Teste

Ford Focus – lansare oficiala in Romania

De 11 aprilie 2011No Comments

Ford a lansat oficial, in Romania, noua generatie Focus. Pe langa design-ul kinetic, ajuns la un nou stadiu, modelul propune o gama de tehnologii avansate, menite sa ridice stafeta in segmentul compact. Lansat initial in anul 1998, Ford Focus a cunoscut un succes remarcabil in intreaga lume, fiind comercializat in peste 10 milioane de unitati. Generatiile anterioare au fost produse in Germania, Spania, SUA, Mexic, China, Taiwan, Rusia, Filipine, Vietnam si Africa de sud.

Cu toate acestea, oficialii marcii considera ca povestea de succes abia incepe, prin prisma unui nou capitol entuziasmant. Noul Focus este proiectat si fabricat pe o platforma globala si vandut in peste 120 de piete din lume. Dezvoltata in Europa, cea mai noua generatie Focus beneficiaza de un procent al pieselor comune de 80%. Productia in masa are loc la principalele fabrici de asamblare Ford Focus: Saarlouis (Germania) si Michigan (SUA). In ceea ce priveste piata europeana, productia va fi extinsa la jumatatea anului, cand va fi demarata productia si la unitatea de asamblare de la St. Petersburg (Rusia). Iar in cursul anului viitor, va deveni operationala si fabrica Chongqing (China).

http://www.youtube.com/watch?v=thP-jo0EeeY

Trei este numarul tipurilor de caroserie cu care soseste pe piata noul Focus: hatchback, berlina si break. Designul kinetic a ajuns la un nou stadiu, detaliu valabil in cazul tuturor versiunilor de caroserie.
Spre deosebire de generatia anterioara, noul Focus, in versiunea hatchback, cu cinci usi, este mai 21 mm mai lung, cu 16 mm mai ingust si cu 16 mm mai coborat. Dimensiunile actuale, ale modelului hatchback cu cinci usi, sunt de 4,35 m lungime, 1,82 m latime si 1,48 m inaltime. La randul sau, ampatamentul a crescut cu 8 mm, totalizand 2,64 m.

Arhitectura interioara a beneficiat, de asemenea, de o restilizare completa. Intr-o mare masura, caracterul dinamic al exteriorului se reflecta in habitaclu. In completare, principalele comenzi corespund unei mai bune ergonomii. Materialele si finisarile din interior continua traditia Focus – selectia este, si de aceasta data, una inspirata si rafinata. De remarcat sistemul HMI (Human Machine Interface) care, prin intermediul celor doua comenzi multifunctionale plasate pe volan, permite accesul la principalele comenzi ale masinii fara ridicarea mainilor de pe volan. Sistemul controleaza meniurile reprezentative celor doua afisaje digitale: cel din centrul tabloului de bord si cel pozitionat in partea superioara a consolei centrale.

Noutatile in randul inovatiilor tehnologice sunt numeroase. Sistemul Torque Vectoring Control, prezent in dotarea standard, rolul de a imbunatati stabilitatea si agilitatea in viraje. In cazul suspensiei, au fost optimizate conceptele modelelor anterioare, iar sasiul dispune de un sistem complet nou de asistare a directiei Electric Power Assist Steering.

Alte inovatii importante poarta numele de Low Speed Safety, disponibil in premiera pentru un autoturism Ford, Active Park Assist (asistenta la parcarea laterala), Lane Departure Warning (avertizare la parasirea benzii de rulare), Lane Keeping Aid, Traffic Sign Recognition (recunoasterea semnelor de circulatie), Auto High Beam (iluminare automata pentru faza lunga), Driver Alert (avertizare sofer) si Adaptive Cruise Control (pilot automat adaptiv). In dreptul sigurantei pasive, noul Ford Focus dispune de o caroserie din otel, mai usoara si mai rezistenta, precum si de o generatie noua de airbag-uri. Desi nivelul de siguranta a crescut, per total, masa totala a masinii nu este mai mare decat in cazul generatiei precedente.Actuala gama de motorizare dispune de tehnologia ECOnetic Ford, care reduce atat nivelul consumului de combustibil, precum si emisiile de CO2. Un aport, in acest sens, este adus de sistemul Auto-Start-Stop – noua generatie Focus fiind primul model Ford care standardizeaza acest sistem.

 

Pentru noul Focus, Ford propune o gama variata de motoare, pe benzina si diesel. Pentru benzina sunt disponibile trei versiuni de motoare de 1,6 litri: Ti-VCT – 105 CP – M5, Ti-VCT – 125 CP – M5 si Ecoboost – 150 CP – Start Stop – M6. In randul motoarelor diesel, sunt prezente doua versiuni TDCi de 1,6 litri – 95 CP si 115 CP (M6) – si una de 2 litri, 163 CP si transmisie Powershift de 6 trepte. In Romania, noul Focus este comercializat in patru versiuni de echipare: Ambiente, Trend, Sport si Titanium. Pentru caroseria hatchback cu cinci usi, preturile pornesc de la 16.000 de euro (TVA inclus), in cazul versiunii Ambiente – 1.6 Ti-VCT 105 CP M5, si ajung la 23.750 de euro (TVA inclus), in cazul versiunii Titanium – 2.0 TDCi 163 CP DPF – Powershift/6. Pachetul extra-garantie FordProtect (2+2) ani/100.000 km adauga 500 de euro (TVA inclus).

Share

Leave a Reply

sixteen − 10 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373