
Criza petrolului de la sfarsitul anilor ’70 a lovit din plin industria auto care se afla in plina epoca a masinilor performante cu motoare mari si consum pe masura.
A durat un deceniu pana cand masinile de inalta performanta sa poata reveni la moda, iar acum soarta lor se afla din nou sub semnul intrebarii, pe fondul ingrijorarilor privind protectia mediului inconjurator. De data aceasta nu mai este vorba doar despre consum, cat mai ales de emisii CO2, strans legate la randul lor de nivelul consumului.
Peste mersul pietei sta ca un ghimpe si legislatia care impune producatorilor reducerea emisiilor la nivelul intregii game de automobile. Cu acest aspect nu se impaca deloc producatorii de supercaruri, care cauta disperati solutii sa mentina nivelul de peroformanta si sa scada consumul. In aceasta pozitie inconfortabila se regaseste si cel mai cunoscut brand de automobile din lume – Ferrari.
Vittorio Dini, directorul diviziei de motoare de la Ferrari, a declarat recent ca marca italiana va reduce media de 270 grame CO2 per kilometru de emisii cu 20% pana in 2021.
Pentru a realiza acest lucru, toate motoarele V8 Ferrari vor fi turbo iar cele V12 vor avea trenuri de rulare hibrid. Goana dupa reducerea emisiilor va duce la moartea motorului natural-aspirat la Ferrari, asa cum acest aspect se face simtit de ceva timp incoace in toata industria auto.