
Vestea cum ca Ford se retrage din WRC a venit la distanta mult prea mica de cea in care Mini anunta acelasi lucru.
Daca de Mini nu am reusit sa ma atasez in singurul an cat a participat, cu Ford lucrurile stau altfel. Am avut privilegiul sa urmaresc evolutia echipei in WRC inca din 1990 si recunosc ca in ultimii ani am tot sperat ca vor reusi sa ajunga la performanta din 1979 cand Ford castiga pentru prima oara Campionatul Mondial de Raliuri cu un Ford Escort RS1800, avandu-l la volan pe Bjorn Waldegard. Multe nume mari din istoria raliurilor sunt legate de acesta marca dintre care ii voi aminti acum doar pe Ari Vatanen si Colin McRae.
De acesta data insa istoria nu s-a repetat iar Ford nu a reusit in ultima vreme sa iasa din umbra celor de la CItroen, fiind invinsi in mod constant de aceeasi persoana – Sébastien Loeb. Nevoia de aer proaspat i-a determinat pe cei de la Ford sa renunte la postura de „numarul doi” in WRC si sa se orienteze catre pozitia numarul unu in alte competitii.
Primul pas in acest sens a fost facut deja, iar Ford va fi partenerul oficial in sezonul 2013 pentru „Formula DRIFT Championship”. Numarul fanilor acestei competitii creste constant in fiecare an, iar implicarea oficiala a concernului Ford ii va spori si mai mult popularitatea, incercand sa indrepte atentia multimii catre produsele proprii.
Sunt convins ca Ford nu a renuntat definitiv la implicarea directa in WRC, dar deocamdata sta cuminte sa mai treaca ghinionul si ii lasa pe cei de la Volkswagen si Hyundai sa incerce marea cu degetul.