Teste

Forta G la puterea Infiniti – test Infiniti G37x

De 8 aprilie 2011No Comments

1989. 8 noiembrie. Japonezii nu au reusit niciodata sa se aproprie de America cu armatele lor, insa au cucerit cea mai puternica natiune a lumii prin avansul tehnologic. Masinile nipone incepeau sa traiasa varsta de aur in lumea americana, iar o marca de lux pe nume Infiniti lua nastere pe pamantul fagaduintei. O zi mai tarziu, 9 noiembrie 1989, incepea demolarea Zidului Berlinului, lumea se schimba.

Acesta a fost climatul in care a luat nastere un brand care avea sa ajunga astazi, la nici 22 de ani, un punct de referinta in industria auto mondiala. Numele lui poate sa starneasca neintelegeri in mintea celor mai putin familiarizati cu fructele lumii auto, dar acest lucru se poate afirma doar in Europa, unde brandul nipon este inca tanar. Pentru cei care nu stiu, Infiniti este divizia de lux a marcii Nissan si reprezinta in SUA, alaturi de Lexus si Acura, triumviratul de baza al segmentului premium, asa cum in Europa avem exemplul BMW, Mercedes si Audi.

La peste doua decenii de la nasterea marcii Infiniti, fenomenul globalizarii se simte mai mult ca oricand, iar marca japoneza doreste sa devina un nume care poate fi citit de pe buzele oricarui iubitor de masini de lux din intreaga lume. Intrebarea e daca reuseste acest lucru, iar raspunsul poate fi G37x. Voom.ro a testat noul sedan japonez G37x, prevazut cu motorul natural aspirat V6 de 3,7 litri si 320 de cai putere.

Desi este inca un brand tanar in Europa, Infiniti incepe sa cucereasca inimi. Designul sau extraordinar, motoarele dementiale si dotarile high-class compun un tot unitar ideal, denumit masina premium. Se spune ca daca iei un Nissan si il ridici la patrat obtii un Infiniti. Din pacate nu este asa. Infiniti este mai mult. Si vom vedea in continuare de ce.

http://www.youtube.com/watch?v=hat3uSJM8cE

Motor Infiniti

Infiniti G37x sedan, varianta extinsa a coupeului G37, se remarca precum un campion in elita masinilor premium. Sub capota modelului nipon zace un adevarat pian, cu 6 cilindri in V, cu 320 cai putere, care isi canta in cor simfonia odata ce a ajuns in zona rosie, la peste 7.000 turatii pe minut. Se spune ca tonul face muzica, iar Infiniti reuseste sa scoata cea mai buna muzica din pistoanele sale la 5.600 de rotatii pe minut, atunci cand intalnim momentul maxim de 360 Nm.

Motorul natural aspirat, cu care este prevazut sedanul Infiniti, se remarca prin elasticitatea si prin caracterul pur, din ce in ce mai rar intalnit in segmentul premium – unde a inceput de ceva vreme dominatia propulsoarelor turbo si biturbo. Capabil sa accelereze intr-un mod uimitor, propulsorul V6 cu 320 CP este o incantare pentru publicul tanar, fan al senzatiilor tari, insa poate fi atat de obraznic sau de cuminte dupa cum ii cere dirijorul sau, soferul. O caracteristica ce ne-a atasat de cilindreea cu 3.696 cmc a fost capacitatea ei de a oferi atat cat ii ceri. Infiniti a dorit ca cei de varsta a doua sa nu sufere cu inima de la o simpla apasare a pedalei de acceleratie, lasand si optiunea unui condus linistit, in care elegantul sedan pluteste pe sosea. Pentru a obtine performante nu trebuie sa va rugati prea mult in fata acestui motor fantastic din toate punctele de vedere; este de ajuns sa apasati butonul Start, sa cuplati modulul Sport si sa apasati pedala, iar Pamantul se va invarti mult mai repede. Pentru a scoate untul din acest motor natural aspirat, Infiniti a echipat sedanul G37x cu o transmisie automata, cu 7 rapoarte. Chiar daca raspunsul transmisiei te lasa sa astepti turatiile inalte, atunci cand rulezi in modulul automat, ai oricand la dispozitie padelele din spatele volanului.

