.
Finlandezul Juho Hänninen revine dupa o pauza de cativa ani in Raliul Marii Britanii, dar stie exact la ce sa se astepte in padurile din Tara Galilor. Dupa sesiunea de teste desfasurata in conditii similare, este pregatit sa obtina un rezultat bun pentru echipa Hyundai Shell World Rally.
“Ma simt bine sa pilotez din nou modelul Hyundai i20 WRC dupa o pauza de cateva luni. Testul anterior acestei etape ne-a ajutat sa identificam un plan de baza si cred ca suntem pregatiti pentru ultima etapa a sezonului. Nu am mai concurat in Marea Britanie din 2008 si aproape ca am uitat cat de variata poate fi suprafata aici si cat de repede se poate schimba aderenta. Probele sunt rapide si pentru a avea un ritm bun trebuie sa mergi tot timpul pe trasa ideala. Imi plac mult aceste probe si chiar daca nu am mai concurat aici, tinand cont si ca raliul s-a mutat mai in nord, voi fi foarte atent la recunoasteri si voi incerca sa ma pregatesc cat mai bine pentru acest raliu”, a adaugat si Hänninen.
Si pentru Paddon etapa din Tara Galilor este una cu amintiri placute, aceasta fiind prima competitie la care a participat, in 2007, in afara Noii Zeelande. Dupa prima victorie de proba speciala, in Raliul Spaniei luna trecuta, Paddon este hotarat sa continue in acelasi ritm si aici.
“Aceasta etapa este oarecum similara cu raliurile din Noua Zeelanda. Avem si noi astfel de drumuri forestiere, foarte rapide si cu o suprafata nu foarte dura. Pentru ca multe etape sunt programate iarna la noi acasa, vom avea aceleasi conditii si din punct de vedere meteorologic. Am acumulat multe informatii utile in sesiunea de teste cu modelul Hyundai i20 WRC si suntem pregatiti acum pentru ultima etapa.”, a mentionat Paddon.
Traseul compact – impartit in 23 de probe speciale, cu o lungime de peste 305 kilometri – transforma Raliul Marii Britanii in etapa perfecta pentru acest final de sezon. Startul festiv este programat joi, 13 noiembrie, in Colwyn Bay, urmand ca vineri, sambata si duminica lupta sa se desfasoare pe probele din padurile galeze.