Documentele interne ale firmei falimentare Fisker arata ca tanara marca auto a pierdut circa 35.000 de dolari la fiecare vehicul produs. Unul dintre managerii companiei a spus pentru Reuters ca producerea unui plug in hybrid de lux costa mai mult decat poti cere pe el.
Si asta s-a intamplat la Fisker intre 2008 si 2012, cand compania a pierdut circa 1 miliard de dolari. Pierderile imense pentru o companie aflata la inceput s-au datorat si intarzierilor survenite in procesul de productie, dar si reajustarilor aduse planului de productie. Fisker si-a propus initial sa vanda 15.000 de vehicule pe an, insa nu a reusit sa livreze mai mult de 2.000 anual.
Hibridul Karma nu a avut parte de o karma buna nici in ceea ce priveste partea tehnica. Instalarea unui sistem de evacuare care sa produca zgomot a costat compania milioane de dolari si a fost un dezastru total. Acest „pizza box”, asa cum a fost denumit, a redus performantele vehiculului si era prea zgomotos pentru clientii sedanului.
In plus, salariile sefilor, in special cele de 700.000 de dolari platite membrilor fondatori chiar si cand compania facea disponibilizari – Henrik Fisker si Barny Koehler -, au contribuit la dezastrul financiar de acum.