Acestea isi fac treaba de minune in momentul in care doresti sa manevrezi un vehicul care ofera si ADN sportiv. Cutia se remarca prin etajarea excelenta si prin liniaritatea cu care sunt schimbate vitezele. Un minus al unor motoare cu astfel de dimensiuni este consumul, care in mediul urban ajunge la 17 litri la 100 km. Infiniti sustine ca G37x inregistreaza un consum de 8,2 litri in afara orasului, insa cele mai bune cifre pe care le-am putut obtine au fost de 10,1 litri la 100 km.

Comportament si performante

O masina de lux este obligata sa straluceasca prin designul sau, prin interiorul captivant, dar si prin performantele de varf ale motorului. Infiniti G37x nu face exceptie de la regula si sprinteaza pe prima suta in mai putin de 6 secunde. In plus, sedanul japonez poate atinge viteza maxima de 240 km/h, mai mult decat suficient pentru drumurile romanesti presarate cu cateva zeci de kilometri de autostrada.

O noutate esentiala o constituie sistemul de tractiune integrala (All Wheel Drive), care are menirea de a oferi mai multa stabilitate si siguranta celui aflat in spatele volanului. Sistemul se face simtit in momentul in care accelerezi brusc si se rupe aderenta. Senzorii detecteaza instant acest lucru si transmit cuplu catre puntea fata. Acelasi proces se desfasoara si in cazul in care rotile din spate patineaza. Cu alte cuvinte, AWD de la Infiniti actioneaza in esenta ca o tractiune spate, care intervine atunci cand este nevoie de un plus pe una dintre punti. Chiar daca nu este cel mai avansat sistem AWD din segmentul premium, G37x castiga in stabilitate atunci cand are nevoie mai mult. Tinuta de drum acumuleaza puncte gratie directiei ferme. Modelul Infiniti utilizeaza o tehnologie inovatoare si intuitiva, dupa o cum o descrie marca japoneza de lux, care are menirea de a oferi soferilor o experienta plina de emotie si adrenalina. Vorbim despre directia activa pe patru roti (4WAS), ce se remarca printr-un sistem inteligent care masoara unghiul rotilor si viteza vehiculului, pentru a modifica unghiul rotilor ambelor punti, daca este cazul.

Aceasta caracteristica poate fi tradusa printr-o stabilitate ridicata la viteze mari si printr-o tinuta excelenta pe drumurile virajate. Infiniti a tinut sa creeze o masina performanta, in care sistemele tehnologice de cea mai inalta generatie sa asigure spatele oricarui sofer. Cu alte cuvinte, G37x dispune de o serie de functii inteligente care au rolul de a cuminti automat vehiculul, daca cel de la volan exagereaza. La un asemenea bagaj de putere, investitia in siguranta activa se impune.

Lasam la o parte deja banalul sistem ESP, care monitorizeaza permanent directia si sistemul de franare, si ne concentram asupra sistemului de control al tractiunii, TCS, care asigura aderenta sporita a rotilor in momentul accelerarii. Tehnologie intervine de obicei cand soseaua este umeda, in momentul in care rotile din spate patineaza, acceleratia este redusa si sunt actionate franele.

Chiar daca este un sedan ce se poate adresa si unei clientele mai putin tinere, Infiniti G37x dispune de o suspensie destul de dura pentru drumurile dezafectate de greaua iarna romaneasca. Cu toate acestea, suspensia modelului japonez incanta la drum lung, unde nivelul luxului de la interior face casa buna cu nivelul ridicat al confortului. Comportamentul modelului Infiniti nu are cusur. Un lucru extraordinar este capacitatea lui de a se adapta soferului, Infiniti G37x avand meritul de a raspunde cu o muzica contemplativa unui domn mai in varsta, dar si cu o simfonie rock unui tanar entuziast. Totul tine de stil, iar la bordul unui Infiniti G37x ai parte de stil indiferent din ce categorie de varsta provii.

Design

Faceliftul ofera un caracter aparte modelului G37x intre rudele sale G37 Coupe si Cabrio. La prima vedere este greu sa ghicesti ca vei gasi sub capota o herghelie de 320 de cai. Linia stilistica cu care ne-a obisnuit Infiniti pare dusa la extrem in cazul lui G37x, in conditiile in care formele armonioase degaja eleganta. Infiniti G37x este un elogiu adus clasicismului, mai ales daca il privim din lateral, unde distingem profilul unui nobil din alte timpuri cu alura de coupe.

