Definita embargoul este cu totul alta in cazul jurnalismul auto ofera tuturor publicatiilor in general posibilitatea de a se pregati pentru un subiect anume, dar in acelasi timp asigura si un impact mai mare pentru noul produs, deocarece toata lumea va scire in aceeasi zi despre subiectul in cauza. Cel putin asa suna teoria. Acest embargo este stabilit de producator si avantajeaza in general presa scrisa, atunci cand este vorba de lansarea unui nou model.
Nu exista o intelegere scrisa, embargoul functionand cateodata in folosul constructorului, iar cateodata nu. La fel se poate intampla si in cazul testelor organizate cu ocazia lansarii unui nou model, teste care se pot intinde pe mai multe saptamani, deoarece nu pot fi invitati toti jurnalisti in acelasi timp. Pentru ca toti sa aibe “sanse egale” se fixeaza o data la care toata lumea isi poate publica impresiile despre masina respectiva.
Ferrari a dus insa aceasta tehnica la un nou nivel, amenintand jurnalistii care au testat noul bolid LaFerrari cu o “amenda” de 50.000 de euro pentru incalcarea embargoului.
Ne-am fi mirst foarte tare daca era vorba de oricare alt producator auto, insa hotararea proverbiala si “spiritul latin” al celor de la Ferrari parca se potriveste cu astfel de actiuni.
Nu vrem sa ne asumam acum rolul de arbitru, existand argumente pro si contra perfect valabile si nici nu vrem sa intram in detaliile intregii povesti, insa ne punem problema daca nu cumva in acest fel Ferrari a setat un pret pentru excusivitatea publicarii testului cu LaFerrari si nca unul destul de mic am putea spune.