Stiri

Ferrari deschide un nou capitol cu SUV-ul Purosangue

De 15 septembrie 2022septembrie 20th, 2022No Comments
; ; ; ; ; ; ;

Imposibil de crezut cu cativa ani in urma, de neimaginat pentru fanii conservatori ai marcii, dar asteptat logic avand in vedere directia in care se indreapta industria auto, Ferrari Purosangue este primul model cu patru usi si alura de SUV din istoria marcii.

Dupa Porsche, Lamborghini, Bentley, Aston Martin si chiar Rolls-Royce, Calutul Cabrat se inalta pana la 1.589 mm, aduce un portbagaj enorm pentru un Ferrari (473 de litri), o garda la sol de 185 mm si un motor pe masura: V12  la 65 de grade, de 6.496 cm3, care dezvolta 725 CP la 7.740 rpm si 716 Nm la 6.250 rpm.

Purosangue este o masina destul de lunga (4.973 mm), cu un ampatament de 3.018 mm si o masa proprie la gol de 2.033 kg. Chiar si in conditiile in care cantareste peste 2 tone,  este creditata cu o viteza maxima de peste 310 km/h si un sprint 0-100 km/h in 3,3 secunde.

Ferrari a ales solutia transaxle, cu motorul pozitionat in spatele puntii fata, cat mai spre centru si cutia de viteze in dreptul puntii spate, plus cate un diferential pentru asigurarea tractiunii 4×4. S-a obtinut o repartizare a maselor de 49% pe puntea fata si 51% pe cea spate. Purosangue nu are doar patru roti motrice, ci toate sunt directoare, cu suspensie activa cu actuatori la 48 V.

Ferrari a desenat masina pornind de la o foaie alba, dezvoltand o noua platforma si o caroserie din aluminiu si otel de inalta rezistenta. Solutia cu usi posterioare de tip “suicide”, asigura un unghi de deschidere de 79 de grade, comparativ cu 63 de grade asigurate de cele anterioare, iar pastrarea montantului B asigura independenta de inchidere/deschidere a usilor fata/spate.

Interiorul este spectaculos, cu o plansa de bord simetrica, cu display inclusiv pentru pasagerul din dreapta (10,2 inci fata de 16 inci pentru sofer). Locurile spate individuale au, la randul lor, cu o tenta sportiva pronuntata, asemanandu-se cu un fel de sporty lounge, ori cu scauele simulatoarelor de curse.

Purosangue vine si noi materiale pentru Ferrari, 85% dintre cele folosite la interior fiind sustenabile, obtinute din reciclare (precum plasele de pescuit), inclusiv pentru obtinerea Alcantarei. Pentru sistemul audio de top s-a colaborat cu Burmester, iar ca optiune specifica modelului regasim posibilitatea de marire a garzii la sol cu 30 mm.

In fine, cu privire la vanzarile noului model, Ferrari anticipeaza ca Purosangue va reprezenta 20% din vanzarile totale ale companiei. Pretul anuntat pentru Italia porneste de 390.000 euro, cu primele livrari prevazute in primavara anului viitor.

Share