Faptul ca Ford accelereaza in ultima perioada catre o gama cat mai bogata de utilitare electrice nu mai este un secret. Tocmai ce a lansat in primavara noul E-Transit, un model cu autonomie de 200 – 220 km si o gama extrem de variata de ampatamente, lungimi si inaltimi.
Insa americanii au mers mai departe in acest segment, propunand un pachet integrat de servicii pentru utilizatorii utilitarelor, care sa ii ajute pe tot lantul de activitati: de la finantare si achizitie si pana la eficientizarea sesiunilor de incarcare si scurtarea timpilor dedicati activitatilor de service.
Ford a adus oameni de la companii precum Tesla, Apple, Samsung si Google pentru a crea o echipa multidisciplinara la divizia Pro. Astfel s-a format aceasta unitate globala dedicata furnizarii de solutii atat pentru detinatorii de flote, cat si pentru micii intreprinzatori. La achizitia unui vehicul comercial Ford electric, clientul primeste un abonament gratuit de un an pentru serviciul Ford Pro Telematics, care ii permite accesul la o multitudine de informatii si instrumente de gestionare a parcului sau de masini sau a unei singure masini.
Flotele care trec la vehicule comerciale complet electrice vor beneficia de functii care ajuta la utilizarea simpla a serviciului Charging, precum informatii in timp real despre starea de incarcare a masinii, autonomie si intervalele ramase, cu praguri de alertă personalizabile pentru autonomia scazuta. Sistemul poate seta, de asemenea, incalzirea sau racirea cabinei inainte de o schimbare de tura sau de inceperea programului, cu Pre-Conditionarea Programata pentru a economisi timp si pentru a conserva energia bateriei pentru o autonomie optima.
Solutiile de incarcare dedicate intreprinzatorilor care fac trecerea catre flote de utilizatare Ford electrice merg la solutii pentru decontarea valorii energiei electrice soferilor care incarca masina acasa. Practic, Ford furnizeaza un wallbox care va fi montat la locuinta angajatului, iar prin aceasta statie de incarcare se comunica cu masina, respectiv se trimit direct in aplicatia companiei respective datele telematice cu privire la cantitatea de kWh consumata si costul respectiv. Aceaste date pot fi trimise exclusiv de Ford-ul respectiv, iar incarcarea unei alte masini electrice la wallbox-ul de acasa nu va genera nici un raport.
Ford a gandit acest sistem luand in considerare o seama de date colectate de la clientii sai de flote, care utilizeaza masinile proponderent in zonele metropolitane. Iar experienta arata ca masinile au suficienti timpi “morti”, precum stationarea la depozit pentru incarcare/descarcare, in care bateria ar putea fi conectata la o statie de incarcare. Astfel, s-ar asigura autonomii suficiente in orice moment al zilei, dar si o preponderenta mare a incarcarilor la statii de putere medie, recomandate de producator in locul incarcarilor rapide.
In ceea ce priveste service-ul, exista o serie de facilitati, precum o flota de autoutilitare cu servicii mobile, 1.500 de dealeri certificati pentru vehicule electrice in toata Europa si peste 4.500 de reparatori autorizati cu competente EV. In plus, FORDLiive este un serviciu prin care Ford face o verificare permanenta a service-urilor in cazul in care masina apare in sistem ca a stat prea mult timp imobilizata pentru o reparatie.