
FIA, organizatia care conduce sporturile cu motor, s-a declarat “nefericita” cu unele solutii gasite de echipe in cazul nasurilor masinilor din noul sezon competitional. Raportul FIA vine dupa primele teste efectuate pe circuitul de la Jerez.
Se pare ca in sudul Spaniei, la Jerez, a inceput o discutie aprinsa in paddock dupa ce echipele de top Mercedes AMG, Ferrari si Red Bull au venit cu un design conventional pentru nasul masinilor. Dar alte echipe, precum Force India, Toro Rosso, Caterham sau Sauber au gasit o solutie mai putin ortodoxa.
Nasul acestor masini a fost descris ca avand o forma falica. Echipele care au un design frontal conventional comenteaza si cer o reglementare regulamentara pentru masinile cu nasul ascutit, argumentand probleme de siguranta in cazul unei ciocniri din spate.
Mercedes, Ferrari si Red Bull doresc ca echipele care au optatat pentru nasul ascutit sa fie nevoite sa renunte la acest artificiu, pe motive de siguranta.
Sursele apropiate situatiei raporteaza ca Jean Todt, presedintele FIA, are de gand sa ia partea echipelor mici. Alte surse sustin ca FIA a inceput o investigatie care are scopul de a determina posibilele pericole. Chiar si nasurile scurte ale celor de la Mercedes si Red Bull sunt cercetate de specialistii FIA.