Teste

EXceptia 37

De 8 ianuarie 2010No Comments

Ce strategie adopti cand vrei sa ai un nume memorabil in clasa SUV-urilor premium? De cele mai multe ori, preiei tiparul de succes al SUV-urilor europene si dezvolti un model cu caracteristici comune. Exceptia vine de la Infiniti care, prin EX 37, demonstreaza ca incadrarea in tipare reprezinta un atu doar pentru marcile de volum, vizibil preocupate de castigarea unei cote mai mari de piata.

Infiniti adopta o strategie foarte interesanta pe piata Europeana. Nu respecta nicio regula de marketing a vreunui constructor european. Refuza sa puna accent pe economie, emisii reduse de noxe, consumuri scazute si mila pentru buzunarul cumparatorului. Pentru astfel de “mofturi”, exista SUV-urile diesel, la preturi speciale, disponibile in acest moment pe orice piata auto din Europa, mai mult sau mai putin afectata de criza. Apreciem ca fiind un adevarat act de curaj lansarea pe piata a unui SUV premium compact, cu motor V6 de 3,7 litri si 320 CP. Nu penalizam lipsa unui propulsor diesel sau macar a unei versiuni cu cilindree mai mica. Si asta tocmai pentru ca apreciem marca Infiniti pentru taria cu care isi promoveaza produsele si intelegem modul atipic prin care constructorul ataca piata.

Senzatii marca EX37

Dupa o saptamana petrecuta la volanul lui EX37 ajungi sa nu mai intelegi motivul pentru care oamenii cumpara SUV-uri cu motoare de 2 litri diesel. E un nou standard creat in subconstientul oricui conduce pentru prima data masina. Apare o diferentiere clara intre EX37 si restul gamei. Stii prea bine ca acul rezervorului indeamna foarte repede catre o noua oprire la benzinarie, iti dai seama ca te costa mult sa te deplasezi, esti constient ca taxele pentru o astfel de motorizare sunt simtitor mai mari decat ale concurentilor cu motoare diesel de 2 si esti impresionat de accelerarea in sub 7 secunde pana la 100 km/h. Insa de un singur lucru iti dai cu greu seama la volan. De faptul ca te afli intr-un SUV. Infiniti a reusit sa transpuna senzatiile demne de un coupe sau de un sedan sport intr-un vehicul capabil sa se descurce onorabil chiar si pe suprafete dificile, datorita tractiunii integrale.

Sunetul metalic al evacuarii incinse, provocat de apasarea spre maxim a acceleratiei, atrage instantaneu atentia ocupantilor masinilor depasite. Si au fost foarte multe. Rar gasesti pe soselele Romaniei un model mai agil incadrat in acelasi segment. Precizia directiei indeamna la manevre realizate din scurt, dar care sunt penalizate insa de masa inertiala ridicata. Elasticitatea propulsorului V6, aspirat natural, faciliteaza obtinerea unui amalgam de sunete si de senzatii desprinse de la A la Q din cele ale unui G37 S coupe sau ale unui Nissan 350 Z. Diferenta de la Q la Z este data de nesiguranta de a te afla intr-un coupe la viteze mari.

Calitate, confort si temperament sportiv

Rafinamentul finisajelor din interior face uitate undeva in spate insertiile de lemn sau materialele plastice folosite de modele ca X3, GLK sau Q5. Atentia cu care Infiniti a tratat aspectul confortului interior premiaza habitaclul foarte bine conturat, pentru care s-au folosit materiale de cea mai buna calitate. Suntem perfect constienti ca descrierea masinii, expusa in randurile de mai sus, corespunde in mare parte cu cea facuta unui coupe.

Am laudat propulsorul, sunetul, comportamentul rutier si calitatea materialelor. Pentru ca merita. Dar haideti sa judecam masina si prin prisma unui familist convins, desi nu stiu cati dintre viitorii posesori familisti de EX37 isi doresc sa provoace senzatii de greata copiilor. Arhitectura portbagajului nu permite depozitarea unor bagaje de mari dimensiuni, si asta din cauza componentelor sistemului audio, amplasate in locul rotii de rezerva. Acest detaliu ingusteaza simtitor spatiul util care, in ciuda unghiului ridicat de deschidere, gazduieste cu greu bagajele a patru pasageri. Confortul locurilor din fata, generat de scaunele masive, penalizeaza spatiul, si asa destul de redus, la nivelul picioarelor ocupantilor banchetei. Este un SUV, dar cum se descurca in off-road? Testul nostru a inclus portiuni de drum denivelate, cu nisip sau namol, in care tractiunea integrala s-a descurcat admirabil. Nu are rost sa discutam de zone accidentate, deoarece masina nu a fost gandita pentru o astfel de exploatare si, in plus, garantam ca off-road-ul e ultimul loc in care veti dori sa mergeti cu acest model de 320 CP.

Cat costa? Cat consuma?

Modelul testat de noi costa, in versiunea de baza, 48.000 de euro cu TVA inclus. Dar avand in vedere dotarea cu pachetul GT, care include reglaj electric pentru volan si scaune imbracate in piele, se mai adauga 1.850 de euro. Daca nu sunteti tipul de familist linistit si nici buzunarul nu va doare, atat la achizitionare cat si la intretinere, suma nu reprezinta neaparat un obstacol in achizitionarea masinii. Insa daca vi se pare mult, este clar ca ati gresit marca sau ca nu ati testat inca masina. Asigurarea CASCO se ridica la aproximativ 2.650 euro, in timp ce RCA-ul are o valoare medie de 820 RON. Consumul? In testul nostru de o saptamana – 13,4 litri/100 km. Si da, am depasit mult… si viteza legala, si masinile intalnite pe traseu, dar si bugetul testului…

Verdict :

DA, merita! Cand iei in discutie Infiniti, nu esti nici rational, nici ortodox si nici crescut pana la 18 ani de catre bunica. Faci compromisuri, insa beneficiezi de un model cu totul atipic, cu care iti impresionezi toti prietenii. Daca nu pentru logo-ul de pe cheie, in mod sigur pentru performantele masinii, pentru feeling si pentru indrazneala de a sustine cheltuielile unui astfel de model! Indicatie importanta: daca vreti sa cumparati un EX 37, sa nu mergeti la primul test impreuna cu sotia sau copilul! V-am spus mai sus de ce!

Share

Leave a Reply

sixteen + nine =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373