Teste

Esenta alb-albastra – Test drive BMW 220d Coupe

De 6 octombrie 2022No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Recunosc, fotografiile oficiale m-au facut sa fiu sceptic cu privire la forma noului Seria 2 Coupe. Fata o mai acceptam, insa spatele mi se parea ca are o mina trista, cu stopurile precum niste ochi plansi, resemnati. Insa pe viu, senzatia este cu totul alta, pentru ca stopurile par sa traga in extreme de caroserie, latind-o inca si mai tare decat cei 1.838 mm cat are acum, cu 64 mm mai mult decat predecesorul sau. Si inca ceva… Acest Seria 2 coupe are un spate care imi aminteste de modelul 2002, iar becul acesta mi s-a aprins cand am privit masina dintr-un anumit unghi.

Un alt motiv de bucurie pentru un fan BMW, dar si o legatura cu zestrea marcii, este faptul ca acest model este singurul din familia “2” care nu foloseste platforma UKL2, ci CLAR (Cluster Arhitecture), aceeasi folosita si de Seria 4. Adica are tractiune spate nativa, ori, la cerere, xDrive.

Iar pentru un coupe care reinvie spiritul tuturor Ursuletilor este perfect. Reteta este simpla: capota lunga, inaltime mica, amopatament mare (mai mare cu 7 cm decat la Seria 2 Gran Coupe), locuri spate pentru copii sau indragostitim si un driving factor de nota 10.

Pe drumul propriu in gama 2

Sincer, acest Seria 2 Coupe nici nu prea seamana atat de mult cu fratii sai care poarta prefizul 2. Nici la grila, nici la faruri si nici la stopuri. Adica nu prea ai cum sa il incurci cu nimic. Chiar seamana cu un boxer, cu nasul usor tabacit, cu umeri puternici, plin de muschi si relativ bondoc, care joaca in coltul albastru. Mai precis, Albastru Portimao, asa se numeste nuanta caroseriei si costa 820 de euro.

De cum urc la volan regasesc grija tipica BMW pentru sofer. Consola centrala indreptata catre acesta, chiar si numai cu cateva grade, dar indeajuns pentru a-i conferi statutul de pol al habitaclului. Sigur, nu mai este consola voluminoasa, plina de butoane ca a modelelor de acum 10 – 15 ani, pentru ca designul a mers inspre minimalism, iar Seria 2 Coupe nu face exceptie de la aceasta directie.

Ba chiar inclin sa cred ca de la urmatoarea generatie, aceasta consola centrala va cam disparea, avand in vedere noile planse de bord BMW. Configuratia postului de conducere, cu pedalelecaliniate optim cu volanul, toate comenzile la indemana si volanul gros, cu diametru mic sunt asa cum le astepti de la un BMW.

Imi regasesc imediat pozitia dorita, cu sezutul foarte apropiat de podea, dar si fata de sosea. Materialele au castigat in calitate fata de generatia precedenta, iar tapiteria optionala, din piele Vernasca Cognac/Negru, isi merita cei 1.333 euro c. Ceea ce apreciez este ambianta generala, ce nu difera, ca mesaj, de cea intalnita intr-un Seria 4 Coupe.

Este acel sentiment ca stai la volanul unei masini care nu face obiectul unei discutii ”mass market”, desi pana la urma vorbim despre cel mai mic coupe BMW. Seria 2 Coupe este masina celor doi pasageri din fata, in ideea in care locurile din spate sunt greu accesibile si configurate cu zgarcenie. O persoana de peste 1,70 m inaltime va atinge cu capul plafonul, asa ca daca veti circula patru oameni, cei mai scunzi vor trebui sa stea in spate. Cat priveste bagajele, 390 de litri sunt suficienti pentru o iesire de weekend la mare.

Chiar daca este un coupe, sunt destule locuri de depozitare, locasuri pentru pahare in zona consolei centrale si buzunare generoase in portierele fata. Pe panoul acestora am gasit de efect zona tricolora cu nuantale M Sport, care este iluminata.

Nu are un rol functional, dar la impresie artistica este ceea ce trebuie. Ar fi fost perfect daca anumite detalii, precum buzunarele de pe spatarele scaunelor frontale, carligele si plasele laterale din portbagaj ar fi fost echipament standard (ele costa 215 euro).

In stilul BMW, plansa de bord vine cu instrumentar digital si sistemul iDrive, care se misca impecabil. Au ramas butoanele fizice pentru posturile radioului (nu cred ca le mai foloseste nimeni, dar amintesc de modelele prcededente), dar si pentru sistemul de climatizare. Acestea le gasesc prea mici si inghesuite, unul-intr-altul si fara tasta pentru sincronizarea temperaturilor stanga-dreapta (trebuie intrat in meniul iDrive).

Mai trebuie stiut ca sunt porturi USB-C, deci va trebui un cablu de acest gen, macar ca este lasat in masina, daca in alte situatii nu este folositor. Ca si alte modele, comanda blocurilor optice nu se mai face de pe maneta din stanga volanului, ci a fost creata o zona de taste, tot in stanga, dar pe plansa de bord. In general, cum functia Auto este mereu cuplata, nici nu prea ai de ce umbli acolo. Oricum, este ascunsa privirii si ar trebui sa te uiti pe langa volan, ca sa apesi pe ceea ce doresti. 

