Teste

Familist cu stil – Test cu Peugeot 301 1.6 HDi Allure

De 1 iulie 2013No Comments
; ; ; ;

Peugeot a pastrat mereu vie latura practica a modelelor sale, insa acesta nu este la fel de vizibila la unele modele, existand si cateva (foarte mici) exceptii unde pur si simplu nu exista.

 

Peugeot 301 este exact la polul opus fata de acestea din urma. Tot ce se vede la acesta masina “transmite” functionalitate, fara elemete decorative inutile si fara aspiratii premium. Peugeot 301 este construit dupa o filozofie care nu ar trebui sa lipseasca din gandirea niciunui constructor. Vorbim aici despre automobilul “normal pentru oameni normali”, gandit sa fie un mijloc de deplasare cat mai confortabil si cat mai eficient.

Sigur, Peugeot nu este nici singurul si nici primul producator care ofera o masina populara, dar 301 a reusit intr-un fel sa ne impresioneze, desi conceptul in sine nu ofera nimic extraordinar.

Design / Confort

Peugeot 301  nu este o masina care place din prima. Formele fluide si dinamice care caracterizeaza alte modele, cu greu pot fi deslusite in designul lui 301, iar forma “banala” de berlina nu aduce nici un aport. Imaginea de marca este prezenta mai pregnant in partea din fata, care apartine clar familiei Peugeot, dar nu se poate spune acelasi lucru si despre restul caroseriei unde forma urmeaza functia. Dar, accesul in habitaclu se face foarte usor, atat in fata, dar mai ales in spate unde ampatamentul lung a permis montarea unor portiere generoase. Pasagerii de pe bancheta nu trebuie sa-si faca nici un fel de griji cu privire la spatiul care le este rezervat, pentru ca Peugeot a fost extrem de generos cu ei. Altfel zis, ca sa ne intelegem, in spate este atat de mult loc incat soferul si pasagerul din dreapta pot fi invidiosi.

Plansa de bord a fost proiectata dupa acelasi principiu ca si caroseria, asadar nu vei vedea decat dotarile necesare ca un automobil sa fuctioneze, plus dotarile de confort care nu au cum sa lipseasca de pe o masina in 2013 si anume aerul conditionat, dar si acesta este oferit optional pentru variantele de baza. Cu alte cuvinte poti renunta la tot ce consideri tu nefolositor.

Consola centrala este locul ales de constructor pentru montarea aproape a tuturor comenzilir masinii, aici intrand si butoanele pentru cele patru geamuri electrice care se gasesc in fata schimbatorului de viteze.

Dinamica  / Performante

Pentru a da valoare laturii practice a lui 301 era nevoie de un motor care sa ofere performante decente si un consum excelent, iar cel mai potrivit pentru aceasta sarcina este propulsorul HDI de 1,6 litri care produce 92 CP. Fara sa aibe un caracter sportiv, motorul se va descurca foarte bine cu majoritatea cerintelor venite din partea soferului, fie ca e vorba de reprize pentru depasire sau de mentinerea unei viteze de croaziera in regim de autostrada. Cutia de viteze ofera doar cinci trepte de viteza, insa performantele motorului au permis o etajare ceva mai relaxata care permite rularea cu viteze de peste 130 km/h fara ca motorul sa se tureze excesiv. Adica nivelul zgomotului in habitaclu se pastreaz in limitele normale in timpul mersului, singurele situatii cand se face remarcat fiind stationarile la semafor.

Peugeot a oferit mereu suspensii setate mai mult pentru confort, iar 301 nu face exceptie de la regula. Suspensia moale si ampatametul lung se potrivesc perfect cu calatoriile lungi chair si in cazul in care calitatea drumului nu e cea mai buna. Zgomotele provenite de la trenul de rulare sunt bine filtrate, asadar sunt create toate conditiile pentru a putea merge linistit cu 301 pe orice drum din Romania.

Motor / Cutie de viteze

Motoruyl Hdi de 1,6 litri este cel mai potrivit pentru modelul 301, pentru ca ofera atat performate cat si un consum redus de combustibil, dar, evident, exista si alte variante. Dieselul  de 92 CP iti va scoate cei mai multi bani din buzunar dar ofera cel mai bun raport performante/pret. Consumul mediu este de 4,3 litri si, da, e adevarat ca dieselul se amortizeaza in cativa ani de la achizitie dar calculul se refera stict la consum. Daca bagam in ecuatie si performantele superioare, atunci diferenta de bani poate sa nu mai para o cheltuiala inutila. Depinde de gusturi. 

Puterea maxima de 92x CP oferita de motorul de 1,6 HDI este suficienta pentru o masina de familie, chair si cand este incarcata. Etajarea lunga a cutiei de viteze face ca schimbarea treptelor sa nu fie necesara prea des, insemnand pe de o parte un plus de confort, iar pe de alta un pret al masinii mai mic pentru ca nu a fost folosita o cutie cu sase trepte.

Concluzie

Cu un portbagaj de peste 500 litri, o suspensie confortabila si un pret de plecare pentru versiunea de top HDI Allure de 13.708 euro, Peugeot 301 este creat parca special pentru piata din romania. Concurenta autohtona ofera, evident, preturi mai bune, insa 301 sta mai bine la confort si spatiu interior. Motorul HDI de 92 CP este singurul diesel disponibil pe 301 si poate fi achizitionat de la 12.008 euro pe echiparea Acces, in timp ce motorizarile pe benzina incep de la 9.867 euro pentru motorizarea 1.2 VTI de 75 CP.

Peugeot 301 reuseste sa impresioneze prin nivelul ridicat al confortului, mai ales pe drumuri de proasta calitate, si prin spatiul generos oferit atat pentru pasageri cat si pentru bagaje. 

[widgetkit id=38]

 


Share

Leave a Reply

2 × four =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373