Camelia Bazac, CEO Forza Rossa, importatorul oficial al maşinilor Ferrari în România, a vorbit în cadrul evenimentului de lansare al noului 458 Speciale despre extinderea reţelei Forza Rossa adresate fanilor din România. Doamna Bazac a anunţat redeschiderea, în 2014, a cafenelei Forza Rossa, un loc dedicat în mod special iubitorilor de motorsport, indiferent de culoarea pe care o adoptă sau de numărul de roţi pe care îl preferă.
„Va fi o cafenea pentru toate gusturile şi toate buzunarele. Investiţia este făcută, amenajarea este făcută, va creşte adresabilitatea, implicit şi numărul celor care vor veni”, spune Camelia Bazac.
Forza Rossa are o cifra de afaceri la nivelul întregului grup de 12 milioane de euro, iar Camelia Bazac estimează că pentru divizia din România suma depăşeşte 8 milioane de euro în 2013.
Interviu cu Camelia Bazac, CEO Forza Rossa
R: Câte maşini Ferrari 458 Speciale aveţi alocate?
C.B.: Anul asta am avut alocate două modele şi le-am vândut, am vândut şi pentru anul viitor dar totul ţine de câte exemplare vom primi. E clar că la anul vom avea mai mult de două pentru că lansarea de acum a fost pe sfârşit de an.
R: Şi pentru tot anul 2013 câte Ferrari s-au vândut în România?
C.B.: Am livrat 28 de maşini Ferrari în ţară noastră. Acum maşinile sunt la clienţi iar acest 458 Speciale expus va fi al 29-lea.
R: Clienţii sunt din România sau şi în alte ţări?
C.B.: Sunt români sau expaţi. Dacă trăiesc în România îi considerăm români, maşinile Ferrari livrate de noi aici sunt pentru piaţă românească. Majoritatea sunt din Bucureşti, dar nu într-un procent atât de covârşitor ca la începuturile Forza Rossa. Suntem fericiţi că am început să penetrăm şi piaţa din ţară. Acum nu ştiu, poate că clienţii le descoperă în deplasările dumnealor, poate că pasionaţi sunt din ce în ce mai mulţi, poate că Forza Rossa Financial Services ne-a ajutat să fim descoperiţi în oraşele mai îndepărtate. Faptul că vindem tot mai mult în oraşele din ţară, ne face să ne gândim la dezvoltare, însă nu e cazul acum, nu va gândiţi la 2014. Dar ne punem această problema. Noi deservim atât clienţii din ţară cât şi din Moldova, Bulgaria sau Serbia. Pentru ei asigurăm service-ul. Nu trebuie să vină proprietarii cu maşină la service, noi trimitem camionul şi facem revizia sau reparaţiile aici. O să va mire, dar o revizie costă în jur de 800 – 1200 de euro la un Ferrari, deci nu sunt nişte cifre fantastice.
R: În cât timp aţi vândut exemplarele alocate la 458 Italia?
C.B.: De regulă clienţii ştiu de aceste modele speciale înainte ca ele să apară pe piaţă. De regulă şi le rezervă cu câţiva ani înainte, plătesc o taxa mică de rezervare şi intră pe lista de aşteptare. Cele două 458 Speciale au fost vândute de aproximativ 2 ani.
Forza Rossa România asigura şi garajul pentru maşini, pe timp de iarnă mai ales, dar şi în restul anului.
„Asigurăm garajul aici, sub sediul Forza Rossa. Avem 32 de locuri plus spălătoria iar iarnă este full. Avem foarte mulţi clienţi care călătoresc tot timpul şi lasă maşină la noi în spaţiul special amenajat. Ne sună cu jumătate de ora înainte să vină şi noi le oferim maşină gata pregătită. Le pot ţine pe toată perioada anului. Avem 900 de metri pătraţi unde facem babysitting-ul de maşini, le aranjăm, le cosmetizăm, le polişam şi facem toată întreţinerea necesară.”, a adaugat CEO-ul importatorului Ferrari din România.