Dieselul 2.0 in cea mai buna forma a sa

Multi vor spune ca dieselul este pe final de cariera, ori ca un coupe trebuie sa fie neaparat cu benzina. Eu spun doar ca BMW 220d Coupe merge extraordinar, se comporta impecabil si este si economic. Singurul minus “nativ” al MAC-ului (motor cu aprindere prin comprimare) comparativ cu MAS-ul (motor cu aprindere prin scanteie)  este plaja mai redusa de turatie in care poate fi exploatat.

Si cand spun asta, trebuie stiut ca cei 400 Nm ai cuplului maxim se obtin intre 1.750 – 2.500 rpm (220i are 300 Nm intre 1.350 – 4.000 rpm), iar puterea maxima de 190 CP la 4.000 rpm (184 CP intre 5.000 – 6.500 rpm). Astea fiind spuse, sa lasam masina sa se desfasoare si motorul sa fie exploatat de transmisia automata ZF cu 8 trepte. Pentru ca face totul atat de bine, incat nici nu prea ai de ce sa mergi in manual.

Modul Sport este aproape perfect si soferul se poate distra mai mult in manual doar pentru ca el vede si drumul. Insa transmisia este optima. Si motorul de 2 litri, un clasic in viata, a primit asistare mild din partea unui mic motor electric de 11 CP, care preia exact ce ii lipsea pentru a fi perfect rafinat.

Adica opririle si pornirile Start/Stopului se fac acum fara cea mai mica vibratie, iar delay-ul turbo a fost eliminat. Este un motor rafinat si extrem de silentios nu doar in rulare, ci si pe loc, la relanti, ori la viteze mici. Accepta imediat reaccelerarile, cutia retrogradand foarte repede si gasind treapta potrivita. Fara poticneli, fara socuri, fara dubii. Totul este cat se poate de cursiv si lin, masina este rapida si nu pentru ca face 0-100 km/h in 6,9 secunde, ci pentru ca la viteze ridicate are o rezerva foarte buna de repriza. 

In Comfort, spre exemplu, electronica lucreaza atat de sustinut incat va avea grija sa curme din fasa orice acces de personalitate. Insa in Sport sau Sport+, cand soferul vrea sa fie doar el si cu masina, diferenta se simte, iar asta se traduce prin parcursuri mai rapide.

Masina in sine este echilibrata stralucit, cu o suspensie pe care nu prea poti sa o pui niciodata in dificultate, ce filtreaza confortabil, dar poate fi si rigida pe serpentine. Am gasit si o directia impecabila, degrevata de sarcina tractiunii, astfel ca transmite un feeling nealterat, dar si actioneaza cu o precizie incredibila. La randul sau, suspensia nu mai are duritatea oarecum deranjanta a generatiei anterioare.

Filtrarea se face inca intr-o maniera semi-sportiva,dar senzatia din habitaclu a devenit mult mai placuta. Balansul sasiului, cu maselerepartizate aproape perfect si tractiunea spate ofera un premiu soferului pe drumurilesinuoase. Nu trebuie sa ajungi la drift, dar te poti juca extrem de placut din volan si gaz pentru a-ti demonstra cu nu ai cumparat degeaba o tractiune spate. In plus, modelul testat venea cu sisteme de suspensie, directie si franare M Sport.

Multe posibilitati in configurator

Pretul de baza pentru un 220d Coupe este de 43.971 de euro cu TVA inclus. Exemplarul testat a primit optionale in valoare de 21.084 euro, asa ca pretul final ajunse aproape de 65.000 euro. Sigur, sunt anumite echipamente care “gadila”simturile, precum Pachetul M Sport Pro (2.870 euro), Pachetul Innovation (4.172 euro si include asistent faza lunga, sistem Driving Assistant si Head-Up Display), ori scaunele fata M Sport (1.005 euro). Un 220i Coupe pornerste de la 41.055 euro, ca sa stim cum stam. Oricum, daca vreti sa va jucati printre motoare si optionale, configuratorul BMW va poate rapi mai mult de o ora si tot nu va plictisiti.

Ideea este ca Seria 2 Coupe comunica direct cu soferul, de la motor la inima. Cine vrea o masina pe care sa o piloteze zi de zi – pentru ca asta simti zi de zi, ca faci corp comun cu masina – poate alege fara gres orice motorizare a gamei 2 Coupe. Ca este diesel sau benzina, senzatiile date de precizia directiei, felul in care il simti cum sta cu tine si te ajuta, promptitudinea si disponibilitatea de a schimba directia la viteze ridicate, naturaletea prin care urmeaza trasa sunt tot atatea motive pentru a-l cumpara. Fiind si relativ scurt (4,53 metri lungime) poate fi utilizat zilnic in oras fara grija de a cauta locuri de parcare XXL.

 

 

Share

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373