Designerii niponi au dorit sa gandeasca totul intr-un mod unitar. Mai bine zis, nu exista o forma a automobilului care sa nu se integreze perfect, ori care sa se diferentieze de fond. Aceasta masura poate fi una paguboasa, riscand ca modelul sa ofere monotonie, lucru evitat de maestrii japonezi prin desenarea unor blocuri optice, fata si spate, care ne aduc aminte ca vehiculul este viu. Haosul controlat al multimii de cai de sub capota este sugerat discret prin evacuarea dubla, grila cromata, spoilerul frontal sau jantele din aliaj, de 18 inci. Eleganta exteriorului este cultivata mult mai intens la interior.

Interior

Rafinamentul pare cel mai inalt atribut al marcii Infiniti. Un model premium destinat unor clienti cultivati, cu caracter puternic, nu trebuie sa epateze, ci sa sugereze tinuta inalta. Asta face si Infiniti. Atentia pentru detalii pare motivul principal al armoniei nipone. Ca un model premium ce se respecta, Infiniti G37x se evidentiaza prin calitatea deosebita a materialelor si prin finisajele excutate ireprosabil, habitaclul fiind o adevarata incantare care ne aduce aminte de arta japoneza. Folosirea unui plastic moale, a unor butoane fine, a tapiteriei din piele catifelata si a unor lumini ambientale calde, ne aduce aminte de interiorul unei case japoneze, a carui caracteristica principala este simplitatea. Iar in cazul Infiniti, aceasta este ridicata la nivel de arta. Principiul Ma, care cultiva echilibru intre spatiu si obiecte, a fost integrat perfect in configurarea interiorului.

Cu toate acestea, elementele de sportivitate, sugerate discret prin formele de la exterior, se regasesc si in interiorul acestui colos al automobilelor premium. Volanul prevazut cu comenzi si imbracat in piele cusuta manual, precum si consola centrala, ne aduc aminte ca ne aflam intr-o masina si nu intr-o locuinta din Tara Soarelui Rasare. Insa ornamentele inspirate din katana, sabiile traditionale nipone, ne transporta din nou in universul culturii asiatice. Chiar daca am ramas uimiti de pregnanta atmosfera japoneza, ne-am delectat in scaunele mai mult decat confortabile, extrem de utile la drum lung, care sunt departe de simplitatea si de austeritatea oferita de celebrele tatami. Piesa de rezistenta a consolei centrale nu este ecranul LCD, asa cum multi s-ar putea astepta. Ceasul Infiniti, prezent pe consola centrala, ofera o noua dimensiune a brandului si ne aduce aminte, intr-o maniera mai mult decat eleganta si exclusivista, ca facem parte din universul Infiniti.

Verdict

Infiniti poate fi catalogata usor drept o marca care nu ofera extravaganta, dar care este pentru extravaganti. Daca nu doresti sa mergi in voia curentului, daca ai personalitatea necesara sa afisezi un stil unic, atunci te vei indeparta de ideea unui Mercedes sau a unui BMW si vei cauta ceva diferit, poate un Infiniti.G37x sedan pare a fi optiunea ideala pentru o masina de lux care sa indeplineasca criteriile impuse de un mediu familial. Surpriza pregatita de inginerii niponi sub capota, propulsorul V6, este o invitatie la distractie, este un imn inchinat tineretii, iar cei care se mai pot simti tineri, indiferent de varsta, vor avea ocazia sa se bucure de viata la volanul unei masini elegante si luxoase. G37x este un sedan de clasa medie pentru care clientii trebuie sa scoata din buzunar o suma ce pleaca de la 44.000 de euro cu TVA.Infiniti G37x cu transmisie automata, cu 7 rapoarte, tractiune integrala si motor de 3,7 litri cu 320 cai putere, are un pret de 48.400 euro cu TVA inclus. Versiunea testata de Voom.ro, cu echipare de top GT Premium, are un pret de catalog de 55.300 euro cu TVA inclus.

Share

Leave a Reply

5 − 4 =