Altele

Fara limite (test-drive Toyota Hilux facelift)

De 8 iulie 2012No Comments

Voom.ro a testat Toyota Hilux facelift, o varianta revizuita pentru anul 2012 a celui mai de succes pick-up din industrie.

Am testat noul Toyota Hilux facelift (3.0 D-4D Double Cab) pentru a afla daca pick-up-ul devenit peste noapte foarte modern isi pastreaza aceleasi caracteristici in materie de performanta si fiabilitate.

Facelift-ul este mai amplu decat se poate crede la prima vedere. In primul rand, s-a marcat o trecere clara de la clasic la modern, in ciuda radacinilor conservatoare ale modelului.

Schimbarile produse la exterior sunt vizibile atat la partea frontala, cat si la cea din spate. Grila este redesenata, spoilerul fata prezinta cateva retusuri, iar farurile aduna cateva modificari. Altfel, dimensiunile raman la fel: impunatoare. Sa tinem minte urmatoarele cifre: 5,26 m lungime, 1,83 m latime si 1,86 m inaltime!

Chiar daca Toyota s-a straduit sa ii ofere pick-up-ului un aspect cat mai placut (mai „cuminte”, daca vreti…), avem de a face cu o masina patratoasa, masiva. Un lucru pozitiv pentru cei ce apreciaza o masina cu abilitati de off-roader „pur sange” si care poate chiar se gandesc sa achizitioneze una.

In ciuda renumelui de “cea mai verde marca”, pe care il poarta brandul japonez,  masina asta pare sa fi fost facuta sa stea murdara de noroi. Pur si simplu ii sta bine. Ceilalti clienti, mai “sensibili”, sa stea linistiti – exista o lista interminabila de SUV-uri care se potrivesc de minune cu strazile unui oras sau parcarile de mall.

Surprizele vin din interior

Spatiul nu reprezinta un motiv de grija in noua cabina dubla. Iar daca discutam despre bagaje, trebuie mentionat ca bena Hilux-ului este lunga de 1,54 metri si lata de 1,15 metri. Valorile nu depasesc media segmentului, dar se dovedesc suficiente pentru nevoile unui client de pick-up.

La capitolul progrese notabile iese in evidenta interiorul, unde materialele, lista de dotari, caracterul practic, precum si anumite aspecte ce tin de confort, au fost evident imbunatatite.

Daca fostul Hilux dispune de un interior simplu, aceasta varianta restilizata propune materiale noi (nu revolutionare, dar mai calitative), volan si schimbator imbracate in piele, indicatoare de bord redesenate si o cotiera centrala generoasa.

Asa cum era de asteptat, au fost operate si schimbari in dreptul listei de dotari si solutii tehnologice. Se fac remarcate conexiunea USB, pentru fisierele MP3, sistemul audio cu touchscreen, pilotul automat, senzorii de ploaie si de lumina, sistemul de navigatie, camera pentru marsarier si chiar si conexiunea Bluetooth.

Iar in ceea ce priveste capitolul sigurantei, vorbim despre dotari precum airbag-uri frontale si ABS (in dotarea standard), airbag-uri cortina, sistem de control al stabilitatii si tractiunii, asistenta la franarea de urgenta si distributie electronica a fortei de franare (pe lista de optionale).

Noul Hilux, in cifre

Asa cum reteta clasica de pick-up o cere, Toyota Hilux facelift este dotat cu arcuri lamelare pe spate (ideale pentru o bena foarte incarcata) si sistem de tractiune integrala.

Toata “distractia” este asigurata de un motor diesel D-4D de 3 litri, care produce 171 CP la 3.600 rpm si 343 Nm la 1.400 rpm, cuplu maxim. Chiar daca nu este cel mai puternic motor din segment, surpinde placut cuplul maxim, care este asigurat la turatii foarte joase (cea mai joasa dintre concurenti precum Nissan Navara, Ford Ranger sau Volkswagen Amarok).

Motorul se simte in elementul lui pe o plaja de turatii cuprinsa intre 1.400 si 3.400 rpm, iar daca treptele sunt schimbate des si la turatii mici, atunci si consumul in oras poate fi mai economic.

Hilux, nu impresioneaza doar prin lungime ci si prin capacitatea de tractare de pana la 2,5 tone. Din acest punct de vedere, este o masina care isi poate face loc cu usurinta printr-o parcare.

In ceea ce priveste consumul de carburant, am obtinut 12 l/100 km in mediul urban si 9,5 l/100 km in afara orasului.

Impresii de la volan

Cu toate ca inginerii marcii au acordat o atentie sporita suspensiei si echilibrarii masinii, nu am avut curajul sa ii aflam limitele dinamice. Ruliul se simte la abordarea virajelor cu mult curaj, dar aceste miscari apar in situatii extreme, fiind caracteristice tuturor reprezentantelor acestui segment.

Masina da senzatia ca poate trece peste orice obstacol si ca poate rula pe orice tip de suprafata, fara ca pasagerii sa simta ceva. Lucru care chiar se intampla.

Reductorul mecanic este pozitionat in imediata apropiere a schimbatorului cutiei de viteze – manuala cu cinci trepte. Sistemul 4×4 poate fi numit vedeta testului, pentru ca si-a facut treaba foarte bine chiar daca masina nu era prevazuta cu pneuri speciale de off-road. Odata selectat modul 4LO esti sigur ca poti aborda chiar si cel mai deficil teren si cele mai abrupte pante fara prea mari emotii. Unghiurile de trecere sunt: atac – 30 de grade si degajare – 22 de grade.

Imperfectiunile drumurilor patriei nu isi fac simtita prezenta, cu toate ca suspensia este optimizata evident pentru transportul de mase foarte mari. Per total, Hilux facelift nu are foarte multe limite. Poate doar limite ce tin de abilitatile soferului, in rest nimic altceva.

Desi este o masina “cu propriul sau sistem gravitational”, Hilux nu descurajeaza deloc in timpul condusului. Singurul sentiment ciudat care poate interverni este in momentul in care te intorci la volanul unei masini din segmentul mic si realizezi ca ai fost in stare sa conduci o “sufragerie pe roti”.

Versiunea testata de Voom.ro, cu lista interminabila de dotari si motorul de top costa 35.410 de Euro (taxe incluse), un pret ceva mai mic decat in cazul echiparilor de top ale concurentilor Navara si Ranger.

 

Daca se mai ia in vedere si faptul ca masina ofera un nivel ridicat de confort, ca raspunde tuturor cerintelor unui impatimit al pick-up-urilor si ca se bucura si de o imagine imaculata in materie de fiabilitate, ajungi sa aprobi afirmatia conform careia Toyota Hilux a ramas un reper in segment chiar si dupa atatea decenii de la prima lansare.

Share

Leave a Reply

two × 5 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373