Asta trebuie sa fi fost gandul cu care echipa Lotus l-a trimis pe Raikkonen pe circuit si i-a spus sa stea acolo in timp ce toata lumea din jurul lui intra la boxe. S-a dovedit a fi strategia buna caci Kimi tocmai a devenit un pretendent la titlu demn de luat in calcul.
Anul acesta m-am ferit de comentarii din presa vizavi de masini, noutati si pronosticuri. Eram curioasa sa vad cum e sa vezi o cursa fara sa ai nici cea mai mica idee despre cine ar putea sa iasa in frunte. Marele Premiu al Australiei a fost cu atat mai interesant in conditiile in care numai un parior cu foarte mult noroc ar fi putut ghici castigatorul, mai ales cu Vettel din nou in pole position dupa seria de victorii de anul trecut.
Raikkonen a fost insa spectaculos si echipa Lotus si-a adus aportul fara de care victoria de duminica a finlandezului ar fi fost imposibila. Mi-a facut sa imi amintesc cum acum mult timp scriam despre revenirea echipei Lotus in Formula 1. In ciuda performantelor de necontestat din trecut, nu dadeam prea multe sanse echipei sa treaca de jumatatea clasamentului.
In Australia au aratat ca pot fi lideri in ceea ce priveste strategia – cu cele doua opriri la boxe au castigat cursa –, fiabilitatea masinii, dar si alegerea unui Raikkonen care inca de la revenirea in F1 a aratat numai maturitate si cumpatare. M-a facut sa il plac – de fiecare data cand il vad pe podium simt ca ar trebui sa strig alaturi de public“Kimi, Kimi” – atat pentru raceala lui, cat si pentru stilul lui.
M-a facut sa zambesc, desi nu pot spune ca sunt un fan declarat, cu atat mai mult cu cat pe podium se uita de sus atat la propriu, cat si la figurat la Alonso si Vettel care se fugaresc ca soarecele si pisica si uita ca de cele mai multe ori al treilea castiga.
Nu reusesc sa inteleg, totusi, de ce in Australia pneurile super soft sunt a doua optiune. As fi vazut cursa cu niste strategii complet diferite pe pneuri soft si care sa arate cu adevarat valoarea celor de pe circuit si nu numai o buna strategie. Ce-i drept, victoria lui Raikkonen nu poate fi contestata din moment ce a reusit chiar si la final sa scoata cel mai bun timp pe tur, cu cauciucurile aproape complet mancate. L-a facut pana si pe orgoliosul Vettel sa admita ca Red Bull trebuie sa mai lucreze la masina.
O scurta concluzie a cursei de duminica: cel mai probabil nu o sa mai avem parte de recordul de anul trecut – o serie lunga de castigatori diferiti aproape jumatate de sezon -, dar cu siguranta detinatorul titlului mondial se va hotari in ultimele doua curse.
De asemenea, este posibil sa fie sezonul lui Massa. Brazilianul pare sa se fi trezit din amorteala care il cuprinsese sezonul trecut si sa isi aduca contributia, una mare, la castigarea titlului la constructori pentru Ferrari. Nu acelasi lucru il pot spune despre Webber, care trebuie sa fi avut cel mai prost start din cariera lui.
Force India este o echipa de urmarit pe viitor si Raikkonen un pilot pe care merita mizat de acum incolo. Urmeaza insa peste numai cateva zile Marele Premiu din Malaezia in urma caruia cred ca o sa vedem ceva mai exact cine este cu adevarat in cursa pentru cel mai bun pilot.