SpecialStiri

Euro NCAP a testat sapte modele noi

De 9 decembrie 2020No Comments

Organismul european a publicat rezultatele celui mai mare test de anul acesta. Sapte modele au fost testate, iar rezultatele au fost variate, demonstrand ca obtinerea ratingului de cinci stele nu este o chestiune intotdeauna la indemana. Cinci modele au obtinut maximul de stele, pentru ca un model sa fie creditat cu patru stele si unul chiar cu trei stele.

Audi A3 si Seat Leon

Cele doua modele ale grupului Volkswagen folosesc aceeasi platforma tehnica MQB-II ca si VW Golf VII, care a fost testat anul trecut, dar au in plus airbag central, intre scaunele frontale. Audi A3 a reusit prestatii bune la toate cele patru categorii, cu 89% la protectia ocupantilor adulti, 81% pentru copii, 68% in cazul protectiei pietonilor si un total de 73% obtinut pentru sistemele de siguranta.

Seat Leon insa este performerul acestui test, obtinand rezultate mai bune decat Audi A3 la toate categoriile, respectiv 92% pentru protectia adultilor din masina, 88% pentru copii, 71% pentru pietoni si 80% in cazul sistemelor de asistenta.

Isuzu D-MAX, Land Rover Defender si Kia Sorento

Cele trei modele 4×4 au obtinut tot un rating general de cinci stele. Pick-up-ul Isuzu a fost testat de partenerul Australasian NCAP la inceputul acestui an. Unele probe au fost repetate de catre Euro NCAP, pentru a asigura un rating valid pentru piata europeana. 

Reprezentand un segment care nu este faimos pentru caracteristicile de siguranta, D-MAX este foarte bine echipat standard. Cu toate acestea, testul cu bariera mobila deformabila progresiv a aratat ca masa proprie ridicata si structura frontala il fac pe Isuzu destul de agresiv pentru alte vehicule intr-o coliziune. 

Aceeasi observatie este valabila si pentru Land Rover Defender: mai mare si mai greu decat generatiile anterioare, noul Defender este echipat cu sisteme moderne de asistenta pentru a preveni si diminua, cat de bine posibil, coliziunile cu alti utilizatori ai drumului. 

Kia Sorento, un SUV de dimensiuni mari aflat la a patra generatie, aduce multe imbunatatiri si sisteme noi de asistenta, inclusiv primul airbag central Kia si avansatul sistem e-Call. Toate acestea i-au permis sa obtina cotatia maxima, de cinci stele.

Honda e si Hyundai i10

Noul model electric Honda e reprezinta un varf tehnologic in ceea ce priveste vehiculele verzi. Totusi, lipsa unor sisteme mai avansate de siguranta, prezente de altfel la Honda Jazz, au condus la pierderea unei stele din ratingul total. Cotatia de patru stele obtinuta de Honda e repezinta, per ansamblu, un rezultat foarte bun.

Hyundai i10 a obtinut trei stele, fiind cateva scenarii in care fortele rezultate asupra ocupantilor au fost destul mari. In cazul impactului frontal, pelvisul soferului a alunecat pe sub centura de siguranta, fenomen cunoscut sub numele de “submarining”. De asemenea, modelul coreean are un sistem AEB (Autonomous Emergency Braking) cu fuctionalitate mai limitata decat alte modele de clasa A. 

Share