Special

Ford Mondeo a implinit 20 de ani

De 24 septembrie 2013No Comments
; ; ; ; ; ;

In 1993 Ford facea un mare pas inainte din toate punctele de vedere inlocuind modelul Sierra cu prima generatie Mondeo. Solutiile tehnice noi pentru acea vreme si designul atractiv au facut ca masina sa fie un real succes in Europa.

1993 – Prima generatie Mondeo

Inspirat de experienta pozitiva avuta cu modelul Escort, Ford schimba strategia si construieste primul model global si astepta  sa se bucure de aceeasi popularitate ca si celebrul Model T.

Prima generatie Mondeo avea trei versiuni de caroserie si cinci echipari si beneficia de experianta Ford de pe piata americana de unde preia airbag-ul pentru sofer. Initial au fost disponibile doar trei motoare pe benzina, de 1,6 litri si 90 CP mostenit de la Escort, unul de 1,8 litri si 115 CP de aceeasi provenienta, iar varful de gama era rezervat noului motor de doi litri si 136 CP care a fost lansat cu aceasta ocazie. Performantele se incadarau in limitele acelor vremuri, singurul motor care reusea sa accelereze pana la 100 km/h in mai putin de zece secunde fiind cel de doi litri. Un an mai tarziu, efortul celor de la Ford este resplatit cu titlul “European Car of the Year”, iar Mondeo intra in productie si in versiunea cu motor V6.

Participarea la British Touring Car Championship (BTCC) chiar din 1993 ajuta la construirea imaginii sportive a marcii. Echipa sponsorizata de uzina participa timp de opt sezoane, in 2000 reusind sa domine podiumul terminand pe locurile 1, 2 si 3.

1996 – Apare a doua generatie, in esenta un facelift substantial al primului model

Modificarile aduse la partea estetica dar, mai important, cele care sunt raspunzatoare de performantele masinii, au facut ca Mondeo sa ramana in continuare cu un pas inaintea concurentei. Versiunea imbunatatita este mai usoara cu 18 kg, diferenta care se resimte atat in performate, cat si in valorile consumului. Este lansta o versiune mai performanta, denumita ST-24, care reusea sa accelereze pana la 100 km/h in opt secunde, gratie unui motor V6 de 2,5 litri care producea 150 CP. Acesta este prima oara cand Ford folosea numele ST.

Modelele sportive incep sa castige teren la nivel global, asadar Ford introduce in 1999 o noua versiune sport, ST200, care ne anunta direct din denumire cati cai putere are motorul de sub capote.

2000 – Apare o noua generatie Mondeo

In 2002 Ford introduce a doua generatie Mondeo care venea cu un design mult mai rafinat, dimensiuni mai generoase si un set impresionat de dotari oferite in echiparea de baza. Varful de gama primeste numele ST220 si aducea un nou motor V6 de trei litri care producea 226 CP. Demarajul pana la 100 km/h este imbunatatit simtitor, noul model avand nevoie de doar 6,6 secunde, iar viteza maxima era de 250 km/h.

Mondeo ST220 era o masina perfect utilizabila in viata de zi cu zi, insa kit-ul de caroserie agresiv si saunele semnate Recaro faceau ca descoperirea limitelor masinii sa fie o placere.

Motoru Zetec de 1,6 litri a fost considerat prea mic pentru noul model si a fost inlocuit cu noul motor de 1.8 litri Duratec ca motor de intrare in gama.

2003 – Inca un facelift si motoare mai performante

Designul este improspatat prin redesenarea spoilerelor si a grupurilor optice, insa la scurt timp, in 2005, Ford revine asupra designului cu modificari suplimentare.

Gama de motoare este revizuita si cuprinde acum si primul propulsor Ford cu injectie directa de benzina. Transmisia Durashift era folosita pentru modelele superioare, unde era disponibila optional si o cutie de viteze automata cu comanda secventiala, ce putea fi actionata si cu ajutorul padelelor din spatele volanului.

2007 – Ford Mondeo si agentul 007

Actuala generatie Mondeo a fost lansata in mai 2007 si introduce limbajul de design Kinetic, mai fluid, si o crestere a dimensiunilor masinii, care ajunge sa masoare 4.82 m in versiunea cu patru usi. Propulsorul de 1,6 litri revine ca motorizare de baza. Intrarea pe piata este facuta “in forta”, Ford Mondeo facand cunostinta cu James Bond in filmul Casino Royale.

Ford ia in considerare si reducerea emisiilor poluante si introduce versiune ECOnetic care folosea un motor TDCi de 1,6 litri si 115 CP ce cobora nivelul emisiilor de CO2 la 139 g/km.

2010 – Restilizare pentru a patra generatie Mondeo

Modificarile aduse designul sunt influentate de conceptul Evos din 2011. Ford pregateste platforma pentru a fi comercializata si in Statele Unite sub denumirea Fusion. Motorul V6 de trei litri iese din oferta si este inlocuit cu noua generatie de motoare EcoBoost.

Urmatoare generatie Mondeo este aproape de lansare si va beneficia de gama de motoare EcoBoost, inclusive propulsorul cu trei cilindri si 125 CP.

Share

Leave a Reply

four + 5 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373