Volvo isi continua drumul catre electrificare totala prin lansarea lui EX90, un SUV full electric, urmas al lui XC90. EX90 depaseste limita celor 5 metri lungime (5,03), avand un ampatament de 2,98 metri, ce poate gazdui pana la sapte locuri. Desi pastreaza o alura apropiata modelului termic pe care il inlocuieste, noul model electric vine cu cateva detalii particulare, precum partea frontala lipsita de calandrul clasic, manere exterioare “ingropate” jante cu design aerodinamic si o banda stop LED, integrata in luneta.
Interiorul joaca toate cartile pe minimalism, singurul element cu iz mecanic fiind controller-ul transmisiei, pozitionat pe consola dintre scaune. Altfel, toate functiile masinii se gestioneaza de pe un ecran digital de 15 inci tip portret, iar soferul are la dispozitie, in spatele volanului, un ecran mai mic pe care sunt afisate informatiile uzuale in timpul condusului.
EX90 vine cu aplicatii interesante, precum posibilitatea de foloisre a telefonului pe post de cheie, ori pentru a programa incarcari si plati. Prin functia Plug & Charge, masina va fi recunoscuta la statiile de incarcare in baza unui IP, iar plata va fi incarcata direct in contul asociat al proprietarului, fara a mai fi nevoie de plata la statie.
Iar EX90 va avea nevoie de multi kW, avand in vedere ca bateria sa are o capacitate de 111 kWh (107 net). Insa posibilitatea de a primi pana la 250 kW in curent continuu va permite “realimentarea” de la 0 la 80% in aproximativ 30 de minute. Versiunea Twin Motor are 408 CP si 770 Nm, oferind o autonomie de circa 600 km, iar Twin Motor Performance ofera 517 CP si 910 Nm, atinge 100 km/h in 4,9 secunde si are o autonomie de 590 km.