Strategie de marketing sau nu, CEO-ul grupului Fiat-Chrysler Sergio Marchionne ne indeamna sa nu cumparam modelul 500e pe motiv ca firma pierde 14.000 de dolari la fiecare masina.
“Daca aveti in vedere sa cumparati un Fiat 500e, sper sa nu o faceti deoarece fiecare masina vanduta ma costa 14.000 de dolari, sunt suficient de sincer sa va spun acest lucru”, a declarat Marchionne.
Introdus in 2012 la salonul de la Los Angeles, Fiat 500e este o versiune cu propulsie exclusiv electrica a simpaticei citadine italiene, a carei dezvoltare a fost sufucient de scumpa incat la un pret de baza de 32.650 de dolari (24.000 de euro) este de doua ori mai scumpa fata de o un 500 cu motorizare standard, iar Fiat pierde 14.000 de dolariu la fiecare masina vanduta.
Fiat 500e a fost conceput pentru a respecta standardele de plouare din California, statul american fiind singurul loc unde acest model se si comercializeaza.
Modelele cu propulsie electrica nu joaca un rol important in gama Fiat-Chrisler, insa un plug-in hibrid este in stadiul de dezvoltare si va fi introdus in 2016 o data cu lansarea urmatoarei generatii a MPV-ului Town & Country.